Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Den bästa natten på hela året...!!!

  • Cassiopeya 31 oktober 2010

    Skrivet av Misty09 den 31 okt 2010

    Jaha då har jag fått svar på min fråga genom TV. Man har bestämt att tiden ska bestämmas av nollmeridianen dvs att solen alltid oavsett årstid ska stå högst på himlen kl 12. Därför måste Sverige ändra klockan för att detta ska följas. Det är tydligen i London detta bestäms.


    Härligt! Gillar att ha bra svar på bra frågor =) Kom på i natt att det jag skrev i mitt tidigare inlägg, om rotationstider, styr skottår, inte vintertid/sommartid, ibland är det snurrigt i kontoret :\

  • frucaos 31 oktober 2010

    Jag tycker personligen att omställningen är besvärlig - har tre små barn som inte alls lyssnar på det örat ... de vaknar alltså kl 5 nu ... grr.

  • Mistys 31 oktober 2010

    Skrivet av Cassiopeya den 31 okt 2010

    Skrivet av Misty09 den 31 okt 2010

    Jaha då har jag fått svar på min fråga genom TV. Man har bestämt att tiden ska bestämmas av nollmeridianen dvs att solen alltid oavsett årstid ska stå högst på himlen kl 12. Därför måste Sverige ändra klockan för att detta ska följas. Det är tydligen i London detta bestäms.


    Härligt! Gillar att ha bra svar på bra frågor =) Kom på i natt att det jag skrev i mitt tidigare inlägg, om rotationstider, styr skottår, inte vintertid/sommartid, ibland är det snurrigt i kontoret :\


    Fast helt fel ute var du ju inte :) Dt har ju med rotation att göra.

  • sikaal 31 oktober 2010

    Jag gillar mörkret och myset men att både gå till jobbet och komma hem när det är mörkt, det är inte så kul! (jobbar extra nu fast jag är pensionär)

  • Bumbis 31 oktober 2010

    Egentligen så bryr jag eller min kropp sig inte mycket om det men eftersom jag är ruskigt morgonpigg så blir det ju såklart ännu tididagre ett tag. Jag har alltid vaknat först i familjen, tom när dottern var liten.
    Jag älskar tända värmeljus och nu kan man ju tända och njuta av dom en hel timma tidigare så jag tycker nog att det är lite mysigare nu.

  • Cassiopeya 31 oktober 2010

    Skrivet av Misty09 den 31 okt 2010

    Skrivet av Cassiopeya den 31 okt 2010

    Skrivet av Misty09 den 31 okt 2010

    Jaha då har jag fått svar på min fråga genom TV. Man har bestämt att tiden ska bestämmas av nollmeridianen dvs att solen alltid oavsett årstid ska stå högst på himlen kl 12. Därför måste Sverige ändra klockan för att detta ska följas. Det är tydligen i London detta bestäms.


    Härligt! Gillar att ha bra svar på bra frågor =) Kom på i natt att det jag skrev i mitt tidigare inlägg, om rotationstider, styr skottår, inte vintertid/sommartid, ibland är det snurrigt i kontoret :\


    Fast helt fel ute var du ju inte :) Dt har ju med rotation att göra.


    (Y)

  • Cassiopeya 31 oktober 2010

    Skrivet av Bumbis den 31 okt 2010

    Egentligen så bryr jag eller min kropp sig inte mycket om det men eftersom jag är ruskigt morgonpigg så blir det ju såklart ännu tididagre ett tag. Jag har alltid vaknat först i familjen, tom när dottern var liten.
    Jag älskar tända värmeljus och nu kan man ju tända och njuta av dom en hel timma tidigare så jag tycker nog att det är lite mysigare nu.


    {cute}

  • ros 1 november 2010

    {snicker}Tacka, vet ja sommartid.....

    {smirk}Varför kan det inte få vara sommartid året om???

    {curl-lip}Nu blir det ju mörk väldigt tidigt på eftermiddagen

  • soccermum 1 november 2010

    En liten detalj: vintertid kallas även normaltid och det har vi alltså 5 månader/år vilket bör innebära att vi har onormal tid resterande 7 månader...
    Känns ju logiskt att den onormala tiden är längst ;) {snowman}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.