Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Elektrisk grill?

  • Tillberga 1 juni 2008

    jag har fått en elgrill:'(
    hur gör jag(L)
    vad gör jag?

  • The_mama97mia 1 juni 2008

    hej och grattis!
    GÖr inte som jag. första gången så försökte jag grilla direkt på grillelementen. Hur korkad får man vara,.....
    Jag är novis på elgrill - har det i stugan eftersom vi inte har rinnande vatten där så törs jagi nte ha min älskade kolgril.

  • Tillberga 2 juni 2008

    :(men snälla nån är de INGEN som kan tipsa mej om hur jag anväder min nya elgrill

  • zonale 2 juni 2008

    Hej Tillberga!:) Jag använder både elgrill och vanlig grill och grillar samma saker och gör på samma sätt. På min kan jag reglera värmen som jag vill ha den och resultatet blir alltid bra. I bruksanvisningen som följer grillen finns många användbara tips på effektläge, grilltider mm. Något särskilt du funderar på?

  • Smulpajen 2 juni 2008

    Har ingen större erfarenhet av elgrillar mer än de man sätter på bordet. Den brukar jag för det mesta bara göra toast i, eller en och annan korv när det ska gå snabbt. Fanns det ingen bruksanvisning med?

  • majamia 2 juni 2008

    hej :D
    Jag har haft elgrill förr och använde den precis på samma sätt som jag idag gör med min kolgrill, så grilla bara på!:D

  • maggi 2 juni 2008

    Jag har en elgrill och den är toppen. Bäst att ha den under fläkten i köket eller på balkongen för det osar lite. Maten blir "nästan" som riktigt grillad. Men tänk på att inte ha för hög värme då blir den brun utan på och inte färdig innuti. Grillar allt möjligt på den kyckling,grillspett,karreskivor m.m. Bara fisk jag inte provat. Elgrill=toppen(Y)

  • frucaos 2 juni 2008

    Vi har gasgrill - det närmaste "riktig" grillsmak man kommer. Älskar att slippa vänta på att kolen ska få rätt temperatur, och använder den flitigt. Positivt överraskade av hur länge gasen räcker också!

  • ros 2 juni 2008

    Vi har elgrill. Man får pröva sig fram till vilken tid man ska grilla och på vilken "höjd" grillgallret ska vara. Vi grillar allt ifrån kött, grillspett, lax, kyckling till grönsaker. Det är bara fantasin och tiden som avgör. Ett tips är att testa med något enkelt först. Lycka till!(Y)

  • tina62 2 juni 2008

    Något som är gott som jag gör på min elgrill både sommar som vinter är marinerat grillat sidflask både till mat och pålägg.

    Tag de kryddor som du tycker om, gnid in fläsket. Blanda lite olja och soya/kinesisk soya och häll i en plastpåse.

    Lägg i fläsket och skaka om påsen, låt fläsket ligga 1-2 gygn ( sommartid låter jag det bara ligga 1 dygn) i kylen.

    Grilla sedan, vänd det med jämna mellanrum. Kanongott.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.