Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kanelbullens dag!

  • Smulpajen 5 september 2008

    4 oktober är det kanelbullens dag! Brukar ni baka och fira? Själv älskar jag kanelbullar så jag ska absolut baka! Köpta kanelbullar tycker jag inte om.

  • tina62 5 september 2008

    Försöker att komma i håg alla goa dagar.
    Här kommer de jag har koll på: (Y)

    Kanelbullens dag 4 oktober :p
    Fettisdagen tisdagen efter fastlagssöndagen :p
    Våffeldagen 25 mars :p
    Kroppkakan dag 3 november :p
    Snabbmatens dag 1 januari :'(
    Ostkakans dag 14 november :p

    Kan ni fler? :)

  • tina62 5 september 2008

    :o Gogglat lite och kollat vad det fanns för "matdagar". Det är inte lätt att hitta dem!

    Lutfiskens dag dagen före Alla Helgons dag
    Surströmmingens dag eller surströmmingspremiär den tredje torsdagen i augusti
    Potatisens dag 12 mars
    Kräftans dag 2 augusti
    Laxens dag 16 augusti :'(
    Äpplets dag 2 september

  • Chillfors 5 september 2008

    Mjölkens dag 1 Juni :p

    men då har jag ju precis missat äpplets dag! men men, alla äpplena är ändå inte mogna här hemma än så får ha en egen äpplets dag om ett tag :)

  • Smulpajen 5 september 2008

    Hade ingen aning om att snabbmaten hade en egen dag:'( Men kanelbullen och våffeldagen är ju trevliga dagar:p:p

  • Chillfors 5 september 2008

    Falukorvens dag - 1 juli

    Det är sjukt vad det ska finnas dagar för allt!
    Vad är egentligen syftet?

  • Smulpajen 5 september 2008

    När hembakningsrådet fyllde 40 år 1999 firade dom med att instifta kanelbullens dag. En bulle som jag tycker är värd en egen dag. Kanelbullar är väl ett ganska svenskt bakverk.
    Men mjölkens dag förstår jag inte vitsen med:o

  • Chillfors 5 september 2008

    Ahaa okej.. Ja då låter ju iallafall den dagen rätt så meningsfull, eller ja, som att det finns en tanke bakom!
    Men som sagt, mjölken, falukorven och potatisen till exempel..??

    Men sen finns det ju dagar för allt möjligt, inte bara mat, jag menar varför skall egentligen vänsterhänta ha en egen dag? och så vidare...
    Tror ju inte det är många dagar som är så direkt firade...
    Det är väl våffeldagen, fettisdagen, kanelbullens dag, alla hjärtans dag samt fars- och mors dag som folk verkligen "kommer ihåg"..

    Tittade på "speciella dagar" på susning.nu, finns ju verkligen ALLT!
    Man undrar ju vem som kom på alla :P

    Men ja... Känns iallafall bra att det bara är en knapp månad kvar tills kanelbullen ska firas :)
    (Att man inte firar mjölkens dag samtidigt? För vad ska man dricka till en varm nybakad kanelbulle om inte ett glas kall mjölk?!)

  • Smulpajen 5 september 2008

    Vi kan ju skapa Matklubbens dag:D(Y)

  • Babzan 5 september 2008

    Kanelbullar är gott med mycket pärlsocker på :D, synd att det gamla pärlsockret försvann,det där runda som ersattes av det här kantigare, hårdare.... Har aldrig firat kanelbullensdag, är lite motståndare mot sånt... För att inte tala om Halloween,trams!:@

  • zelonica 5 september 2008

    Hör väl inte riktigt till det här... men min dotter är född på våffeldagen, så det firas ju fast på ett annan sätt.. :D

  • festmaten 5 september 2008

    Visst bakar jag kanelbullar, men inte för att det är någon speciell dag!!!
    Skulle man komma ihåg och uppmärksamma alla de dagarna också, hur många "måsten" skulle det bli(N)

  • azlan_lena 5 september 2008

    :DJaje mensan då om aldrig stor bak !
    Man gör det som är roligt inge tvång här inte . Mums är det iallafall .(Y)

  • Tillberga 5 september 2008

    min dotter skall ha 40 kalas den dagen
    så då blir det nog en kanelbulle

    27 okt är de Nallens dag

  • Okänd 5 september 2008

    Jajamän,här firas det med kanelbullar.....Tycker så mycket om dem.Bakar oftast själv...men visst kan det bli en köpebulle ibland.(Y)

  • zonale 5 september 2008

    Doften av nybakade kanelbullar som dröjer sig kvar i huset är så trevligt.:)

  • Smulpajen 4 oktober 2008

    Hur många är det som bakat kanelbullar idag på kanelbullens dag? Jag har gjort det (L) Det var mumsigt och mysigt med bulldoft:p

  • Smulpajen 4 oktober 2008

    Ingen som bakat bullar :o:'(

  • Ingan 4 oktober 2008

    Vad intressant med alla dagar som ni räknat upp.
    Surströmmingens dag finns väl också iallafall idag för mej.
    Kanelbulle åt jag igår.

  • permat 4 oktober 2008

    idag har jag bakat en massa goda bullar... Mums!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.