Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Advent

  • lulupica 19 november 2011

    hej,
    kan ni ge mig ng goda råd för Advents glögg öppet hus....ca 60st personer......

  • ms8 24 november 2011

    Skrivet av 123Linnea den 17 nov 2011

    Jag tycker tomtar är fula:x Det finns naturligtvis ett och annat undantag - men i stort ogillar jag tomtar. I synnerhet om de är av gips och porslin. Och köpta på ÖB...
    Sätter upp några för att jag måste, några dagar före jul.
    För mig är advent advent. Och kalender.
    Start tidigast fredagen innan - och då är det adventsljus osv. Inte tomtar!!


    Å vem har sagt att dom är köpta på ÖB?Det är inte mina iallafall:)

  • DoctorWho 24 november 2011

    Loppisar är ett jättebra ställe att köpa tomtar på!
    Jag ska snart ställa fram alla mina tomtar.

  • siggepigge 24 november 2011

    Skrivet av MosterNettan den 19 nov 2011

    Skrivet av idabroden den 18 nov 2011

    Själv längtar jag tills alla krav och måsten är över och det är januari så livet kan gå på som vanligt...
    Det beror nog på att det för mig är något HELA tiden under advent och jul. Fredag, lördag, söndag...
    Nej januari får gärna komma snart.

    Men jag förstår er som gillar den också, själv älskar jag VINTERN.


    Mina krav och måsten är kastade över bord för länge sen, gör bara det jag själv vill och inte ett jota mer.
    Jag har äntligen lärt mig att säga NEJ till det jag inte mår bra av. Det tog mig många år av decemberångest med allt som det innebar för att tillfredsställa alla andra utom mig själv. Men nu är jag i den åldern då jag har förmånen att bestämma själv hur jag vill ha det.
    Ha en skön december Ida. <3



    Här finns inga krav eller måsten för mig heller och ingen i familjen har sådana krav att det ska vara på ett eller annat sätt. Vi gör det det vi vill och orkar. Ha det gott allesammans och framför allt njut av julen låt den inte stressa er :)

  • Samur 24 november 2011

    Lite olika för min del men i år vill jag sätta upp granen nuuuu! Har införskaffat en ljusrosa plastgran som det ska vara lila och gräddfärgade kulor i samt lila pärlkedjor {laugh}

  • Barliden 24 november 2011

    Skrivet av sikaal den 16 nov 2011

    Jag längtar också! Här kommer stjärnor och ljusstakar upp torsdag eller fredag före första advent, kanske lite tidigare nu när jag inte jobbar. Det är så mysigt med alla ljus i alla hem!
    Däremot väntar jag till efter Lucia med julgrejerna. Det mesta hos mig är borta till Knut, men utebelysningen får sitta hela januari, minst.

  • bitten56 24 november 2011

    Nu har jag satt upp adventstakarna och hängt upp julstjänorna. Vad mysigt det blev.

  • soccermum 24 november 2011

    Skrivet av NinniM den 17 nov 2011

    Ljusstakar och stjärnor sätts på fredagen innan första advent, har alltid gjort så. Mysigt att njuta hela helgen av dem när man ändå är ledig. Resten sätter jag upp till Lucia. Förutom julgranen som sätts upp dagen innan julafton.


    Jag sätter upp ljusstakar och stjärnor först på lördagen men i övrigt så stämmer allt in på "våra rutiner" med resten till Lucia och gran da'n före da'n :)

  • soccermum 24 november 2011

    Skrivet av 123Linnea den 17 nov 2011

    Jag tycker tomtar är fula:x Det finns naturligtvis ett och annat undantag - men i stort ogillar jag tomtar. I synnerhet om de är av gips och porslin. Och köpta på ÖB...
    Sätter upp några för att jag måste, några dagar före jul.
    För mig är advent advent. Och kalender.
    Start tidigast fredagen innan - och då är det adventsljus osv. Inte tomtar!!


    Och själv älskar jag tomtarna med stor mössa och skägg där man inte ser ansiktet.. Inte fula någonstans i mina ögon ;)

  • litenkatt 25 november 2011

    ikväll åker ljusstakar och stjärnor upp! Och så kommer vi dricka glögg och äta gott till det, mysigt!

  • MosterNettan 25 november 2011

    Ja nu är det ju "legalt" att pynta advent. Tur jag har det gjort för jag ska ut på tjej-galej ikväll, och jag misstänker att det blir en riktig latlördag!

  • The_mama97mia 25 november 2011

    hehe jag brukar vara helg- och högtidsanarkist, och det gäller särskilt juletiderna. Dock firar jag inte nyår så mycket i förväg.
    Idag fick min mamma en förtida julklapp.
    Hon fick en box med Lindeman - alltså inte vinboxen, även om den inte är att förakta, utan det var samlade Lindemän ! CD box. Galet gött att garva åt i bistra tider som dessa!

  • chrisq 25 november 2011

    Här är en som är jul galen älskar allt med den,har städat putsat fönster tvättat gardiner o bytt till jul gardiner i kök och idag tändes alla stjärnor ,adventsstakar o ute slingor så nu bara myser jag.köttbullar,brunkål o jansson i frysen. tomtar o pynt är på plats ,alla julklappar inslagna ,baket klart känns så gott,:DD så nu kan alla kul träffar börja ingen stress här inte känner mig nöjd o glad.{kiss}

  • sikaal 25 november 2011

    Jag har varit jätteförkyld i ca 10 dagar, så jag ligger efter: ;) Uteslingor etc. får vänta till nästa vecka då det blåser som attan, det väntas storm på söndag. Annars är det bara köket kvar, det blir i morgon! Sedan är det bara advetsstaken (levande ljus) som skall fram. Det är mysigt!! (L)

  • bitten56 25 november 2011

    Skrivet av chrisn den 25 nov 2011

    Här är en som är jul galen älskar allt med den,har städat putsat fönster tvättat gardiner o bytt till jul gardiner i kök och idag tändes alla stjärnor ,adventsstakar o ute slingor så nu bara myser jag.köttbullar,brunkål o jansson i frysen. tomtar o pynt är på plats ,alla julklappar inslagna ,baket klart känns så gott,:DD så nu kan alla kul träffar börja ingen stress här int
    e känner mig nöjd o glad.{kiss}


    Gud vad avundsjuk jag blir .

  • sikaal 25 november 2011

    Skrivet av 123Linnea den 17 nov 2011

    Jag tycker tomtar är fula:x Det finns naturligtvis ett och annat undantag - men i stort ogillar jag tomtar. I synnerhet om de är av gips och porslin. Och köpta på ÖB...
    Sätter upp några för att jag måste, några dagar före jul.
    För mig är advent advent. Och kalender.
    Start tidigast fredagen innan - och då är det adventsljus osv. Inte tomtar!!


    Jag kan hålla med, jag gillar inte alla tomtar, men men smaken är ju olika!
    Har ni tänkt på att det är många gnomer nu för tiden! Jag har själv en, köpt på Granngården inte ÖB ;) Han är skön för han visar hela ansiktet!

  • MosterNettan 4 december 2011

    Då har det blivit andra advent.
    Syster och jag ska ha adventsmys om en stund. Svågern har handbollsmatch att ta hand om. Vi kollar på handboll på TV, dricker Blossas Romglögg och äter pepparkakor.

  • amoz 4 december 2011

    Skrivet av Samur den 24 nov 2011

    Lite olika för min del men i år vill jag sätta upp granen nuuuu! Har införskaffat en ljusrosa plastgran som det ska vara lila och gräddfärgade kulor i samt lila pärlkedjor {laugh}



    {dont-know} Oj då...tur att smaken är olika!!!:DD God Jul!\o/

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.