Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

besvärlig pappa

  • chokladgrodan 19 oktober 2008

    jag har en pappa som är väldigt enformig när det gäller mat under veckan. Någon som har tips på hur man ska få honom att laga lite mer varierat? och tips på lättlagad men rolig mat? :D

  • Martin_O 19 oktober 2008

    Bullens pilsnerkorv ? :D:D
    http://www.bullens.se

  • Challan 19 oktober 2008

    Hahaha Sarah hahahaha:D

  • Challan 19 oktober 2008

    Testa Africana

  • Babzan 19 oktober 2008

    Laga mat ihop med honom:) Ni kan experimentera ihop och dessutom ha en trevlig stund tillsammans...... Hemlagade köttbullar eller biffar är gott och enkelt:p

  • MissLo 19 oktober 2008

    Stekt hamburgerkött med stuvad potatis eller potatismos. Enkelt och suuuupergott, mina barns favorit. Tänk bara på att hamburgerkött är ett torrt kött så man får steka det väldigt hastigt och snabbt upp på tallriken eftersom de tunna skivorna kallnar fort. Jag är helt säker på att både du och din pappa kommer att tycka det är gott ! Lycka till och smaklig måltid!

  • chokladgrodan 19 oktober 2008

    tack för tipsen :)

  • Tingeling13 19 oktober 2008

    Be honom göra sin kokbok här på MK för här man hittar så mycket gott som bara måste testas.
    Sedan jag hittade hit för någon/några vecka/or sedan har jag bara lagat recept härifrån.

    Superkul!

  • boz1965 19 oktober 2008

    Skrivet av Hallonet95 den 19 okt 2008

    jag har en pappa som är väldigt enformig när det gäller mat under veckan. Någon som har tips på hur man ska få honom att laga lite mer varierat? och tips på lättlagad men rolig mat? :D


    Sätt dig ner och fundera på vad det är han gillar och fösök sedan göra varianter på det och bjud honom. Så småningom ska du se att han vågar prova nåt nytt också.

  • EowynUndomiel 19 oktober 2008

    Ett recept som är väldigt enkelt och väldigt gott är att steka köttfärs och blanda i kidneybönor i chilisås i, låta det koka upp och sen servera med bulgur och creme fraiche till. Superenkelt, supergott :)

  • Russinet-Korinten 24 oktober 2008

    Skrivet av Hallonet95 den 19 okt 2008

    jag har en pappa som är väldigt enformig när det gäller mat under veckan. Någon som har tips på hur man ska få honom att laga lite mer varierat? och tips på lättlagad men rolig mat? :D


    Hahaha:D XD du e allt rolig du :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.