Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Keso

  • Snorkfroken 12 januari 2008

    Jag brukar ha keso på knäckebröd och strör purjolök över.
    Något som inte låter så gott men som är väldigt gott är nyponsoppa med keso i :D

  • kryddamaten 13 januari 2008

    Keso med valfri sylt till våfflor är en riktig höjdare(Y)

  • pehrzonflickan 13 januari 2008

    KESO har jag i bakad potatis tillsammmans med kryddor och räkor. Jättegott. Använder även keso i vegetarisk spenatlasange, på varma mackor, på kalla mackor, i sallader, i vissa pajer. Tunnbrödsrulle med sallad, keso med parikasmak, skinka, tomat och gurka...jättegos utflyktsmacka. Om keson har mesig smak, krydda med curry, slat, peppar eller blanda lite cremefraiche i och använd som mellanlägg till smörgåstårta. Jag använder keso till mycket...bra proteinkälla om inte annat.

  • MammaModesty 13 januari 2008

    jag gillar inte keso.... :'(vet ine varför.... tror det är konsistensen :o
    men jag har ett jätte gott recept på ostpudding med keso i så jag antar att äta som det är är inte så jätte gott men i mat eller bröd helt OK!(Y)

    har även lagt in den i mina recept... kanske något att prova för den som inte ätit keso..

    Snabb och Lätt Ostpudding med lök

    1gul lök
    ½dl hackad gräslök
    500gr Keso naturell
    4 ägg
    ½dl vetemjöl
    1tsk salt
    1krm svartpeppar
    1dl Riven ost
    Blanda allt utom osten och häll i en form strö över osten och grädda i mitten av ugnen i 30 min i 225grader , Servera med sylt och en god sallad

  • Fishli 13 januari 2008

    ÄLSKAR Keso :D på smörgås eller tillsammans med kalkon och kidneybönor, eller tillsammans med vaniljsocker och apelsin (en enklare variant av apelsinris alltså)

  • anluk 13 januari 2008

    Keso med apelsin är gott!
    Har en vegetarisk lasagne på min sida med keso i, den är jättegod.

  • Ingreed 15 april 2009

    Jag gjorde ett snabbt mellanmål idag
    Keso
    Grönsallad
    Apelsin

    Det var hur gott som helst!

  • farmoringer 15 april 2009

    Jag har ibland keso, riven ost, tärnad tomat och purjolök på fisken som ska in i ugnen. Först skållar jag tomaten och tar bort skalet och kärnhuset. Blandar i hop med det övriga. Blir gott..(Y)

  • The_mama97mia 15 april 2009

    För alla keso lovers, jag kan ha skrivit detta förut... Lidl har en bra Cottage Cheese för halv priset mot Keso. Den köper jag alltid, och den finns i light om man vill.
    Jag har den i pajfyllning, som tillbehör, som pålägg, ja allt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.