Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

halloween

  • smulan1katt94 30 oktober 2008

    HEJ!!
    imorn är det halloween(H):D:p

    undrar om någon har nått bra förslag på vad man kan gör för halloween frukost och lunch :p

  • lena_61 30 oktober 2008

    Finns flera läckra recept på halloween mat och godsaker, det är bara att söka MK.

    Trevlig mathelg på er alla. :D

  • Mellanbellan 30 oktober 2008

    Hej Smulan1katt94
    Frukost vet jag inte med till lunch kan du ha pumpasoppa. Du kan byta ut vinet mot buljong och sen gör du en härlig ljuslykta av pumpaskalet. 2 flugor i en smäll. Trevlig Halloween
    Pumpasoppa med räkor

  • Smulpajen 30 oktober 2008

    När dottern var liten tänkte vi att nu ska vi ha en riktig Halloweenfest för både barn och vuxna. Den blev väldigt lyckad. Alla var superfina eller fula/läskiga om man så vill! Jag hade gjort välkomstbål där jag lagt i kolsyreis så det rök ur skålen. Mycket efftektfullt. Nu har jag väldigt dåligt minne men förrätten såg ut som en flugsvamp där hatten var en halv urgröpt tomat med prickar av majonäs. Foten, ja, den kommer jag inte ihåg vad den bestod av :-( Svampen stod på krussallad så det såg ut som i skogen! Huvudrätt var någon kasslergryta (röd som blod) och grönt ris. Desserten var små portionspajer där jag lagt en aprikos som såg ut som en pumpa med utskuren mun och ögon som dekoration. Barnen hade bl a små prinskorvar som fått naglar av lite röd paprika som man limmade fast med majonäs. Det fanns mer plock på barnens bord, men som sagt minnet är dåligt! Dekorationen är viktig. Jag hade bl a svart duk med orangefärgade servetter och placeringskort på orange papper. Sen var det så klart en massa andra dekorationsgrejer som man kan köpa fädigt.
    Nu firar vi inte Halloween längre, det är för längesedan passé. Men för små barn är det ju kul!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.