Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dubletter och manualen

  • Queenie 13 juni 2008

    Vilket recept är det du inte får ordning på? Skicka mig ett PM om du vill, så kan jag hjälpa dig att titta på receptet, men då måste du skriva vad du fick för kommentar om varför det inte gick igenom.

  • Queenie 14 juni 2008

    puff

  • ca70 14 juni 2008

    Skrivet av kalasmad den 13 jun 2008

    Ja brukar göra så att när jag lagt in ett recept, så går jag in på startsidan och kollar under "alla nya recept" där kollar jag igenom mitt eget recept. Tycker det är lättare att få överblick där (även om jag missat en del fel ändå)

    Trevlig sommar till er alla och tack för alla smaskiga recept:p


    Så gör jag också! Vill inte göra bördan för godkännarna större än den är pga slarvfel, men en förhandsgranskning hade varit det bästa, för oss alla. (Y) Då hade man sluppit köra receptet för en gång till via er, även om det nu är så att ni kan se att det är ett gammalt recept som justerats.
    Ni gör ett styvt jobb, godkännare! (L) Uppskattas varmt av oss recept-frossare!!

  • ca70 14 juni 2008

    Ibland hade det varit bra att kunna justera sina inlägg också...:o
    "Då hade man sluppit köra receptet en gång till via er, även om det nu är så att ni kan se att det är ett gammalt recept som justerats." ska det vara...

  • Queenie 14 juni 2008

    Justera inlägg har jag haft på tapeten massa gånger. Tycker det är dumt att man inte kan det. Då hade man sluppit skriva ett inlägg till.

  • zonale 14 juni 2008

    En fråga till er godkännare............................. är det fortfarande lika vanligt med dubletter som beror på att man inte söker??? Fungerar sökmotorn optimalt? Tack för snabba godkännanden. Ha en bra helg alla medlemmar:)

  • Queenie 17 juni 2008

    Uppenbarligen behöver tråden puffas upp, då det hela tiden kommer in dubbletter.

    Hubert, jag tror att många är slarviga och inte orkar bry sig att söka, tyvärr. Lika illa är det med att många inte läser manualen och slarvar med sina recept.

  • zonale 17 juni 2008

    Det räcker tydligen inte med påpekandet som kommer upp till höger om receptets namn när man skriver in ett nytt recept. Trodde att detta skulle minimera antalet dubletter rejält. Har upptäckt att det finns flera olika namn på samma recept och då krävs det i så fall en mer noggrann sökning, eller???? Ha en bra dag alla ni godkännare och övriga medlemmar.:)

  • festmaten 17 juni 2008

    Jag tycker inte det räcker att kolla rullisten som kommer upp. Har hittat flera recept här som är samma, bara olika namn. "Kärt barn har många namn"

    Ett tips:
    sök recept, jämför ingredienserna med ditt eget recept, eller välj några av ingredienserna och se om receptet finns. (ev. med ett annat namn)

  • zonale 17 juni 2008

    Jag har också funderat på det och det måste ju vara ok att du i så fall kallar rätten för Min korvstroganoff???????????????

  • Queenie 17 juni 2008

    Ja, enligt direktiven vi har fått så måste det vara exakt samma recept för att kallas dubblett.

    Puff, puff, puff igen

  • zonale 18 juni 2008

    Alla tycker och tänker vi olika och det är tur det:) Jag personligen avstår ibland ifrån att lägga in ett recept om jag ser att det finns många nästan identiska recept sedan tidigare. Finns liksom inget behov av fler då känner jag.

  • Lilloo 18 juni 2008

    Puff

  • Queenie 18 juni 2008

    Visst ska man lägga in ett recept på korv stroganoff, även fast det finns massa, bara det inte är exakt likadant som andras. Många "egna" recept är ju knappast dubbletter. Dubbletterna dyker upp när de är kopierade från andra matsidor.

  • zonale 18 juni 2008

    Bra med ett förtydligande där, Queenie! Då spelar det ingen roll om det finns många recept som heter precis samma som nu tex Korv stroganoff egentligen??

  • tina62 18 juni 2008

    Puff

  • Klingan 18 juni 2008

    Sökte recept med rökt kalkon idag och hittade ett par som jag ska testa. Dock hittade jag 3 st som var exakt likadana. Kesorulle med rökt kalkon. Ibland kan ju ingredienserna skilja sig lite granna, med olika kryddor, grönsaker etc. Med dessa var verkligen identiska. Lite onödigt och man blir lite irriterad när man för 3e gången får upp exakt samma recept.

  • The_mama97mia 18 juni 2008

    Nu tänkte jag på en sak... kanske inte görligt. Men.... Om det, när man lägger in ett recept, funnes en särskilt ruta typ: Kommentar till godkännare, eller Kryssruta, kollat efter dublett???? Och sen kommentar...
    Kanske vore ngt som skärper villighet, uppmärksamhet o hindrar att man "glömmer" när man lägger in receptet?????????

    MamaMia amnesia

  • Queenie 18 juni 2008

    En del skriver kommentarer till godkännarna i kommentarrutan, som vi sen tar bort när vi godkänner receptet.

    Den här tråden behöver uppenbarligen puffas upp !!!

    Än en gång, läs igenom guiden/manualen noggrant, i dag har det varit väldigt många slarvigt inskrivna recept. Men sen är det så trevligt när det kommer recept där man märker att folk följer manualen och läser igenom receptet innan det skickas in. Så tack till er som gör det.

    :)

  • Lilljeppe 19 juni 2008

    puff

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.