Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Behöver tips!!!!!!

  • magdaaa 18 oktober 2009

    Hej på er alla :)

    Jag älskar att baka, men just nu är det lite svårt..
    Är allergisk mot mjölkprotein, ägg och socker. (äter inte sötningsmedel heller..)

    Så snälla har nån nåt bra recept så skulle jag bli jätteglad :)
    kram :)

  • Mistys 18 oktober 2009

    Jag har två recept i min kokbok som jag använder flitigt då min dotter och hennes kille är som du, kan inte äta mjölk,ägg och socker. Kokos och nötkaka som du bara måste testa, sååå god.
    Jag gör den med sojamjölk och fruktsocker. Ägg ska det inte vara i. Ibland gör jag den i långpanna och gör någon glasyr med fruktsocker på.
    Den andra är Kardemummakaka. Samma där, jag använder fruktsocker. Ibland använder jag pepparkakaskryddor istället för kardemumma blir lika gott. Lycka till och hoppas du klarar att äta fruktsocker. Faktiskt har jag provat att byta sockret i mina vanliga recept mot fruktsocker och det fungerar. På www.vegomums.se hittar du fler recept utan mjölk och ägg.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.