Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Keso

  • 12 januari 2008

    vet inte om jag smakat, tror inte det. men vill inte det heller, vet inte varför men jag dras inte till recept som har keso

  • malincalla 12 januari 2008

    Jag brukar ha Keso på mackan tillsammans med makrill i tomatsås eller tonfisk. Gott, nyttigt och mättande. :)

  • styvan 12 januari 2008

    Keso är gott den finns i så många sorter och nästan alla smakar bra. Brukar ha det till sallder mm.

  • farmoringer 12 januari 2008

    Där jag jobbar vill barnen ha keso till ugnspannkakan plus kaviar...plus hallonsylt...Kanske ingen kombination som jag vill ha.

  • Okänd 12 januari 2008

    Njae,kan väl äta det,men det är sällan jag köper hem det.Ingen favorit här precis.:(

  • Challan 12 januari 2008

    Det är gott att ha keso naturell på ett knäckebröd!(Y)

  • lennali 12 januari 2008

    Keso smakar väl direkt ingenting, jag brukar ta en klick keso tillsammans med skivad konserverade persikor och lite av sockerlagen (till mellanmål), gott.

  • emelieskrypin 12 januari 2008

    Älskar keso. Brukar oftast ha det på smörgåsen eller äta det precis som det är. Riktigt gott är det att strö kanel ovanpå, mums! :D

  • ikah 12 januari 2008

    Som lennali skriver så smakar keso inte så mycket men det finns olika smaker på det.
    Jag tycker det är gott att ha på smörgåsen och till sallader istället för dressing.

  • 12 januari 2008

    hur smakar det? naturellt

  • Hallonpaj 12 januari 2008

    Brukar lägga det på knäckbröd och skivad banan och kanel över.
    Ett gott mellanmål(Y)

  • Lena 12 januari 2008

    Jag brukar ha det på en hård macka med tomater. Bara så gott

  • Okänd 12 januari 2008

    :(I skolan serverar vi keso som tillbehör till pannkakor och många av eleverna bara älskar det.Jag vet inte om jag tycker detsamma precis.

  • ikah 12 januari 2008

    Skrivet av nelirotger den 12 jan 2008

    hur smakar det? naturellt



    Lite som blandning av fil, naturell yoghurt, smaklös ost.
    I Finland heter det grynost.

  • Hjotrongull 12 januari 2008

    Det är jättegott med keso och apelsinbitar ihop tycker jag.

  • monac 12 januari 2008

    keso,avocado & rödlök på grovt surdegsbröd är bland det godaste som finns.(salt/peppar)
    Keson är ju rätt mesig i sig, så tillsätt nått smakrikt chili,örtsalt.citronpeppar. Blanda i färser,till sallad...tja allt. Det är ett så himla bra livsmedel näringsmässigt oxå det är ju verkligen en bonus.Har ALLTID hemma.
    Har ett recept nånstans på en ostkaka med keso...ska kolla om jag hittar det!(Y)

  • evaldo 12 januari 2008

    Som ingrediens i mat men inte att äta den som den är, den smakar just ingenting.

  • tilda 12 januari 2008

    Keso har vi på salladsvagnen på jobbet rätt ofta. Jag äter det bara som tillbehör, likaväl som dressing till sallad och mat. En snabb ostkaka gjord på keso är inte heller helt fel.(Y)

  • Lilljeppe 12 januari 2008

    Jag har ett recept med keso: Enchiladas med kyckling. Det är supergott och smakar absolut inte keso(Y)

  • 12 januari 2008

    Jag har ett recept på pajdeg med keso, den blir lite "saftig" inte torr och "dammig" som jag kan tycka att pajdegen är ibland.
    Min syrra blandade keso,kaviar och purjo och la på knäckemacka. Hon påstod att det var gott. Jag provade men, nja den blandningen var nog inget för mig. Tycker om keso med lite Knorr Salladskrydda på tillsammans med avocado eller en grönsallad.Med ett grovt bröd till blir det en hyfsad snabblunch.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.