Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kålpudding.

  • evaldo 5 december 2007

    Jag älskar kålpudding, kan aldrig få nog av det.
    Är ni lika fantaster som jag är??

  • anluk 5 december 2007

    Jaaaaaaaaaaa. Kålpudding är så himla gott. Gör både en klassisk kålpudding i ugnen och en mer grytvariant på spisen. Båda så goda! (Y)

  • Suddisen 6 december 2007

    Jag älskar också kålpudding (Y)

  • tuden 6 december 2007

    Jag tycker också att kålpudding är gott.:D(Y)

  • Lena 6 december 2007

    Kanon gott med kålpudding. Framför allt ska den vara hemma gjord ingen köpt tycker jag iallafall(Y):D

  • 6 december 2007

    jaaaaaaaa!!(Y):D
    med kokt potatis och brunsås(Y)

  • Lena 6 december 2007

    självklart ska det vara potatis och brunsås+lingonsylt

  • Grytlappen 6 december 2007

    Jag älskar kålpudding och då jag gick i skolan på 60-talet åt jag en gång så att jag fick bristningar på magen; sådana som barnföderskor får...

    Kokt ris i köttfärsen är ett otyg, så jag blandar i finhackad vitkål som jag först har ångat av en stund i stekpannan. Blir saftigt och gott. Kokt ris smakar ju ingenting i sammanhanget och verkar bara som fyllmedel.

  • Okänd 6 december 2007

    Kålpudding är väl gott.Varvar ni kålen eller blandar ni det i färsen?Jag kokar kålen och blandar med färsen.Och en sak till!GLÖM INTE DUTTEN MED SIRAP.(Y)

  • imse 6 december 2007

    super gott och går lite fortare att tillaga än kåldolmar.

  • evaldo 6 december 2007

    Kålen ska vara brynt med lite sirap, det ger mera smak än om man kokar kålen.

  • imse 6 december 2007

    Skrivet av evaldo den 6 dec 2007

    Kålen ska vara brynt med lite sirap, det ger mera smak än om man kokar kålen.


    Absolut!

  • Teklund 6 december 2007

    Älskar kålpudding!! Gör som en del av er här, bryner kålen innan, mums! Jag vill gärna ha lite ris i också, blir lite fylligare och så gott!

    /

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.