Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Jag fick underkänt!

  • AnkiH 13 september 2008

    För första gången sedan jag blev medlem här på Matklubben skickade jag igår in ett recept kallat "Mikaels Pustalåda" och som jag ville delta med i den pågående tävlingen om östeuropeisk mat.
    Det blev kalla handen! Kommentarsfältet innehöll för många ord, löd beskedet. Jag hade berättat historien bakom detta recept, hur jag först kom i kontakt med det och vem det var som lärde mig att uppskatta det. En historia som jag förstås ville dela med mig av, liksom jag själv väldigt gärna vill veta historien bakom andras recept, i den mån den finns.
    Men det gick alltså inte, receptet blev underkänt. Jag är väldigt besviken. Jag är dock glad över att flera stycken "matklubbare" hann spara ner receptet innan det försvann:-) Ni kommer inte att bli besvikna.
    Något mer recept från mig blir det inte, det ligger inte för mig att endast skriva "supergott, måste prövas" i kommentarsfältet. För mig är ett kärt recept mer än så.

  • farmoringer 13 september 2008

    Så tråkigt då. Jag tyckte din historia var intressant till receptet.

  • dystraior 13 september 2008

    Varför inte lägga upp receptet igen, men med en kommentar om att man kan läsa bakgrunden angående receptet på din sida kanske? För att recept som folk sparat, men inte skrivit ut försvinner ur kokboken när det blir underkänt.

  • farmoringer 13 september 2008

    Skrivet av dystraior den 13 sep 2008

    Varför inte lägga upp receptet igen, men med en kommentar om att man kan läsa bakgrunden angående receptet på din sida kanske? För att recept som folk sparat, men inte skrivit ut försvinner ur kokboken när det blir underkänt.


    Så tänkte jag också först men kom sen på att om det finns en historia till varje recept så blir presentationen lång..... Men som nån skrev, nånstans, snabba på och skriv ut receptet medan det finns kvar, för än finns det kvar..

  • Mellanbellan 13 september 2008

    Ta nya tag AnkiH och se till att receptet blir godkänt. Jag vill ha det kvar (Y)
    Mitt förslag är att du kortar ner din historia lite. Det kanske räcker att den kortas med 2-3 meningar, för att godkännas och då har du ändå fått förmedla den trevliga historien till oss andra. Inte vet jag men godkännarna har kanske en mall att gå efter så de måste ju kunna tala om hur många rader en kommentar får vara som mest. Jag tycker också att det är trevligt med lite personlig historia till.:D

  • Lilljeppe 13 september 2008

    Jag ska kolla med matklubben gällande så långa berättelser i kommentaren. Receptet ligger ju inte för makulering utan endast för korrigering om jag förstått det hela rätt. Återkommer så fort jag får tag på någon på matklubben.

  • piusamadeusmozart 13 september 2008

    Skulle just skriva ett enlàgg i ònskelàdan eller fòrbàttringsfòrslag vet inte riktgt var men jag ònskar att kàllan fòr receptet redan finns innan man òppnar recepetet och inte bara veta vem som skrivit det. Alla svenska recept fràn tidningar som skrivs in innehàller sà mànga (fòr mig som utlànning) halvfabrikat eller produkter som jag inte kan finna. Jag sòker alltid recept som man gòr fràn grunden sà att sàga. Personliga och pròvade.
    Sà kom jag in pà denna tràden med ett sànt fantastiskt recept potatislàskare som jag àr. Och det àr verkligen den typ av recept som àr lite si och sà med plats fòr improvisation. Dessa korvar som fòreslàs hittar jag nog aldrig men med mina kan det sàkert bli lika gott.
    Om kommentarsfàltet var fòr kort kan man kanske bli informerad om hur mànga bokstàver man kan skriva eller att skrivytan helt enkelt tar slut.
    Jàttefin historia. Lycka till i tàvlingen.

  • Annras 13 september 2008

    AnkiH, som Lilljeppe skriver, så är inte ditt recept underkänt, det är tillbakaskickat till dig för att du ska korta ner din kommentar, som före redigering består av 20 rader!
    Som dystraior skriver, varför inte lägga texten i din presentation istället, och skriva en liten blänkare om det i receptkommentaren.

  • tina62 13 september 2008

    Skrivet av Annper den 13 sep 2008

    AnkiH, som Lilljeppe skriver, så är inte ditt recept underkänt, det är tillbakaskickat till dig för att du ska korta ner din kommentar, som före redigering består av 20 rader!
    Som dystraior skriver, varför inte lägga texten i din presentation istället, och skriva en liten blänkare om det i receptkommentaren.



    (Y)(Y) Jättebra skrivet!

  • Lilljeppe 19 september 2008

    Nu har jag fått svar av matklubben. Jag förklarade om historien bakom receptet fanns med i kommentaren. Svaret jag fick var: I kommentaren ska det finnas en kort beskrivning om vad det är för recept. Så tyvärr kan inte historien godkännas som kommentar.
    MVH
    Lilljeppe

  • ankianka 19 september 2008

    Jag vill gärna se ditt recept på pustalåda...:@

  • irrevirre 19 september 2008

    Skrivet av ankianka den 19 sep 2008

    Jag vill gärna se ditt recept på pustalåda...:@


    Jag med!

  • SDMaya 19 september 2008

    Me too... kan du inte va gullig och skriva in det igen? :p Please....(L)
    Jag skriver mina recept i word innan jag lägger in dem här... har ett antal gånger fått skriva om dem för något har inte klaffat när jag klickat på skicka.

  • zudette 19 september 2008

    Ibland tycker jag att små historier och anekdoter om receptet kan ge mer karaktär och intresse för receptet!!!! - Så fram för mer historier tycker jag! Historier som hör till receptet passar ju inte alltid in i presentationen, eller..... :o

    Vill inte matklubben ha för mycket text bland oss mat/receptmakares recept så får man väl begränsa antalet bokstäver i kommentaren - men hu vad tråkigt det skulle bli!(N)

    /Z, som tidigare råkat ut för ungefär samma grej!!!:@

  • monac 19 september 2008

    vill gärna oxå läsa den historien.....sånt är ju halva grejen med många rätter.
    Men håller med dig att det suger när receptet av olika anledningar inte blir godkänt,så pass mycket att jag inte skriver in nästan några recept alls.....om jag inte absolut mååååååååste dela med mig av nåttsåklart.:):o

  • boz1965 19 september 2008

    Skrivet av AnkiH den 13 sep 2008

    För första gången sedan jag blev medlem här på Matklubben skickade jag igår in ett recept kallat "Mikaels Pustalåda" och som jag ville delta med i den pågående tävlingen om östeuropeisk mat.
    Det blev kalla handen! Kommentarsfältet innehöll för många ord, löd beskedet. Jag hade berättat historien bakom detta recept, hur jag först kom i kontakt med det och vem det var som lärde mig att uppskatta det. En historia som jag förstås ville dela med mig av, liksom jag själv väldigt gärna vill veta historien bakom andras recept, i den mån den finns.
    Men det gick alltså inte, receptet blev underkänt. Jag är väldigt besviken. Jag är dock glad över att flera stycken "matklubbare" hann spara ner receptet innan det försvann:-) Ni kommer inte att bli besvikna.
    Något mer recept från mig blir det inte, det ligger inte för mig att endast skriva "supergott, måste prövas" i kommentarsfältet. För mig är ett kärt recept mer än så.


    Varför inte först lägga upp receptet och sedan kommentera undertill med historien om receptet? Kan funka... :)

  • kafferasten 19 september 2008

    Skrivet av AnkiH den 13 sep 2008

    För första gången sedan jag blev medlem här på Matklubben skickade jag igår in ett recept kallat "Mikaels Pustalåda" och som jag ville delta med i den pågående tävlingen om östeuropeisk mat.
    Det blev kalla handen! Kommentarsfältet innehöll för många ord, löd beskedet. Jag hade berättat historien bakom detta recept, hur jag först kom i kontakt med det och vem det var som lärde mig att uppskatta det. En historia som jag förstås ville dela med mig av, liksom jag själv väldigt gärna vill veta historien bakom andras recept, i den mån den finns.
    Men det gick alltså inte, receptet blev underkänt. Jag är väldigt besviken. Jag är dock glad över att flera stycken "matklubbare" hann spara ner receptet innan det försvann:-) Ni kommer inte att bli besvikna.
    Något mer recept från mig blir det inte, det ligger inte för mig att endast skriva "supergott, måste prövas" i kommentarsfältet. För mig är ett kärt recept mer än så.

  • tina62 19 september 2008

    Skrivet av Lilljeppe den 19 sep 2008

    Nu har jag fått svar av matklubben. Jag förklarade om historien bakom receptet fanns med i kommentaren. Svaret jag fick var: I kommentaren ska det finnas en kort beskrivning om vad det är för recept. Så tyvärr kan inte historien godkännas som kommentar.
    MVH
    Lilljeppe


    Nu har ledningen i Matklubben bestämt vad som gäller och då får vi ta det.
    Inget med att orda om!

  • monac 20 september 2008

    men oj då......:o
    vad var det där????

  • monac 20 september 2008

    men oj då......:o
    vad var det där????

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.