Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hygieniskt eller vad ???

  • ThomasP 1 november 2007

    Har ni tänkt på all lösvikt som man köper på affärerna typ ölkorv,inläggningar och lösvikts godis hur hygieniskt är det.
    Själv har jag slutat köpa lösv. godis sedan jag sett för mycket. Man vet ju inte vilken skithög som varit där med sina fingrar innan. Vad tycker ni//Mvh Thomas

  • kajsa36 1 november 2007

    :p ha ha jag tycker nog att lite "skit" rensar magen... skulle man börja fundera på allt man stoppar i sig så svalt man nog.. så länge man inte blir sjuk så är det nog inget att oroa sig för.. det är min åsigt.. kram :'(

  • bakjouren 1 november 2007

    Jag är också "allergisk" för bröd, godis och div ätbara saker som sälgs i lösvikt. Att undvika det är ett bra sätt att skydda sig lite grann från förkylning och kräksjuka. (inbillar jag mej iallafall)

  • evaldo 2 november 2007

    Jag tycker det är bäst att köpa pålägg och annat löst över manuell disk i den mån det finns.

  • 2 november 2007

    ja, det tycker jag också, men icharken är ju inte hela kommunen och hostar och nyser över varorna.

  • jennsan85 2 november 2007

    sett prakt exemplar på barn som hostar rakt i godisbaljorna...de va sista gången jag köpte något i lösvikt

  • Luna 2 november 2007

    Nä hygieniskt med lösvikt är det nog inte, speciellt inte i sjukdomstider som dessa.
    Men lite bakterier kanske ger stärkt immunförsvar också, inte vet jag.

    dock inte så frächt när man ser småbarn ta en godis, sotppa i munnen och sedan lägga tillbaka den i godislådan..

    Men vad gör man om man vill ha lösgodis eller annat på lösvikt. :(

  • Modesty_b 2 november 2007

    ¨Jag köper lösviktsgodis.I vår affär går det åt så toksnabbt att det inte hinns med att nysas/hostas osv.O att köpa lösviktskäk över disk...hur vet man att den bakom disken inte har förkylning/kräksjukebakterier osv?

  • Smulpajen 2 november 2007

    Skrivet av [email protected] den 1 nov 2007

    :p ha ha jag tycker nog att lite "skit" rensar magen... skulle man börja fundera på allt man stoppar i sig så svalt man nog.. så länge man inte blir sjuk så är det nog inget att oroa sig för.. det är min åsigt.. kram :'(


    Med tanke på din aktningsvärda ålder (143) så är det väl bara att gräva på i godishyllan:D:D
    Skämt åtsido.... nog är det äckligt med alla små barn som gräver utan att föräldrarna gör något. Dessutom är ju facken så gott som satta på golvet. Nä, skärpning alla butiker.

  • evaldo 2 november 2007

    Skrivet av smulpajen den 2 nov 2007

    Skrivet av [email protected] den 1 nov 2007

    :p ha ha jag tycker nog att lite "skit" rensar magen... skulle man börja fundera på allt man stoppar i sig så svalt man nog.. så länge man inte blir sjuk så är det nog inget att oroa sig för.. det är min åsigt.. kram :'(


    Med tanke på din aktningsvärda ålder (143) så är det väl bara att gräva på i godishyllan:D:D
    Skämt åtsido.... nog är det äckligt med alla små barn som gräver utan att föräldrarna gör något. Dessutom är ju facken så gott som satta på golvet. Nä, skärpning alla butiker.

    Jag håller med dig, godisen är alldeles för lättåtkomligt för barn, jag har sett hur de gräver i godisen utan att färäldrarna gör någonting. skärpning.

  • kajsa36 2 november 2007

    :D ja min ålder vill jag göra någon ting åt.. det har blivit fel i profilen och jag kan inte rätta till det.. har bett om hjälp men det verkar svårt.. tycker nog att det är föräldrarna som måste skärpa sig... och lära sina barn vad som gäller...

  • ThomasP 3 november 2007

    Ja det är väl inte bara barn som kan jag har sett vuxna människor inte sköta sig också. Jag äter inte lösviktsgodis sedan dess OM det inte har papper på sig då känns det bättre.Men julborden börjar ju snart och det äter man ju om man får chans men????

  • morgana 3 november 2007

    Ja, det är mycket som är föräldrarnas fel här i världen... Om ens barn är väldigt hoppigt och full fart, så hinner ingen förälder i världen handla minsta grej utan bara springa efter ungen. Det är faktiskt inte bara "att lära sina barn vad som gäller". För ungen är en egen person med egna infall och testar gärna gränserna på platser som just affärer, för de vet att föräldern är stressade och att andra människor finns runtomkring, som kanske kommenterar hur föräldern handskas med sitt barn osv.
    Det är faktiskt butikerna som har godiset på såna ställen för att föräldrar ska måsta köpa för att inte skämmas när barnen pockar, busar, skriker, grinar och alla tittar på.
    Jag tycker att man ska låta föräldrar handskas hur de vill med sina barn utan kommentarer, för man måste komma ihåg att barn är inga robotar utan vilja!

  • ThomasP 3 november 2007

    Håller med morgana butikerna tjänar mycket pengar på godis och vart ska alla passera jo kassan och där hänger det godis tuggummi och hur kul blir det med ett barn som är trött och less på att handla och som vill ha godis //Thomas

  • kajsa36 4 november 2007

    jo jag håller oxå med om att butikerna inte gör det lätt för alla trötta mammor/pappor..med godis hyllor runt kassorna,. men jag tycker ändå så länge jag inte kan påverka affärerna hur det ska se ut i affären, så har jag ju möjlighet att lära mina barn. jag har uppfostrat 3 pojkar själv och jag vet att det kunde vara en kamp i affären, men mycket kan vi som föräldrar oxå påverka, vi drar ju oftast dom stackarns barnen till affären när dom är som hungrigast och tröttast...

  • 10 november 2007

    Tyvärr är det inte bara barn som "provsmakar"på lösviktsgodtset.
    Så då kan det va svårt för dem att veta att man inte får!!

  • matvraket 10 november 2007

    lösviktsgodis, hygieniskt? Nej, knappast! men än har ingen dött av det. Det finns så mkt idag man varnas för att äta att jag inte bryr mig om varningarna längre. Jag äter det jag mår bra av, that's it!

  • 10 november 2007

    Butikerna har ansvaret i butiken, föräldrarna har ansvaret för sina barn. Ganska självklart tycker jag. Men butikerna borde verkligen flytta upp godiset på normal nivå och inte ha det så nära golvet.

  • evaldo 10 november 2007

    Jag kommer ihåg då det var förbjudet att ha godismontrar nära kassorna för länge sedan, men det är borta nu.

  • kajsa36 11 november 2007

    Skrivet av mona den 10 nov 2007

    Butikerna har ansvaret i butiken, föräldrarna har ansvaret för sina barn. Ganska självklart tycker jag. Men butikerna borde verkligen flytta upp godiset på normal nivå och inte ha det så nära golvet.
    håller med..:p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.