Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp! Vad gör ni med julskinkeresterna?

  • alindalinda 31 december 2013

    vardagsmat!!!
    Pastasås med skinka och persilja

  • 911an 31 december 2013

    :)
    Jag strimlar ner min bit som blir över, sedan fryser in dem. Underbart att ta fram å h på pizza eller göra pasta sås med skinka. Gott nytt år



    Skrivet av ellabella07 den 19 dec 2013

    Varje år när det börjar bli dags att fixa julskinkan får jag en liten panikunge på axeln som viskar: Vad tänker du göra med resterna? För så här mycket skinka har du väl aldrig köpt innan?
    så nu tänkte jag ta tag i problemet innan det startar genom att kasta ut frågan i etern - vad gör du med dina julskinkerester?
    Hoppas på mängder av bra svar!
    God Jul & Gott Nytt År
    önskas er alla

  • rosatalo 31 december 2013

    Fick ett bra tips, som man kan göra på all sorts rester. Ägglåda kallas det. Knäck ett ägg i en kaffekopp, slå i mjölk i koppen så det blir fullt, häll innehållet i en bunke. Ta och upprepa så många gånger tills storleken på din ägglåda är lagom. Vispa ihop ägg och mjölkröran i bunken, salta och peppra. Lägg i rester du har av ex julskinkan, kyckling, korv, grönsaker od. Ställ in rätten i en smord ugnsfast form i 225 grader i ca 30-45 min, tills äggstanningen stannat.

  • sikaal 31 december 2013

    Idag har jag gjort Julskinksgratäng på resterna av skinkan. Det är 5;e året, ända sen receptet kom på MK, lika gott varje gång! Rekommenderas!

    http://www.matklubben.se/recept/julskinksgrataeng_78903.html

    (jag har inte fått till det med infoga recept i nya MK, det får bli så här.)

  • Stockbysmatangel 31 december 2013

    Jag har helt enkelt gjort pytt i panna av julskinkan! Kryddat den med svartpeppar / stockbysmatangel

  • crollan 1 januari 2014

    Jag brukar koka broccolli eller bkomkål och lägga i en ugnsform och sedan göra en ostsås på smör, lite mjöl.broccoliavkoket,grädde, salt,peppar och riven ost och slå över broccollin. Ovanpå det strör jag tärningar av julskinkan och äter potatis till.

  • Josses 1 januari 2014

    Skinkpaj, tärnar den och stoppar i frysen till kommande pizzor, pastasåser mm
    Ost & Skinkpaj Skinkpaj med champinjoner Tortellinigratäng Pastasås med skinka och majs
    Skink- och ostsås

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.