Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Äter ni torsk ???

  • tina62 17 februari 2008

    När jag var liten så åt vi FÄRSK torsk köpt direkt av trålarna.
    Köper sällan torsk i affären då den inte smakar som jag vill samt så är den fruktansvärt dyr.
    Nu när den är utrotningshotad så får vi väll alla dra sitt strå till stacken.

  • The_mama97mia 17 februari 2008

    Hoki och Pangasiusfile är nya favoriter. Sen har jag alltid gillat sej.
    Och lax. Dåtidens fattigmat - sen lyx - nu vardagslax
    Undviker torsk.

  • MammaIrene 17 februari 2008

    Hemma hos oss äter vi Pangasiusfileér eller Alaska Pollock filleér i stället för torsk, sedan finns det ju massa andra goa fiskar också att välja mellan, hemma blir det mycket lax, makrill o skaldjur
    Tänk om alla kunde låta torsken vara, kanske vi kunde få igång beståndet igen.........

  • ClauDiva 17 februari 2008

    Det är väldigt gott med torsk. Jag äter hellre fisk än kött men det är många fiskarter som far illa, så jag lär nog minska eller sluta helt med att äta torsk o andra hotade fiskarter.

  • Lisabet 17 februari 2008

    Vi försöker undvika att köpa torsk. Hokifiléer går lika bra. Lax och strömming är gott. Stekt saltsill med löksås måste jag få var 14:e dag. Vi äter fisk 2 gånger i veckan.

  • Cayenne71 18 februari 2008

    jo, visst äter jag torsk någon gång men jag väljer hellre en annan vifisk. Hoki och pangasius är förstahandsvalet.

  • rimbostina 21 februari 2008

    (N)Nu har en del tagit bort torsken i sitt sortiment, men inte kattmat med torsk!! Dåligt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.