Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

inkommande recept

  • Wombat04 13 november 2008

    Elbrujo, tänk dig att du har en lång, skön, ledig dag och vill använda en del av den till att lägga in en massa läckra recept som du samlat på hög. Du sätter dig och knackar in dem. Då blir det lätt 30 recept på en dag. :) Snyggt nick och bild du har förresten!

  • Jessika 13 november 2008

    Hittills har jag bara lagt in sådana recept jag själv har provat och/eller skapat själv men om man vill lägga in recept som man inte testat så spelar inte det någon större roll tycker i alla fall jag. Alla har ju ändå olika smak så bara för att jag gillat ett recept så betyder det ju inte att nästa gör det.:p

    Vi har ju dessutom ett suveränt sätt att visa vilka recept som uppskattas eller inte. Då tänker jag på betygen och kommenterarna. (Y)

  • Mikkos40 13 november 2008

    Jag har provar de flesta recepten åtminstonde 90% av dem,många av mina recept provade jag redan när man var yngre,hemma oss mina föräldrar.
    Men jag tycker inte det har så stor betydelse om man provat alla recept eller inte.
    Detta är ju en receptsajt,så det är ju mening att det ska finnas recept.
    Så jag tycker var och än får göra som dem vill,se denna sida som en möjlighet att testa många olika smaker,alla tycker ju olika.
    Det är ju ej säkert att bara för att man skriver tex denna rätt var jättegod,en av mina favoriter hemma,så betyder det ju inte att alla tycker samma om den rätten.
    Så vill man testa innan så gör man det eller annars inte.:D

  • flabban 13 november 2008

    Alla mina 12 recept har jag lagat, smakat och bjudit på och kan varmt rekommendera dom. Är det ingredienser som faller er i smaken så blir ni inte besvikna om ni testar något. Dom recept jag samlar in från andra medlemmar önskar man ju att dom också vore provade.:p

  • Elbrujo 13 november 2008

    Skrivet av Wombat04 den 13 nov 2008

    Elbrujo, tänk dig att du har en lång, skön, ledig dag och vill använda en del av den till att lägga in en massa läckra recept som du samlat på hög. Du sätter dig och knackar in dem. Då blir det lätt 30 recept på en dag. :) Snyggt nick och bild du har förresten!


    (L)Jag tackar!
    :oVad jag menar är, att jag tog för givet, att det är recept man rekomenderade,alltså provat. Jag har för skoj skull tittat i ett par dagar, på nyinlagda recept och skulle denna människa bara lägga in på sin fritid, så undrar jag, hur har man tid till att lägga in nästan lika många VARJE dag?????:o

    ps Din nick är också fin.ds

  • Aems 13 november 2008

    (Y)Helt rätt Mojans
    Jag håller med Dig. Mina receptinlägg kommer bara att vara de absolut bästa och dessutom inte kopierade ur någon kokbok eller liknande.
    Ha de bra aems

  • Susseg 13 november 2008

    Undrar bara:o
    Om du har fått receptet av en vän....
    Hur vet du då att den personen inte tagit receptet i en kokbok, tidning.:'(????

  • Statarfrun 13 november 2008

    Jag tycker att det är en självklarhet att man testat recepten INNAN de läggs ut.
    Jag fattar inte vitsen annars att lägga ut så mycket . Flera tusen , det låter ju orimligt, eller är det för att jaga så många poäng som möjligt och som man tydligen inte har nån som helst nytta av som man gör så?:o

  • festmaten 13 november 2008

    Själv har jag smakat de flesta av recepten jag lagt in, de övriga är från bl.a. tidningsurklipp som jag bara lagt åt sidan. Men det är ändå rätter som jag säkert tycker om, annars hade jag inte sparat dem.
    Samma sak här på MK, jag sparar de recept som tilltalar mig. Om sen den personen som lagt in receptet har provat eller ej, bryr jag mig inte ett dugg om.

  • Aems 13 november 2008

    Hm! Det slutar alltid med att jag ändrar recepten. Det finns en köttfärspaj som jag inte ändrat på, förstås - den är bra som den är. Gör inget om min väninna tagit det ur en tidning eller så. Men just här i Matklubben tänker jag bara dela med mej av mina bästa recept - inte ösa in :) allt jag har i receptpärmen (som har blivit flera med tiden - och där kommer bara de absolut bästa in).
    Ha de bra
    aems

  • Joppe76 17 november 2008

    Min tanke är att bara lägga upp egenkomponerade recept, möjligtvis såna som kommer från mor & far som jag faktiskt lagar själv. Då vet ju i alla fall JAG att det är kanongrejer..! (Y)

  • essim 17 november 2008

    Vad jag reagerar emot är de recept som visades på tv i går eller recept som fanns i veckans nummer av någon veckotidning. Även recept från t ex Arla som man kan prenumerera på, ibland finns de inlagda samma dag de kom i min mail.
    Att man lägger in recept som man tagit från någon veckotidning, kokbok eller liknande är ok bara det inte är från senaste numret.
    Men eftersom det inte finns några bestämmelser ang detta får väl medlemmarna lägga in vilka recept de vill.
    /A:)

  • annica99 17 november 2008

    Har provat alla de recepten jag lagt i min "receptbok"
    Sen kan jag visst hålla med om att matklubbens kokbok underlättar för en som person att hålla koll på sina recept.
    Håller med Kajsa36 om att om man provar någon annans recept så är det kul om man skriver en kommentar

    Ha det gott igelkott:p

  • Okänd 17 november 2008

    Är ganska ny här, har inte hunnit med att lägga ut så många recept ännu.
    Men de som jag hittills presenterat är sådana som vi skapat själva, ett par andra har jag hittat på den här sidan var så intressanta att jag lagt till dem i min kokbok.
    Skall förresten lägga in ett fantastiskt recept på gäddfilé i kväll.
    Gäddtournedos ska det bli!
    Det kom till efter en lyckad fisketur i somras.
    Man lär bli smart om man äter fisk sägs det, som skärgårdspojken sa till sin lärare när hörde detta "faktum":
    Då skulle jag ha varit professor nu, svarade pojken.

  • safir74 17 november 2008

    Jag har inte så många recept än. Har provat alla utom saffranskakan. Den kommer jag dock baka framöver. La ut den då många håller på med GI. Jag sparar både recept som den som lagt ut har provat eller inte har provat.

  • Irene_DA 30 november 2008

    Skrivet av Norrbacka den 6 nov 2008

    Jag har lagat alla mina recept fler än en gång. MEN jag har inte provat alla recept som jag sparat hem från andra....ännu!
    Ha det gott allihopa!(Y)


    Samma här men än har jag inte lagt in så många och är på väg att lägga in flera som jag har prövat. Tycker att det är bäst att pröva så att jag kan säga vad jag tycker om dem. Att jag lagt in sådant som jag tror att jag skulle gilla beror på att det är praktiskt med "kokboken".

  • Gnagett 1 december 2008

    Det är ju detta som är så bra med MK - att man skapar sin kokbok/egna recept precis i det syfte man själv vill.

  • Lotten_J 1 december 2008

    Jag har också provat alla recept som jag har lagt ut, däremot har jag inte provat alla recept från andra medlemmar på mk som jag sparat i min kokbok.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.