Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förkylningsmedecin

  • evaldo 5 februari 2008

    Är det någon som har en bra huskur mot lättare förkylning, har dragit på mig en sådan.

  • 5 februari 2008

    Skrivet av evaldo den 5 feb 2008

    Är det någon som har en bra huskur mot lättare förkylning, har dragit på mig en sådan.


    http://www.matklubben.se/matprat/vin_och_dryck_16/dryck_vid_foerkylning__2897.html

  • markus 5 februari 2008

    Vitlök är väl att betrakta som en huskur mot det mesta, men även en liten whisky gör saken lättare, eller åtmindstone känns lite lättare...:p

  • Lena 5 februari 2008

    Koka vatten vitlöksklyftor och pressa i en citron och drick så varmt som möjligt de gör susen

  • mistralwind 5 februari 2008

    har också ett häxkok, koka upp vatten, pressade (el hackade) vitlöksklyftor, riven ingefära, och honung. Drack detta en gång vid rejäl förkylning. Kände ingen smak, men det brände på tungan.. hahaha! Mkt bra!
    Om du är ute i tid är faktiskt Kan Jang superbra! Men dyr, förståss..

  • lenajeanette 5 februari 2008

    Kolla under mina recept, jättebra förkylningsdryck!

  • susannelotus 5 februari 2008

    har hört att man ska dricka dubbla c-vitaminbrus.
    eller ta en stor matsked honung.
    själv kör jag kan jang.
    provat echinagard ett par gånger men blivit jättedålig-sätter väll kanske fart på virusar och bakterier. krya på dig

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.