Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Att välja julskinka

  • stbcn1122 16 december 2013

    Vilken julskinka föredrar ni att köpa, finns ju ett mycket stort utbud. Själv föredrar jag nog den färdigkokta.

  • Nusse 16 december 2013

    Vi tillagar vår själv..eller maken gör. Finns inga andra alternativ för honom. Funderar att satsa på Scans rapsgris i år. :)

  • annapatrik 16 december 2013

    Jag föredrar att koka skinkan själv, här är det tradition med dopp i gryta.
    Favoritskinka är Scan Pigham eller Nyhlens, det gäller att försöka hitta en stor
    och rund, inte alltid så lätt. Helst vill jag göra den klar 2 dagar i förväg, tycker
    den blir bättre om den får ligga lite.


    http://yrhattans.wordpress.com/

  • Elaine--85 18 december 2013

    Vi tänkte koka skinkan själva för första gången i år. Har beställt en rapsgrisskinka från en lokal chark som tar sina råvaror från närliggande gårdar. Griljeringen får nog bli på klassiskt vis.

  • rosatalo 19 december 2013

    Jag föredrar att ugnsbaka skinkan, det är ju så enkelt. Bara svepa in i folie sticka in en termometer och låta stå medans vi åker och grattar kusin Riitta på födelsedagen den 23:e. Alltså föredrar jag att köpa en icke färdigkokt.


    GOD JUL!

  • nova07 19 december 2013

    Jag föredrar att göra min egen från grunden, på egen styckad skinka. Sedan marinad innan saltlake bad. Sedan efter jul köper jag gärna några färdigkokta Guldgris skinkor(om de finns kvar). De är så saftiga och jämna i kvaliteten! (Y) (Y) då blir det skivat till pålägg, pizza och pajer via frysen {eat}

  • busan37 19 december 2013

    Jag kokar alltid min själv. Det är tradition här att göra det dan före dopparedan. Sen måste ju kockan,jag, provsmaka med Johnnys sötstarka senap {cute}

  • eijamer 19 december 2013

    Min sambo fixar skinkan,Daldjöfors skinka får det bli, när producerat.

    Önskar er alla en God Jul och smaklig måltid. (L)

  • kallebakom 20 december 2013

    i år blir det willys färdigkokta ska försöka hitta en 3,5kg

  • kallebakom 20 december 2013

    i år blir det willys färdigkokta ska försöka hitta en 3,5kg

  • Fli-san 22 december 2013

    Jag vill ha en så ekologisk skinka som möjligt .. dock inte helt lätt att få tag på. Så i år blir det en ekologisk, rimmad från Änglamark som jag ugnsbakar och griljerar på vanligt sätt. Det brukar bli superbra {eat}

  • Vetebullen 22 december 2013

    Vi köper en lättrökt skinka ( om vi inte har tillgång till vildsvinsskinka )och tillagar den i lergryta. Superenkelt och jättegod och saftig skinka. se mina recept om det känns intressant (Y)

  • stbcn1122 26 december 2013

    Ja som startade detta inlägg köpte en färdigkokt Piggham skinka, det var den bästa skinka vi någonsin haft. God fortsättning på er alla!!! >:)

  • farmormor 26 december 2013

    Vi gör vår skinka i stekpåse i ugnen den blir supergod (Y) (Y). I år köpte vi skinka från en lokal levrantör.

  • eva23 26 december 2013

    Som vanligt köpte jag närproducerad rimmad skinka och bakade i ugnen, klassisk griljering och provsmakning dan före dopparedagen. Blev helt perfekt!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.