Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

EFTERRÄTTER

  • kickiekblad 19 april 2008

    nån som har nåt bra tips på goa enkla efterätter?:p

  • zonale 19 april 2008

    Jag orkar aldrig med att göra tidsödande eller krångliga efterrätter. Har sparat många enkla recept från klubben. Har inte hunnit testa så många men de verkar lovande.(Y) Gå in på min kokbok under rubriken efterrätter får du se om något passar.:)

  • sonja55 19 april 2008

    vaniljglass som man ringlar över lite flytande honung toppas med salta jordnötter,låter kanske inte så gott, men det är gott

  • snutten 19 april 2008

    fruktcoctail el annan konserverad frukt, med grädde el glass

  • Wombat04 19 april 2008

    Å, snutten, det där är ett barndomsminne ... jag är fortfarande barnsligt förtjust i den konserverade fruktcocktailen. Särskilt persikorna och körsbären. Druvorna pillade jag alltid bort, men nu äter jag dem också ...

    Ett annat bra tips är att servera någon god sylt till krämig, halvsmält vaniljglass. Gärna körsbärssylt!

  • GodareMat 19 april 2008

  • Glitterfia 19 april 2008

    Vispad grädde, glass, chokladsås, skivad banan och maränger..... (Y)

    Färsk fruktsallad med ovispad grädde och lite socker. (Y)

  • Wombat04 19 april 2008

    Något som också är gott är nyponsoppa med grädde eller glass och små trivsamma mandelbiskvier.

  • Lilljeppe 19 april 2008

    Chezz cake eller cheesecake frozen
    Enkel och supergott

  • Kocken1971 19 april 2008

    Gillar du Tyrkiskt yoghurt?
    Du vet den man köper i en hink!!!
    Man läggar en klick i botten på ett glas.
    Rosta lite nöttter,valfri sort,blanda gärna.
    blanda med flytande honung eller ljus sirap.
    Lägg en klick i varje glas, ovanpå yoghurten.

    Görenkelt, smaskigt och gör gott!!!!!

    Tips! Lägg gärna en frukt i glaset, banan, persika eller vad du har hemma.(Y)

  • Lintu 19 april 2008

    Smulpaj med blåbär och vanilljvisp/sås (:
    Fruktsallad i mängder!!
    Morots & gurkstavar med dipp till
    Äpplen och kanel i micro med vaniljvisp/sås ^^

  • pia61 19 april 2008

    Den här pärondesserten är både enkel och förödande god!

    Pärondessert

  • 19 april 2008

    En enkel smulpaj, med vad frukt eller bär du har hemma. Den kan ju stå i ugnen medans ni äter, så är den lagom färdig. Enkelt!
    Lite glass eller grädde kanske ni har hemma till?

  • irrevirre 19 april 2008

    Har en del jättegoda recept på desserter men ett enkelt ett är vaniljglass och chokladsås enligt mitt recept: Chokladsås till glass. Enkelt och GOTT!

  • irrevirre 19 april 2008

    [recept] nummret på receptet[/recept]
    Så skall man ju göra för att kunna visa upp ett recept, men VAR syns numret på receptet. Det har jag aldrig lyckats hitta. (Hoppas man inte blir utskrattad nu alltså .....)

  • sonja55 19 april 2008

    Skrivet av IrreVirre den 19 apr 2008

    [recept] nummret på receptet[/recept]
    Så skall man ju göra för att kunna visa upp ett recept, men VAR syns numret på receptet. Det har jag aldrig lyckats hitta. (Hoppas man inte blir utskrattad nu alltså .....)



    längst upp på sidan där man skriver www. o.s.v. längst till höger står numret när du klickar på receptet du vill lägga till

  • irrevirre 19 april 2008

    Åh, tack snälla sonja55. Detta har varit ett dilemma för mig ... letat och letat ...

  • Okänd 19 april 2008

    Tänk dej varm hjotronsylt och vaniljglass mm så gott dett är .
    Det är så att man kan drömma sej bort en liten stund då..(Y)(L)

  • irrevirre 19 april 2008

    [recept] 8762[/recept]


    Funkade det?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.