Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Konstiga kombinationer du gillar!

  • solgarden 7 november 2010

    Att hyvla en skiva ost och bre smör eller dessertost på är riktigt gott!

    Min mellandotter har ketchup på allt! Till och med wokgrytan vi åt häromdagen med lime i...

  • Cassiopeya 14 november 2010

    Skrivet av solgarden den 7 nov 2010

    Att hyvla en skiva ost och bre smör eller dessertost på är riktigt gott!

    Min mellandotter har ketchup på allt! Till och med wokgrytan vi åt häromdagen med lime i...


    Sån är min pappa, han älskar ketchup på pizza, helst ska det vara ägg och bacon på pizzan och sen ketchup {quiet}

    Oops måste erkänna att jag inte visste att det redan fanns en sån här tråd när jag startade denna. Hoppas jag inte trampat någon på tårna, var i alla fall inte meningen. {embarrassed}

  • FyllErik 15 november 2010

    När jag var liten hade jag en kompis som strödde socker på makaronerna och hade lingonsylt i ärtsoppa (det tordes jag prova var inte så tokigt):)

  • helenmartensson 15 november 2010

    Jordgubbssylt på fiskpinnarna!!

  • neta5 15 november 2010

    Gott till frukost
    A-fil, smulat knäckebröd med ingefärspulver över,

  • Mussen67 15 november 2010

    Min dotter äter gärna kokt torsk med ris och lingonsylt. Inget jag tänker prova själv, men hon äter lingon till det mesta eftersom hon inte gillar sås.

  • Tillberga 15 november 2010

    doppa råa morotsstavar i ketchup
    sill till pannkakan
    vita bönor i tomatsås och pannkaka
    skogaholmslimpa med hallonsylt
    lingonsylt till kladdkaka
    äppelmos på hård macka
    honung på hård macka


    jo jag vet, vi är lite knäppa men de underlättar oftast

  • Cassiopeya 16 november 2010

    Skrivet av Tillberga den 15 nov 2010

    doppa råa morotsstavar i ketchup
    sill till pannkakan
    vita bönor i tomatsås och pannkaka
    skogaholmslimpa med hallonsylt
    lingonsylt till kladdkaka
    äppelmos på hård macka
    honung på hård macka


    jo jag vet, vi är lite knäppa men de underlättar oftast

    Haha jo det låter inte så gott något av det, även om jag vet andra som också har honung på mackan :)

    Kan nog nästan lova att jag inte kommer prova något av det! {yawn}

  • miramamman 16 november 2010

    Pölsa och mackaroner med lingonsylt, eller rödbetor.
    Fick höra om den kombon nån gång på 80-talet, och provade nån dag när jag hade bråttom, (jag gillar pölsa! men det går bra att värma kalvsylta också) och det var faktiskt så gott, att jag fortsatte äta pölsa med mackaroner, värm pölsa och rör ihop med mackisarna. kidsens favorit när de var små.

  • Tillberga 16 november 2010

    Skrivet av miramamman den 16 nov 2010

    Pölsa och mackaroner med lingonsylt, eller rödbetor.
    Fick höra om den kombon nån gång på 80-talet, och provade nån dag när jag hade bråttom, (jag gillar pölsa! men det går bra att värma kalvsylta också) och det var faktiskt så gott, att jag fortsatte äta pölsa med mackaroner, värm pölsa och rör ihop med mackisarna. kidsens favorit när de var små.


    Pölsa är ju gott och mackaroner smakar ju nästan inget så varför inte...........men blanda......men jag skall prova

  • skatmara 16 november 2010

    Enligt min pappa, finns det en dansk sillrätt som serveras med hallon (eller om det var jordgubbs-)kräm. Uuurk! Pappa planerade att låta denna lilla specialitet vara ett inslag på det sillbord han skulle bjuda några vänner på, härförleden. Jag avrådde...
    Finns här någon med danska rötter, som kan säga något om riktigheten i denna bisarra kombination?

  • stigklem 16 november 2010

    Hallonsill? Javisst!

    Ett exempel: http://www.glyngoere.dk/Recipe.aspx?RecipeID=76&submenuid=139
    Ännu ett: http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift-hverdagsmad.php?id=29954\

    Minns med fasa "ursprunget" dvs inlagd sill med hallonsylt bredvid från barndomens julbord. Smakade inte på det, men synen räckte{sick}

  • emmsim 16 november 2010

    Leverpastej och majonäs på mackan
    Salami och majonäs på mackan

    Grillchips och vaniljglass

    Det är nog de konstigaste grejerna som jag äter iaf :)

  • Stridsnicke 16 november 2010

    Har en polare som käkar rå lök med aromat på!! :O Till det har han fransbröd utan smör.. rätt så knas. kan lägga till att han äter löken som ett äpple :D

    Själv älskar jag pepparkakor med ädelost ;)
    Även korvbröd med chips och ketchup funkar fint :D

  • Grillkryddan 16 november 2010

    Choklad pudding med vaniljsås i ställer för grädde.
    Det brukade jag och en kompis alltid äta när vi var små.
    Kan bli jätte sugen på det ibland !
    Oftast har jag grädde till men lbland blir det vaniljsås.
    Min son gillar det också.
    Kan tilltäggas att vi har alltid chokladpudding hemma, sån man rör till med mjölk.
    Vi är en riktig chokladpudding familj, speciellt jag och min son, min dotter är inte så glad i det längre. Har väl tröttnat eftersom vi alltid har det hemma. Men jag tröttnar aldrig på chokladpudding.(A)

  • ScarlettRose 16 november 2010

    Jag och min sambo har lite olika åsikter om hur stekta ägg ska ätas. Han vill ha ketchup till och jag äter dem gärna med soja. Så är vi äter ägg brukar vi stå och rynka på näsan åt varandra :)

  • Zeldasmatte 16 november 2010

    Maken gillar plättar och stekt korv ihop! Är det något småländskt tro? {eat}

    Mina systrar åt Ketchup på kebabpizza när de var yngre... Den ena hade även ketchup på smörgås!

    En kompis sockrade också makaronerna... {sick}

  • Beckis83 16 november 2010

    Stekt Blodpudding med ett tunt lager stark senap,en klick lingonsylt och en klick vispad grädde. Himmelskt!

    Kraschade pepparkakor i filen är oxå hur gott som helst,nu har ju Ica kommit ut med pepparkaksfil .

  • mikaelasandahl 19 november 2010

    Mitt absolut konstigaste matkombinationstips:

    friterad kyckling med vaniljglass. PROVA nästa gång ni äter kinabuffe, väääldigt gott!!!

  • Ladyfood 19 november 2010

    Knäckebröd med ädelost och honung. En riktig höjdare.

    Stekta ägg med vitlök och curry. Wow.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.