Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Cheesecake???

  • Egonlock 18 juni 2008

    Denna frysta cheescake har jag bjudit på många gånger, senast idag och den bara försvann och alla älskade den.

  • irrevirre 18 juni 2008

    Den här brukar jag göra. Ingredienserna är nog som Lilljeppes recept men måtten är annorlunda.
    Glassig Cheesecake

    Servera härliga jordgubbar till:-)

  • tinus 18 juni 2008

    :) har ett kanonrecept... Ingredienser
    3 dl vispgrädde
    1 tsk vaniljsocker
    3 äggulor
    2 dl socker
    85 g philadelphiaost
    3 äggvitor
    4 digestivekex

    Fakta
    Portioner:
    Tillagningstid: 15 minuter

    Tillagning
    Blanda vispgrädde med vaniljsockret och vispa.
    Äggulorna vispas med sockret.
    Philadelfiaosten mosas och blandas i äggsmeten sedan blandas den vispade grädden i äggsmeten.
    Vispa äggvitorna till hårt skum och vänd försiktigt ner i äggsmeten.
    Riv digestivekexen på rivjärn och strö på botten av en pajform, häll i smeten och strö resten av kexen över så det täcker.
    Ställ in i frysen och ta fram den 1/2 timme innan serveringen
    Lycka till!!! Hur smarrig som helst kan ha jordgubbar till oxå och även hacka i....

  • jenros 18 juni 2008

    Sök efter Leijas amerikanska blåbärcheescake. Så himla gott! Finns på www.recept.nu

  • ros 19 juni 2008

    :)Hej!
    Tack för alla goda recept. Jag önskar er alla en trevlig midsommar med mycket god mat och en trevlig sommar.(Y)

  • zonale 19 juni 2008

    Bättre sent än aldrig...Har precis lärt mig att länka över recept.:)

    Passionerad cheesecake

  • festmaten 19 juni 2008

    Ännu ett tips:
    Glasstårta creme fraiche

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.