Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kanel

  • matmammansfavoriter 2 januari 2012

    God fortsättning på det nya året!
    Jag undrar om flera än jag har märkt att Santa Marias malda Kanel (stor påse) smakar annorlunda.
    Enligt kundkontakten på Santa Maria så har dom bytt leverantör, jag tycker att smaken påminner om curryblandning.

    Sist före datum på de påsar jag köpt är allt från 2012-2014
    Alltså spelar det ingen roll att köpa nya påsar.

  • jollo10 2 januari 2012

    Jag har också känt samma sak, har du fått någon erästtning för problemet?

  • matmammansfavoriter 2 januari 2012

    Jag fick ett presentkort på 30 kronor, hon bad mig köpa en ny påse för att testa om det smakade likadant som den förra...
    Dom återkommer till mig efter helgerna, men ju fler som ringer och "klagar" detso bättre.

  • husmusen88 2 januari 2012

    Tycker Santa marias kanelen har tappat smak, den smakar ju mindre än den jag har i en gammal
    utgången påse från Kockens..
    Men curry har jag inte känt i den, vad står det på förpackningen nu?

  • jollo10 2 januari 2012

    Vad menar du med, återkommer efter helgerna`?

  • husmusen88 2 januari 2012

    Det har ju varit helg nu, nyår och jul, och då har många stängt/mindre bemanning. Därav återkommer de efter helgerna när de har öppet/full bemanning.

  • Kakan1986 2 januari 2012

    Jag brukar faktiskt köpa Icas kanel, tycker den funkar bra!

  • matmammansfavoriter 2 januari 2012

    vi har också köpt Icas egna, den är fortfarande som den "gamla" kanelen.

  • boz1965 2 januari 2012

    http://naturenshus.wordpress.com/2010/10/04/det-ar-skillnad-pa-kanel-kanel/

  • soccermum 2 januari 2012

    http://borgebykryddgard.jetshop.se/kryddor-a--o/k--l-c-140-7.aspx

    Köper min kanel härifrån efter tips här på MK.. De har flera olika varianter att välja mellan.. Eller iaf två sorter men i olika former.. Hel, malen och krossad.. De har även kanelgranulat fast den har jag inte vågat prova (A)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.