Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Boktips

  • Smulpajen 12 augusti 2008

    Jag måste bara få ge ett boktips! Fick boken "Hett" av Bill Buford av min dotter för ett tag sedan. Den handlar om en journalist på en amerikansk tidning som slutar sin anställning och blir köksslav hos en känd kock. Man får följa hans äventyr i olika kök, både i USA och Italien. Hans stora passion är mat och vill lära sig hemlighetern i ett restaurangkök. Hans mycket verbala och målande språk är så roligt att läsa. Tror ingen annan skulle kunna skriva så många roliga sidor om hur man kokar Polenta!
    Om ni inte läst den än, gör det (Y)

  • Gourmet-Ia 12 augusti 2008

    Låter spännande! Tack för tipset :p

  • busan37 12 augusti 2008

    Den ska jag kolla in med en gång.

  • Smulpajen 12 augusti 2008

    Puff (Y)

  • anluk 13 augusti 2008

    Kan också lämna ett boktips: Viveca Sten - i lugnaste vatten, otroligt bra!!!

  • anluk 13 augusti 2008

    Oj det var kanske matböcker man skulle tipsa om - så går det när man inte läser ordentligt..... :o

  • zudette 13 augusti 2008

    Skrivet av anluk den 13 aug 2008

    Kan också lämna ett boktips: Viveca Sten - i lugnaste vatten, otroligt bra!!!


    Kan bara hålla med! - en bra bok att kura med nu när höstmörkret snart är här!

    Jag struntar i om det är mat eller inte - bra böcker ska man sprida!

    - Just nu läser (lyssnar) jag på Hening Mankells Kinesen. Så här långt kan jag bara rekomendera den! - Den första Mankell jag läser och den ger mersmak!

  • monac 13 augusti 2008

    smaker från SALTÅKVARN.maten brödet kakaorna.
    Åsa svanberg. Biodynamisk & vacker kokbok.

    Den hemlige kocken.
    Mats-Eiric Nilsson. Informativ bok.ang. vad alla krypterade smaktillsatser verkligen är!
    Vad livsmedelstillverkarna stoppar i vår mat som vi knappt känner till
    ....inte lika "vackert" Mycket LÄSVÄRD FÖR DEN SOM VÅGAR!

    (Y)(Y)(Y)

  • enAnnan 13 augusti 2008

    Jag håller med trådstartaren om boken "Hett".
    Sprang på den av en händelse (när jag som vanligt letade kokböcker :p ) och den är riktigt bra och rolig.

  • SDMaya 17 augusti 2008

    Om man nu får puffa för andra böcker än matböcker kan jag varmt rekomendera boken, Maskrosungen av Sandra Gustafsson.
    Boken om hennes livsöde.
    Den är väldigt gripande och träffar en mitt i hjärtat.
    Det blev många tårar och kleenex innan jag läst klart.

    Jag har själv följt Sandra på hennes blogg sedan några år tillbaka.
    Hon skriver på ett helt underbart sätt.
    Sandras blogg hittar du här:
    http://sandragustafsson.se/

    /SDMaya

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.