Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fått trattkantareller vad göra

  • tctctc 19 september 2011

    fått trattkantareller och vill gärna torka dem i varmluftugn och vill gärna ha tips om tider Hjälp!

  • Lillhagna 19 september 2011

    Mmmm.... trattkantareller är en finfin krydda när de torkas. Jag torkar dem på tidningspapper. Har dem sedan i grytor, såser, gratänger... vad som helst som jag vill ha lite extra "touch" på. Lycka till med dina trattisar! :-)

  • Cassiopeya 19 september 2011

    Sök på trattkantareller här på MK så får du massa spännande recept att testa ;)

    Jag torkar också mina på tidningspapper i ett varmt rum.

  • santana1964 19 september 2011

    jag torkar mina i ugn.

  • soccermum 19 september 2011

    jag torkar mina på plåtar med bakplåtspapper (gillar inte trycksvärtan..ler..) i ett varmt rum med en bordsfläkt blåsandes på dem :p Sedan kör jag dem i mixern och sedan har jag en jättegod svampkrydda/ett jättegott svampmjöl att smaksätta grytor, såser och köttfärsrätter med bl a.. Kul att du fick trattisar, var rädd om dem nu så du inte torkar dem för snabbt så de blir svarta och "äckliga" :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.