Tråd:
Bakformar i Gummi!!! Hur används dom????Det fastnar!!!

@lenajeanette

Tips; Kolla på tradera eller loppis så kan man hitta till billig penning.

@segerwitch

Skrivet av mama97mia den 17 jul 2008

jag har för mig att jag läst ngt test av silikonformar, inte ens de riktigt dyraste var bra.... Jag håller mig till gamla vanliga formar jag. Det kan har varit ALlt om Mat som hade testet.

Jag tror också det var i alltommat, föredrar gamla hederliga
formar.

@akinna3

Va?? Finns det gummiformar? Var kan man köpa dom förutom genom Tupperware?
Kostnad? Blev väldigt nyfiken för det låter praktiskt.

@the_mama97mia

jag har för mig att jag läst ngt test av silikonformar, inte ens de riktigt dyraste var bra.... Jag håller mig till gamla vanliga formar jag. Det kan har varit ALlt om Mat som hade testet.

@lange

Tupperware är nog faktiskt ledande när det gäller silikonformar och det vore väl skam annars med alla tester dom gör....:)
Men det är väl värt att prova andra också men man kanske ska undvika dom allra billigaste:(
Formarna kan missfärgas lite framförallt av socker men det brukar inte påverka funktionen.

@lenajeanette

Jag har upptäckt att det skiljer sig från olika märken av silikonformar, vad har du för märke på dina?
Har haft samma problem, men testade sedan tupperware och då har det aldrig varit något problem.

Fler som har samma erfarenhet?

Vet ej om det beror på hur man diskar formarna eller om det kan bero på hur länge eller hur mycket man haft dem.

@fiona

Silikonformar rekomenderas att man oljar eller smörar innan man häller i smeten så brukar det släppa snällt sedan.

@vivoplena

Vänd hela formen och kyl med blöt trasa. Fungerar iaf när en sockerkaka inte vill komma ut ur en "vanlig" form.
Jag brukar dock olja gummiformarna.

@martina83

Jag har gummi bakformar som inte vill lossna ifrån kakan....hur gör man på bästa sätt???Använde inte smör eller något annat.....man kanske ska det?
Jag fick inte med någon slags beskrivning på dom...mvh Martina

Sveriges billigaste riesling - 198 kr för 3L "Succé"!
198 kr