Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Glöggmingel!

  • qoffqoff 12 november 2012

    Har bjudit in till glöggmingel-eftermiddag med tilltugg för en kompis som fyllt år. Festen är i all hemlighet så därför måste tilltugget förberedas innan och kunna transporteras. Vi kommer bli 40-50 gäster både barn och vuxna. Så kommer då den stora frågan...vad ska vi bjuda på mer än pepparkakor och ädelost?????

  • Anderstam 12 november 2012

    Dessa älskas av både barn och vuxna!
    Med en dubbel sats så lär dom "kanske" räcka.
    Gräddkolabullar med saffran
    Lycka till! :)

  • lisacecilia 12 november 2012

    Små saffransskorpor är gott och något som barnen gillar. I boken "Sju sorters kakor" finns ett recept på bakpulverskorpor. Det brukar jag använda fast utan kardemumma och med ett kuvert saffran i istället. Skållade, skalade och i ugn rostade hela mandlar är alltid gott. Strö lite flingsalt på efter rostningen. Små snittar av kavring med en smakrik ost och lite fikonmarmelad. Något som faktiskt är gott till glögg är små kuber av marinerad fetaost på tandpetare. Om man vill sätter man dit något sött på tandpetaren också tex liten bit fikon/dadel/aprikos. Frukt är ju aldrig fel. Varför inte en cheesecake smaksatt med riven ädelost och gjord på hälften av sockret mot i originalreceptet? Lycka till!

  • Annrh 12 november 2012

    Jag fortsätter att rekommendera min saffranskaka för den passar ju bra för årstiden och till glögg :)

    Bilden till receptet är inte den finaste... beror på att jag inte kom på tanken att ta kort på kakan förrän vi nästan ätit upp hela :)

  • The_mama97mia 12 november 2012

    Jag brukar bjuda på det här, antingen i portionsformar ellerstor form
    http://www.matklubben.se/recept/enkel_saffranspannkaka_49819.html
    Enkel saffranspannkaka

    går ju attförbereda och transportera

  • chrisq 15 november 2012

    {laugh}vi har alltid olika slags pajer o sallad

  • FiaBerg 16 november 2012

    Baconlindade dadlar...?

  • elleave 16 november 2012

    När jag bjöd familjen på glöggmys förra året hade jag:

    *Ädeloströra med hackat päron på pepparkakor
    *Fincrisp med gräddfil, rödlök, kallrökt lax och ev rom på
    *Bitar av stekt korv med senapsdipp (på tandpetare)
    *Brieost och physalis på pumpernickel

  • Cassiopeya 16 november 2012

    Dessa makroner är fantastiskt goda! Perfekt till glögg :)

    Saffransmakroner med apelsinkräm

  • callemero 17 november 2012

    Dadlar med ädelost är aldrig fel.

  • DoctorWho 17 november 2012

    Kanske snittar med ansjovis skulle passa?
    Calles snittar
    Salta snurror till drinken
    Ansjovissnittar - Mannerströms

  • haggatan8 17 november 2012

    Om du går in på systembolaget så finns det en broschyr där vid glöggen med recept i som är jättegoda (N)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.