Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Äter ni torsk ???

  • ThomasP 7 februari 2008

    Äter ni torsk eller äter ni någon annan vitfisk pga utrotningshoten eller bryr ni inte er ????

  • kaffesked 7 februari 2008

    Hos oss serveras ingen torsk.
    Själv äter jag inte fisk alls (förutom makrill i tomatsås), men sambon tycker det är jättegott, det blir oftast lax, någon gång ibland spättafilé.

  • anluk 7 februari 2008

    Jo skall erkänna att jag äter torsk:(

  • Jenny_me_Y 7 februari 2008

    De blir mer annan vitfisk.. som typ sej här hemma:o

  • MammaModesty 7 februari 2008

    äter inte torsk alls.... pga att de är dyr och att den börjar bli utrotningshotad.. annars älskar jag torsk.. framförallt färsk....
    här äter vi mest lax och spätta... är inte så mycket för fryst blockfisk....

  • evaldo 7 februari 2008

    Jag äter torsk,men mer sällan det finns så många fiskarter att välja på som är godare än torsken.

  • farmoringer 7 februari 2008

    Här äts ingen torsk. Blir pangausi eller vad den heter, strömming, sej, lax och makrill. Ja och några till som jag glömmer just nu. Är ju så många fiskar som är svartlistade nu så det är inte lätt att komma ihåg vilka de är...

  • lennali 7 februari 2008

    Jag är faktisk dålig på att äta fisk, men ska det ätas fisk så blir det för det mesta lax.

  • ingela_e 7 februari 2008

    Vi äter ofta fisk. gärna då lax.:)

  • ikah 7 februari 2008

    Ingen torsk men lax, gädda, abborre och sik

  • irrevirre 7 februari 2008

    Fick just veckan höra att det är skillnad på torsk och torsk.
    Findus är ju dyrt men de skall tydligen fiska på ett förståndigare sätt.
    Själv köper jag aldrig de där "billiga" konstiga märkena på torsk. Det smakar illa och det är något skumt med att kunna sälja dem billigt ......
    Tyvärr är torsk den enda fisk vi gillar:-(

  • Lilljeppe 7 februari 2008

    Oj vad jag är dåligt informerad. Jag hänger nog inte med i allt.:o Jag äter torsk för det mesta, hade ingen aning att den var utrotningshotad:'( Får bättra mig

  • ThomasP 7 februari 2008

    Låt bli att köpa de här fiskarna. De är överfiskade och/eller fisket orsakar andra allvarliga problem

    Hajar och rockor
    Hälleflundra, blåkveite
    Marlin, svärdfisk
    Marulk
    Lax, vildfångad från hotade bestånd
    Räkor, tropiska
    Köp helst inte torsk eftersom nästan
    alla bestånd är överfiskade. Undvik
    framför allt torsk från östra Östersjön
    och Nordsjön, samt småtorsk
    (mindre än 45–50 cm) som inte har
    hunnit fortplanta sig! Köp därför inte
    heller filéer som är mindre än 30 cm.
    Torsk fångas ibland med bottentrål
    som har direkt negativ effekt på vissa
    havsmiljöer

  • Gunn57 7 februari 2008

    Vi äter torsk,men inte så ofta

  • rimbostina 17 februari 2008

    Ingen Torsk !!! Då kanske efterfrågan inte blir stor och yrkesfiskarna håller med om att vi ska låta bli den.

    Det finns annan fisk som vi kan äta, vi som gillar fisk.

    Köper aldrig tiger-räkor heller. Inte heller på semester eller restaurang.

    För några år sen skulle man inte köpa tonfisk för delfinerna blev lidande, men jag undrar om någon vet?

    Roligt att så många tänker på vad de köper, tycker jag.

  • Okänd 17 februari 2008

    Nej,det blir annan vitfisk.Till gratäng duger det med Alaska Pollock.Är väl ingen så stor fiskälskare.

  • styvan 17 februari 2008

    Äter torsk någon gång i halvåret men man ska tydligen sluta med det:(...normalt blir det mest lax och pangasius (hajmal) men det är tydligen inte så bra att äta det heller...spätta tycker jag ofta smakar tran eller vad det är för konstigt. Sej och kolja lockar oss inte heller tyvärr... och fisk som ska vara så nyttigt sägs det...vad ska man då äta för sort!?

  • croxie64 17 februari 2008

    Har inte käkat torsk på jättelänge. Här blir det för det mesta lax, strömming och regnbågsforell.
    Om vi äter fisk ute på puben eller restaurang, så serverar dom för det mesta sej. Detsamma gäller Fish & Chips. Det är sällan tork numera.

  • Lena 17 februari 2008

    Här äter vi bara regnbåge,öring,röding, (sej i bland)

  • celice 17 februari 2008

    Äter inte så ofta torsk, dels för att den är utrotningshotad, samt att den är för dyr. Det är nog över ett år sedan jag senast åt, det finns så mycket annan fisk, som smakar så gott.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.