Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

köp inte.....

  • Tillberga 6 mars 2008

    har du köpt nått som du ABSOLUT inte köper igen

    de har i alla fall vi gjort
    FELIX kycklingpytt(N)
    kommer aldrig mer att ligga i vår kundvagn

    små små bitar potatis
    var var kycklingen?
    och färgen skall man inte tala om
    orange

  • The_mama97mia 6 mars 2008

    (H) bra tips!
    kommer inte på ngt sånt just nu, men dethänder ju rätt ofta att man gör ett nerköp...

  • ThomasP 6 mars 2008

    Euroshoppers pyttipanna om man nu köper det? bara lök och potatis urkass//Thomas

  • Heisjo 6 mars 2008

    Kul tråd, ger bra tips till varandra. (Y)
    En sak är Löfbergs lila Prezzo kaffe- det är alldeles för tunt (men det är å andra sidan en smaksak)

    Ska fundera på fler saker- för det finns det, ska bara komma på dem:p

  • anluk 6 mars 2008

    Jag gillar inte felix laxpytt och fiskbiffar. Älskar fisk i vanliga fall men detta var inte gott...

  • farmoringer 6 mars 2008

    Skrivet av anluk den 6 mar 2008

    Jag gillar inte felix laxpytt och fiskbiffar. Älskar fisk i vanliga fall men detta var inte gott...


    Håller helt med dig. Var inte gott alls. Aldrig mer, inte ens som nödlösning...

  • snutten 6 mars 2008

    Lidls tonfiskfiléer (Ocean trader - Tuna steaks) (N)
    Inte ens kissemissarna smakade den och då är det illa....

  • The_mama97mia 6 mars 2008

    Snutten - tack för den varningen! Har tittat på dom flera ggr... låter bli nu,... :)

  • Kaneta 6 mars 2008

    Kan inte köpa frusna kycklingfileer. Sista gången jag köpte var det Eldorados (tror jag) dom innehöll ca 80% kyckling resten vatten och tillsatser. Det var som att få en öronmanet i stekpannan.

  • celice 6 mars 2008

    (Y) Toppen bra att man kan få lite tips, har inte själv fått något direkt bottennapp ännu(Y)

  • e_p_a2000 6 mars 2008

    Skrivet av farmoringer den 6 mar 2008

    Skrivet av anluk den 6 mar 2008

    Jag gillar inte felix laxpytt och fiskbiffar. Älskar fisk i vanliga fall men detta var inte gott...


    Håller helt med dig. Var inte gott alls. Aldrig mer, inte ens som nödlösning...


    Jag tycker att ni är för snälla, fiskbiffarna är något av det värsta jag har käkat i år.

  • bernit 6 mars 2008

    Kan inte säga att jag ABSOLUT inte köper ICA's vacuum-packade köttfärs, men jag undviker den i det längsta.

    /BÅ :p

  • tantdrake 6 mars 2008

    (N) all fetaliknande ost som kallas "salladsost" och liknande! Bläää! Vissa smakar så surt och ettersalt! Nej, tacka vet jag riktig fetaost (Y)

  • enAnnan 10 mars 2008

    Tyvärr är det ju ofta så att man får vad man betalar.
    Ang Euroshopper och andra billigare märken alltså...

    Jag vill verkligan varna för deras tonfisk på burk.
    Mest ett "slem" och inga bitar alls.

    Jag är nog en märkesmänniska vad det gäller mat,
    även om det finns dåliga köp där oxå, men det beror ju ofta på att smaken är som baken - delad lixom...

    Det känns "tryggare" att köpa Findus eller Felix pytt än Euroshopper eller Lidl t ex.
    Kanske är jag ute och cyklar,
    men det är min matfilosofi.

  • MammaModesty 10 mars 2008

    tack för alla tips...(Y) lägger till med euroshoppers falukorv... vidrig. hua... (N)

  • ankianka 10 mars 2008

    Tycker ni är modiga, som vågar prova euroshoppers grejor ...det gör inte jag
    Är nog också märkesnörd..:)

  • evaldo 10 mars 2008

    Spiskummin. (N):'(
    Det skulle vara spiskummin i den maträtt j ag skulle laga och jag gjorde så.
    Vi lastade upp på våra tallrikar och började äta.
    Först tittade jag på henne och sen tittade hon på mig med en grimars som inte bådade gott.
    Vi spottade ut maten nästan samtidigt.
    Maten smakade fruktansvärt illa, nästan som gammal svett.
    Vi konstaterade senare att det var spiskummin som förstörde maten.
    Nu om jag bara känner lukten av dessa fasansfulla kryddor så backar jag.

  • MrVan 10 mars 2008

    Skrivet av evaldo den 10 mar 2008

    Spiskummin. (N):'(
    Det skulle vara spiskummin i den maträtt j ag skulle laga och jag gjorde så.
    Vi lastade upp på våra tallrikar och började äta.
    Först tittade jag på henne och sen tittade hon på mig med en grimars som inte bådade gott.
    Vi spottade ut maten nästan samtidigt.
    Maten smakade fruktansvärt illa, nästan som gammal svett.
    Vi konstaterade senare att det var spiskummin som förstörde maten.
    Nu om jag bara känner lukten av dessa fasansfulla kryddor så backar jag.


    Hehe, ok, spiskummin är annars en av huvudkryddorna i Kebab/Gyros men som sagt, smaken är olika!

    Annars handlar jag inte frusna pizzor, oavsett märke, smakar vedervärdigt.....

  • monac 10 mars 2008

    Happy Tuna (axfood.producerad i Thailand) nä fy...vidrigt! skum olja med "flagor"eller smulor av det som skulle föreställa tonfisken! inhandlad på willys. Välj nått annat(N)

    ja evaldo,jag ääälskar spiskummin så det blir lite av det i det mesta...wook,färssåser,grillade rotfrukter,grytor & soppor!....så generellt tycker jag INTE att det skall hamna på vår "svarta lista":o kanske du överdoserade?

  • enAnnan 10 mars 2008

    [
    quote]Skrivet av monacamilla den 10 mar 2008

    Happy Tuna (axfood.producerad i Thailand) nä fy...vidrigt! skum olja med "flagor"eller smulor av det som skulle föreställa tonfisken! inhandlad på willys. Välj nått annat(N)

    ja evaldo,jag ääälskar spiskummin så det blir lite av det i det mesta...wook,färssåser,grillade rotfrukter,grytor & soppor!....så generellt tycker jag INTE att det skall hamna på vår "svarta lista":o kanske du överdoserade?

    Samma här, jag älskar oxå Spiskummin!!!
    Men man får väl ta svarta listan med en nypa salt,
    alla tycker vi ju olika...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.