Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Klagomuren!!!

  • kajsa36 4 november 2008

    Spännande läsning... förgyller just nu min tråkiga kväll...:D ha ha hi hi fniss :p

  • jenkar 4 november 2008

    :D:D:p(Y)(L) roligt det här tycker jag.. dont worry be happy my friends..

  • Geronimo 4 november 2008

    Puss o Kram!:D

  • kajsa36 4 november 2008

    Ha ha nu har Lind agerat och kommer rensa sådant som inte har med ämnet att göra i matklubben svarar ... vilket jag tycker är jätte bra... men fniss nu vill ju "alla" tala om det i den tråden oxå.... fniss...

  • LaJefa 4 november 2008

    Inget elakt menat...som vanligt :p,

    men måste lägga in en kommentar.
    Svordomar innebär att man har ett dåligt ordförråd. Har jag fått lära mig.

    Vill man attackera någon så tycker jag att det är mer effektivt att använda ord som inte är från "barnåldern" då man eventuellt inte sitter inne med ett så stort ordförråd. Vi är vuxna och måste kunna hitta bättre ord istället för ...jävla..idioter...pucko...satan...helvete...osv.
    Min dotter (8 år) som redan talar fyra språk har inte ens dessa ord i sitt ordförråd, vilket jag är väldigt tacksam för.

  • elpatron 4 november 2008

    lajefa: din dotter kan mao svära på 4 språk, hon kan och vet mer fula ord än du anar, barn lär sig fort nowdays ;) Så även din dotter......

    och jag svär ENDAST när jag är arg och upprörd och just är jag mordisk mot vissa här efter deras sjuka påhopp på mig.

  • elpatron 4 november 2008

    lajefa: din dotter kan mao svära på 4 språk, hon kan och vet mer fula ord än du anar, barn lär sig fort nowdays ;) Så även din dotter......

    och jag svär ENDAST när jag är arg och upprörd och just är jag mordisk mot vissa här efter deras sjuka påhopp på mig.

  • LaJefa 4 november 2008

    Skrivet av elpatron den 4 nov 2008

    lajefa: din dotter kan mao svära på 4 språk, hon kan och vet mer fula ord än du anar, barn lär sig fort nowdays ;) Så även din dotter......

    och jag svär ENDAST när jag är arg och upprörd och just är jag mordisk mot vissa här efter deras sjuka påhopp på mig.


    Du har nog rätt...eller rättare sagt DU har rätt...men hon använder inte orden hemma i alla fall...om hon inte e dösur på sin mamma vill säga.
    Tror att det är bäst att du slutar bry dig...om deras påhopp på dig...tror du mår bättre av det. Lägg all din ilska i energi istället och skriv några goda smaskiga recept. Jag väntar....

    Trevlig kväll!

  • elpatron 4 november 2008

    (Y)

  • Lotten_J 5 november 2008

    Ska jag vara helt ärlig så tror jag det är typiskt oss kvinnor att det blir ilskna debatteringar....man behöver bara se på arbetsplatser som är stora med ett överskott på kvinnor.....det BLIR konflikter så är det bara.....Är ju själv kvinna så.....karlar kör mer med raka puckar och det löser sig fort el så går det över fort......:p

  • KramisGumman 5 november 2008

    :'( Ja vi kvinnor gillar snacka "skit" obs inte alla.... men är mer vanligt, killar är mer raka de hatar som man ofta får höra (jobbet) kärringsladder .kärringskitsnack. Kanske har jag fel men har upplevt det mycket så...

  • frucaos 5 november 2008

    Klaga var det - då vill jag klaga på alla särskrivningar! Korrekturläs era inlägg så att vi som stör oss slipper göra det - snälla!
    Tycker också att vi gott kan vårda vårt språk - även när vi blir upprörda.

    (klagomuren, den riktiga, är ju en fin plats dit folk går för att be till Gud, så jag tycker att det är lite tråkigt att här associera den med bara negativa saker ...)

  • frucaos 5 november 2008

    Är det förresten lov att klaga på saker som inte har med MK att göra?? Jag håller på och försöker göra en kalender till svärföräldrarna, och tycker att trycksaker.se har den finaste layouten - men deras sida är ju alltid nere. Grr!! :@ Så frustrerande att behöva "settle for second best", när man vet vad man vill ha!

  • LaJefa 5 november 2008

    Skrivet av frucaos den 5 nov 2008

    Är det förresten lov att klaga på saker som inte har med MK att göra?? Jag håller på och försöker göra en kalender till svärföräldrarna, och tycker att trycksaker.se har den finaste layouten - men deras sida är ju alltid nere. Grr!! :@ Så frustrerande att behöva "settle for second best", när man vet vad man vill ha!


    Här klagar vi på allt...som upprör oss!!! Vill hellre se andra klagomål på denna tråden än saker som rör medlemmarna och MK. (H)

    Jag är väldigt förbannad för att dem har plockat bort dem svenska TV kanalerna här. :@Nu kan jag inte se på nyheterna på morgonen utan får hålla mig till dem spanska och tyska nyheterna.:@ Allt detta på grund av dumma licenser och lagar.

  • frucaos 5 november 2008

    Och jag retar mig på att man måste bo i Sverige för att se på Idol på nätet! Nu finns det värre öden, men ibland kunde det vara kul att hänga med lite. Har inte heller svensk TV, men det är för att vi inte har kabeltv eller parabol, så vi får skylla oss själva på den punkten. Snåla svenskar ...

  • Smulpajen 5 november 2008

    Förr trodde jag också att det var mest kvinnor som snackade skit, men har på senare år sett att så är det inte alls. Killar är lika jävliga och fjolliga med sitt skvaller. Tro mig, jag har jobbat på mansdominerade arbetsplatser nästan hela mitt liv.

  • Statarfrun 6 november 2008

    Någon spyr galla, och vill ändå bli moderator.
    Konstigt!
    Städa munnen först! (N)

  • jenkar 6 november 2008

    Skrivet av statarfrun den 6 nov 2008

    Någon spyr galla, och vill ändå bli moderator.
    Konstigt!
    Städa munnen först! (N)


    nu förstår jag ingenting.. vem menar du egentligen?

  • w0nder 7 november 2008

    Hej! Själv har jag bara varit med här nån vecka och inte varit så aktiv och blev lite förfånad av mailet från matklubben.. Hmm..Skumt att folk är ojusta mot varandra. Trodde det var en sajt för matintresserad. :@

  • jenkar 7 november 2008

    det är ingen som är ojust mot någon.. vuxna diskussioner där alla har olika åsikter, sådan är verkligheten!
    BE HAPPY FOLKS!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.