Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kanelbullens dag!

  • Wombat04 4 oktober 2008

    Har jobbat praktiskt taget oavbrutet så jag har inte hunnit baka bullar ... men jag älskar härliga kanelbullar fast det får bli köpta idag. Jag håller med babzan om pärlsockret, det gamla var porösare men nu biter man ju nästan tänderna av sig om man skulle få ett sådant korn mellan dem!

    Fast jag är lite egen - kan inte dricka mjölk till söta saker, så jag har aldrig smakat bullar med mjölk!

  • kafferasten 4 oktober 2008

    Kanelbullens dag idag den 4 sep, men den är alltid lika uppskatad här så den bakas ofta i mitt kök :) Visst är det kul med de olika dagarna på sitt vis. Mailboxen brukar påminna om lite olika dagarna..:D

  • tina62 4 oktober 2008

    (Y) Jag gjorde 3 dubbel sats kanelbullar igår. Ljuvligt och gott!

  • emaxen 4 oktober 2008

    :):):)Har jobbat idag, men jag har ätit kanelbullar:D:D:D
    Om nån ska baka goda bullar så tipsar jag om tina62:s lyxiga sommarbullar.(Y)(Y)(Y)
    Finns nog inga godare bullar än dessa.(L)(L)(L)

  • Okänd 4 oktober 2008

    Jag lyxade till det och köpte kanelbullar idag,annars bakar jag själv.
    Tack emaxen för tipset av tina62:s bullrecept.
    Ska genast ta mig en titt.(Y)

  • farmoringer 4 oktober 2008

    Har köpt 4 kanelbullar för 20 kronor i affären. Har ätit godare men de fick duga...

  • anluk 4 oktober 2008

    Skrivet av farmoringer den 4 okt 2008

    Har köpt 4 kanelbullar för 20 kronor i affären. Har ätit godare men de fick duga...


    Yes(Y) någon mer som gjorde som jag. Köpte färdigbakat.... Visst det är inte hälften så gott men jag bara kände att jag inte hade ork till att ställa mig och baka. Känner mig ganska sliten för tillfället, då är det skönt att det finns färdigbakat.

  • segerwitch 4 oktober 2008

    :'(Tjuvstartade igår!:'(

  • Smulpajen 4 oktober 2008

    Hörde på nyheterna att vi mumsat i oss 3 miljoner bullar idag :p:p:D

  • Bamsesemla 4 oktober 2008

    Har ätit kanelbullar idag, köpte 8 st för 20:- i affären (L)

  • Linlock 5 oktober 2008

    Min 4-åriga son väckte mig tidigt igår och hoppade och ropade att vi GENAST skulle baka kanelbullar! Så det gjorde vi:)

  • azlan_lena 5 oktober 2008

    Jag han både baka o bjuda på goa kanelbullar ute i skogen på picnic i det fina höstvädret .. sedan varsin bulle framför brasan på kvällningen var inte helt fel(Y)

  • Smulpajen 5 oktober 2008

    Skrivet av azlan_lena den 5 okt 2008

    Jag han både baka o bjuda på goa kanelbullar ute i skogen på picnic i det fina höstvädret .. sedan varsin bulle framför brasan på kvällningen var inte helt fel(Y)

    Vilken mysig dag du hade(L) Både pick nick och brasa! Härligt!

  • Tillberga 5 oktober 2008

    Skrivet av azlan_lena den 5 okt 2008

    Jag han både baka o bjuda på goa kanelbullar ute i skogen på picnic i det fina höstvädret .. sedan varsin bulle framför brasan på kvällningen var inte helt fel(Y)


    lät ju hur mysigt som helst
    i vilken skog var ni??

  • Mistys 2 oktober 2010

    Puffar en gammal tråd istället för att starta en ny. För på måndag är det dags igen........

  • kekke46 2 oktober 2010

    Nybakad kanelbulle och ett glas kall mjölk det smakar otroligt gott.
    Älskar kanelbullar.

  • littlejohn 2 oktober 2010

    Jag tycker att kanelbullar är oslagbart, finns ingenting som slår det som fikabröd! (Y)

  • boz1965 2 oktober 2010

    Kanelbullens dag är det ofta i det här hushållet. Jag gillar att baka nämligen, och kanelbullar/-krans är svårslaget. :)

  • Josses 3 oktober 2010

    Såg att idag den 3 oktober är det gräddtårtans dag!
    Så nu får man fira 2 smarriga saker i 2 dagar i rad!!! :DD

  • Bumbis 4 oktober 2010

    Jag har lovat dottern varma nybakade bullar till 15.10 idag. Då kommer hon och några vänner från skolan och ska frossa i bullar och mjölk.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.