Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kambodja

  • Tillberga 29 december 2007

    någon som vet nått om maten i Kambodja
    flyger dit på torsdag

    Måd med man

  • anluk 29 december 2007

    Tror att den är typiskt asiatisk.
    Ha en härlig resa och njut!!!

  • Okänd 29 december 2007

    Nej tyvärr,men vill önska er en trevlig resa.Va härligt att få åka iväg från vintriga Sverige.

  • Amika 29 december 2007

    I Kambodja äter man typisk sydostasiatisk mat med ris som viktigaste ingrediens. Det äts i alla möjliga former: stekt, kokt, ångat eller som risnudel.

    Populärast bland faunan är fisk, som i allmänhet äts antingen färsk, stekt eller saltad. Också höna är en mycket viktig rätt.

    De populäraste kryddorna i Kambodja är olika eldiga chilin och pepparsorter, citrongräs, ingefära, mynta och koriander. Efterrätterna görs i allmänhet av frukt eller ris och de är oftast mycket söta.


    Hoppas ni får en riktigt trevlig resa! :)

  • evaldo 29 december 2007

    .











    Den kambodjanska maten är god och nyttig men vänta dig inte samma kulinariska upplevelse som i Thailand.
    I Phnom Penh finns lite allt möjligt att välja på, och bortsett från den inhemska maten finns influenser från Vietnam, Kina, Indien, Italien, Mexiko, Thailand och Frankrike.
    Är du ute efter en riktig budgetmiddag – kolla in marknaderna och gatuköken.

  • Tillberga 29 december 2007

    tack för era svar

    vad är deras "nationalrätt"

  • Tillberga 29 december 2007

    hittade på nätet
    :p AMOK :D
    men jag hittar inget recept på va de är
    kan tydligen vara lite vad som(H)

  • Tillberga 11 mars 2008

    har nu varit i Kambodja och kan tala om att AMOK är underbart gott
    fick receptet i dag och skall laga de till helgen
    bara jag får tag i citron blad/löv:(
    har just laggt in receptet här

  • jas65 11 mars 2008

    Citron/ blad löv köper du i de asiatiska affärerna det har jag gjort.
    MVH
    Höfta mera
    Anders

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.