Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kaffe

  • sandraLS 24 januari 2012

    Jag köper alltid ekologiskt kaffe och då Zoega's Hazienda (mörkrost).

    Många av världens giftigaste bekämpningsmedel används vid kaffeodling, medel som är förbjudna i EU.

  • boz1965 24 januari 2012

    Skrivet av sandraLS den 24 jan 2012

    Jag köper alltid ekologiskt kaffe och då Zoega's Hazienda (mörkrost).

    Många av världens giftigaste bekämpningsmedel används vid kaffeodling, medel som är förbjudna i EU.


    Skulle det finnas spår av de ämnena i kaffet som importeras är jag ganska övertygad om att hälsoskyddsmyndigheterna sätter stopp för det tämligen omedelbart.

  • alindalinda 24 januari 2012

    perkulator för hettans skull.
    classic franskrost eller lindwalls tricolore.
    en skvätt mjölk i.

  • Amika 25 januari 2012

    Skrivet av jas65 den 24 jan 2012

    Skrivet av Amika den 24 jan 2012

    Jag tycker att man får det godaste kaffet om man brygger det i perkulator... SÅ himla gott. Och beroende på vart jag är (vattenkvalitet) så tar jag olika typer av kaffe. Men godast är när jag är hemmavid och blandar två av zoégas sorters bönor och maler dem och sedan brygger kaffet i min perkulator. Perfektion... (L)


    Amika du är perfektionist



    Ha ha! Jaz65, jag antar att när det kommer till mitt kaffe så är jag lite kräsen. ;)

  • sandraLS 25 januari 2012

    Skrivet av boz1965 den 24 jan 2012

    Skrivet av sandraLS den 24 jan 2012

    Jag köper alltid ekologiskt kaffe och då Zoega's Hazienda (mörkrost).

    Många av världens giftigaste bekämpningsmedel används vid kaffeodling, medel som är förbjudna i EU.


    Skulle det finnas spår av de ämnena i kaffet som importeras är jag ganska övertygad om att hälsoskyddsmyndigheterna sätter stopp för det tämligen omedelbart.


    Det tror jag nog att dom skulle göra :) Jag tänker mest på att det inte är så bra för vår natur med dessa bekämpningsmedel och säkert inte för dom som arbetar på kaffeodlingarna heller.

  • Erajscha 25 januari 2012

    Vi köper zoegabönor och maler dem i elektrisk kaffekvarn innan vi brygger kaffe i espressobryggaren. Sen skummar vi mjölk och blandar till latte.

  • daydreamer 26 januari 2012

    Jag har perkulator och ett par olika moccabryggare som jag varierar mellan. Jag tror även att det kan finnas en hederlig kaffebryggare i förrådet {dont-know}
    Kaffet är oftast Zoegas Skånerost - till perkulatorn och ofta även till moccan faktiskt.
    Annars är det oftast Zoegas Espresso della casa eller smaksatt kaffe från Kahls som gäller.
    Att mala bönorna själv är verkligen vardagslyx {clap}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.