Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Extremt i matväg

  • Schnitt 29 maj 2010

    Såg ett inflik i ett av Gordon Ramseys program där han bjöd folk på komage! Har ni sett hur en komage ser ut i charken?!

    Jag är inte speciellt kräsmagad när det kommer till inälvsmat, men komage var det värsta jag sett! Nåt vitt, veckat och nåt som såg ut som tarmludd och fick mig oönskat att tänka på inälvorna i snökamelen från Star Wars!

    Eller de som använder bröstmjölk i maten?

    Va tycker ni? Kan mat inte vara onödigt extremt ibland?
    Någon som själv smakat någon alldeles galet?

  • Gnurf 29 maj 2010

    Kokta grissvansar...i Västindien...Guadeloupe. En gång för längesedan. 1989.

    Tiden flyger.

  • Schnitt 29 maj 2010

    :S var det gott då? Såg att de sålde grissvansar och grisöron i saluhallen. Trodde grisöron bara va till hundar!

  • jimboz 29 maj 2010

    Oxtunga är extremt för mig och ser absolut övervidrigt ut....

  • Schnitt 29 maj 2010

    Håller med! The size of that tongue is huuuuge

  • siggemums 29 maj 2010

    Jag är uppväxt på farmors goda gammaldags herderlig svensk husmanskost.
    Gräddstuvad njure och rimmad oxtunga är rätter jag åt som barn och tyckte var fantastiskt gott. Idag skulle jag inte kunna förmå mig till att äta varken det ena eller andra. Tungan är verkligen jättestor.

  • redd 29 maj 2010

    Igentligen så är väll inget för extremt så länge som det är nyttigt, har för mig att komage är extremt rikt på protein.

    Allt handlar ju om hur man paketerar det. Tror komage skulle gå utmärkt att använda som behållare för sallad/grönsaker så man fick små paket att äta.

    Kosvans skulle jag inte heller backa för så länge som dom rensat bort ben&brosk vid servering. Lever och njurar klarar jag däremot inte smaken av, men om någon lyckas krydda bort smaken(vilket jag tror är omöjligt) skulle det fungera.

  • MatAnders 30 maj 2010

    Jag råkade peka fel i en tapasbar i spanien och fick en gryta på komage och lunga och det va det vidrigaste jag testat gick inte att få bort smaken på länge smakar spya ungefär hua....

  • flingsalt 30 maj 2010

    Komage är det absolut vidrigaste jag har ätit! Blev bjuden på det hemma hos en familj... jag satt och låtsastuggade maten och svalde sedan helt. {sick}

  • boz1965 30 maj 2010

    Jag har nog smakat på det mesta tror jag, men komage har gått mina smaklökar förbi av nån anledning. Men jag smakar på allt, åtminstone EN gång, sen är det fullt möjligt att det inte blir fler gånger. :D Skotsk haggis har jag däremot smakat och det var faktiskt ganska gott, man ska bara inte fråga vad det är i den. Ingredienserna är ganska avtändande.

  • The_mama97mia 30 maj 2010

    Haggis var jättegott, jag frågade inte efter ingredienserna, tyckte det påminde om pölsa.

    Jag tror inte jag har råkat ut för så mkt extrem mat annars? Den torkade fisken på Island var väl ingen hit tyckte jag men min mamma blev helt frälst på den.

  • jimboz 30 maj 2010

    Testiklar känns lite som ett desperat försök att efterlikna hårdkokta ägg tycker jag...I krigstider är allt tillåtet men i freds så tycker jag nog att man kan skippa inälvor..Tycker man om det så är steget inte så stort att slicka av en skärbräda som nyligen har används till att filea fisk.

  • cawn 30 maj 2010

    Jag är av åsikten att man ska smaka allt åtminstånde en gång...
    Fast om jag blir bjuden på valspäck fler gånger tackar jag nej.Det samma gäller för kokt sjöborre.Hur sjöborre smakar vet jag egentligen inte,konsistensen enbart fick mig att svälja den hel.Jag tycker också att råa ostron är totalt överreklamerat.:p







    f

  • Schnitt 30 maj 2010

    Skrivet av redd den 30 maj 2010

    Igentligen så är väll inget för extremt så länge som det är nyttigt, har för mig att komage är extremt rikt på protein.

    Allt handlar ju om hur man paketerar det. Tror komage skulle gå utmärkt att använda som behållare för sallad/grönsaker så man fick små paket att äta.

    Kosvans skulle jag inte heller backa för så länge som dom rensat bort ben&brosk vid servering. Lever och njurar klarar jag däremot inte smaken av, men om någon lyckas krydda bort smaken(vilket jag tror är omöjligt) skulle det fungera.


    hoho jo du, det finns massor som e extremt! bröstmjölk, djurpenisar, komage, hjärna, ögon är det säkert enormt mycket näring i..men va händer med old fashion kyckling :P

  • Schnitt 30 maj 2010

    Skrivet av MatAnders den 30 maj 2010

    Jag råkade peka fel i en tapasbar i spanien och fick en gryta på komage och lunga och det va det vidrigaste jag testat gick inte att få bort smaken på länge smakar spya ungefär hua....


    :( stackaren!

  • Schnitt 30 maj 2010

    Skrivet av flingsalt den 30 maj 2010

    Komage är det absolut vidrigaste jag har ätit! Blev bjuden på det hemma hos en familj... jag satt och låtsastuggade maten och svalde sedan helt. {sick}


    Vem bjuder ens på komage? haha fy... inte bara smekn, som jag kan anta inte är så dajlig, bara hur det ser ut är ju bedrövligt!

  • Schnitt 30 maj 2010

    Skrivet av boz1965 den 30 maj 2010

    Jag har nog smakat på det mesta tror jag, men komage har gått mina smaklökar förbi av nån anledning. Men jag smakar på allt, åtminstone EN gång, sen är det fullt möjligt att det inte blir fler gånger. :D Skotsk haggis har jag däremot smakat och det var faktiskt ganska gott, man ska bara inte fråga vad det är i den. Ingredienserna är ganska avtändande.


    Ja haggis har jag av och till ändå känt skulle va kul att prova, men jag ska nog inte titta på den utan fantisera om att det är köttfärslimpa jag äter ^^

  • Schnitt 30 maj 2010

    Skrivet av jimboz den 30 maj 2010

    Testiklar känns lite som ett desperat försök att efterlikna hårdkokta ägg tycker jag...I krigstider är allt tillåtet men i freds så tycker jag nog att man kan skippa inälvor..Tycker man om det så är steget inte så stort att slicka av en skärbräda som nyligen har används till att filea fisk.


    hahaha nä jag håller lite med dig där. Fast kycklinginälvor behåller jag gärna, allt annat går bort!

  • flumhum 30 maj 2010

    Sniglar, myror och dylika saker som man äter i asien och frakrike, är lite små vidrigt..
    specillt då de har doppade insäkter..

  • jimboz 30 maj 2010

    Vad är det man brukar säga...Taste like Chicken o_O

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.