Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Inte godkänt recept

  • farmormor 22 maj 2008

    Jag har ett recept inlagt som inte blev godkänt. Jag undrar varför det ligger kvar som "detta recept väntar på att bli godkänt". Varför tas det inte bort?

  • mammamus 22 maj 2008

    du har ju en chans att redigera ditt recept

  • farmormor 22 maj 2008

    Det blev inte godkänt p.g.a att det fanns ett likadant recept inlagt sedan tidigare. Slarvade när jag skrev in mitt recept och kollade inte om detta.

  • mammamus 22 maj 2008

    oki då kan du ju alltid ta bort det själv :) :) här finns ju massor av dubletter bara att de heter olika hehe

  • Queenie 22 maj 2008

    När ett recept inte blir godkänt för att det är en dublett brukar i alla fall alltid jag skriva att man ska mejla till matklubben och be dem ta bort receptet då vi godkännare ej har befogenhet att göra det. Så skicka ett mejl till matklubben och be dem ta bort receptet åt dig.

    Jag tycker att man själv borde kunna ta bort sina recept, det hade varit betydligt enklare då.

  • lennali 22 maj 2008

    Du måste skriva till Lind på klubben så tar han bort receptet.

  • Kockpappa 22 maj 2008

    Skrivet av Queenie den 22 maj 2008

    När ett recept inte blir godkänt för att det är en dublett brukar i alla fall alltid jag skriva att man ska mejla till matklubben och be dem ta bort receptet då vi godkännare ej har befogenhet att göra det. Så skicka ett mejl till matklubben och be dem ta bort receptet åt dig.

    Jag tycker att man själv borde kunna ta bort sina recept, det hade varit betydligt enklare då.


    :( Jag har själv en liknande situation och vill ta bort ett recept. Varför skall man inte få ta bort det själv när man inte är nöjd.
    Tänk efter. . .

  • anluk 23 maj 2008

    Tycker absolut också att man skall kunna ta bort sina egna recept....

    Kanske ett förbättringsförslag till Matklubben?!!

  • Annlis 23 maj 2008

    Hej!
    Har också ett recept, som jag försökt ta bort och har även mailat till matklubben, men det är fortfarande kvar. Vore jättebra om man kunde ta bort recepten själv.

  • majamia 23 maj 2008

    jag har också två recept sopm inte blivit godkända, vet inte varför. Förr fick jag alltid mail när jag lagt in ett recept och när det sparats mm mm men nu får jag aldrig några mail och har inte valt bort den tjänsten heller.
    kanske någon som vet? :D

  • zudette 23 maj 2008

    Jag tycker också att man ska kunna ta bort recept med en enkel knapptryckning! Helt klart ett förbättringsförslag!

    Sen fattar jag inte hur man kan missa att man skriver in en dublett??? Det har ju tillkommit en helt magnefik funktion när man ska skriva in recept där det genom bokstaveringen kommer upp alla recept som redan är inlagda, lite bredvid den rutan man skriver i!!!! Klickar man på respektive recept så öppnas det ett nytt förster med det receptet som redan är inlagt! Super-, super-, superbra (Y)(Y)(Y) Jag använder faktiskt hellre den funktionen när jag söker recept än den egentliga söksidan för recept. - Jag ser direkt om det jag söker finns och kan enkelt se hur receptet ser ut utan att tvingas hoppa fram och tillbaka bland sidorna på matklubben!

    SNYGGT JOBBAT LIND!!!!!!(Y)

  • farmormor 23 maj 2008

    Håller fullständigt med zudette. Men den magnefika funktionen fanns inte när jag skrev in det receptet som det gäller. Jag upptäckte den igår när jag lade in recept, helt superduper bra. (Y)(Y)(Y)

  • zudette 23 maj 2008

    (Y)(Y)(Y)

  • Queenie 23 maj 2008

    Skrivet av majamia den 23 maj 2008

    jag har också två recept sopm inte blivit godkända, vet inte varför. Förr fick jag alltid mail när jag lagt in ett recept och när det sparats mm mm men nu får jag aldrig några mail och har inte valt bort den tjänsten heller.
    kanske någon som vet? :D


    Att få mejl när ett recept inte blir godkänt tror jag inte att du kan välja bort ens. Du kanske har råkat radera mejlet av misstag. Om du skriver vilket/vilka recept det gäller så kan ju nån av oss godkännare gå in och titta på receptet och på det sättet se vad som är fel och vad som behöver rättas till.

  • lennali 23 maj 2008

    Skrivet av zudette den 23 maj 2008

    Jag tycker också att man ska kunna ta bort recept med en enkel knapptryckning! Helt klart ett förbättringsförslag!

    Sen fattar jag inte hur man kan missa att man skriver in en dublett??? Det har ju tillkommit en helt magnefik funktion när man ska skriva in recept där det genom bokstaveringen kommer upp alla recept som redan är inlagda, lite bredvid den rutan man skriver i!!!! Klickar man på respektive recept så öppnas det ett nytt förster med det receptet som redan är inlagt! Super-, super-, superbra (Y)(Y)(Y) Jag använder faktiskt hellre den funktionen när jag söker recept än den egentliga söksidan för recept. - Jag ser direkt om det jag söker finns och kan enkelt se hur receptet ser ut utan att tvingas hoppa fram och tillbaka bland sidorna på matklubben!

    SNYGGT JOBBAT LIND!!!!!!(Y)


    Hej Zudette
    Den "magnefik funktion" för att kolla dubbla recept, fungerar inte till fullo.
    Om man hittar ett recept på internet och man använder sig av metoden KOPIERA - KLISTRA IN (recept namnet) funkar inte dubbel kollen, man måste själv skriva in recept namnet för att det ska funka.
    Jag har mailat till Lind och han skulle titta på detta.
    Men annars är "dubbel kollen" helt perfekt, helt omöjligt att missa om receptet redan finns, om man inte ändrar recept namnet förståss.
    Lena

  • zudette 23 maj 2008

    Hej

    Barnsjukdomar finns alltid - oavsett så är det bra mycket bättre än vad det tidigare var - jag tyckte inte att det var särskilt inspirerande att kolla bläddra bland de 100-, 1000-tals recept för att försäkra sig om att man inte hade en dublett! Vet inte vad jag ska säga mer om det - tycker att det är magnefikt och ett lyft för klubben! - De som då ev byter namn för att få med ett recept kommer vi nog aldrig åt.... men det kan ju också vara så att vi har samma namn på en grej som inte liknar nåt annat - jag kan säga att jag sökte ett recept på Margaretatårta så som jag känner den och hittade flera, olika recept, på denna och ingen av dem liknar den jag ätit, som min mamma gör den så.... jag hoppas de som lägger in recepten tar sitt ansvar och kollar ordentligt och att man "snitsar" till receptnamnet lite för att skilja sig från mängden....

  • Smulpajen 23 maj 2008

    Skrivet av Queenie den 22 maj 2008

    När ett recept inte blir godkänt för att det är en dublett brukar i alla fall alltid jag skriva att man ska mejla till matklubben och be dem ta bort receptet då vi godkännare ej har befogenhet att göra det. Så skicka ett mejl till matklubben och be dem ta bort receptet åt dig.

    Jag tycker att man själv borde kunna ta bort sina recept, det hade varit betydligt enklare då.


    Hej Queenie!
    Jag mejlade Lind i veckan om just detta att ta bort recept själv. Han skulle titta på det så vi får hoppas det kommer en liten soptunna att klicka på!

  • segerwitch 23 maj 2008

    Skrivet av majamia den 23 maj 2008

    jag har också två recept sopm inte blivit godkända, vet inte varför. Förr fick jag alltid mail när jag lagt in ett recept och när det sparats mm mm men nu får jag aldrig några mail och har inte valt bort den tjänsten heller.
    kanske någon som vet? :D



    :) Det hände mig för ett tag sen, jag vet inte vad jag gjorde
    för fel, men jag tog komtakt med matklubben , så nu
    fungerar det igen, fick ett mycket trevligt e-mail från
    Mikael Lind och han hjälpte mig, så nu får åter mail
    när någon spar mina recept, så kontakta matklubben,
    då får du säkert hjälp(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.