Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Konstiga kombinationer du gillar!

  • gollen 19 november 2010

    Bruna bönor med massor av kanel och ketchup. Knäckebröd utan margarin med skivad rå vitlök och salt. Kall pannkaka med mycket Bregott på. Några av mina favoriter.(Y)

  • gudahagen 19 november 2010

    i min familj sedan farfars tid är att äta smörgås med rökt kaviar och tunt skurna tomater på detta ,farfar hade förstås orökt kaviar.Även gott på rostat bröd.Jag älskar det äter minst två varje dag till frukost.

  • rorviksvagen 19 november 2010

    När jag va liten smulade jag ner massor med pepparkakor i filen. Det blev som en tjock brunaktig gegga.
    Senare smulade jag skorpor i varm nyponsoppa, med samma geggiga konsistens,{silly}

  • sjabth 19 november 2010

    Fransbrödmacka med pepparkaka på lärde jag mig äta i Holland. :-)

  • Annras 19 november 2010

    Sirap på potatismos!
    Man gör ett hål i moset med matkniven och häller sirapen häri. Fruktansvärt gott och säkert skånskt!
    {waving}

  • Fagerhall 19 november 2010

    Skrivet av Kakburken den 7 nov 2010

    Oh, vad skoj!

    När vi var mindre jag och min bror beställde vi alltid glass på McD som vi dippade våran pommes i. Fortfarande riktigt gott med kombinationen av det söta och salta (Y)

    En annan sak är chokladpudding och popcorn. Råkade spilla ut popcornskålen över chokladpuddingen och sedan var den kombon född :)

  • Fagerhall 19 november 2010

    Jag har ett recept på chevre chaud, men istället för braöd lägger man osten på grapefrukt - och så har man honung och valnötter till. Jättegott!

  • Fagerhall 19 november 2010

    Jag kommer också ihåg McDonaldsglass och pommes som en höjdare......vill minnas att det också funkade bra med pommes och milkshake - även jordgubb.{silly}

    En kollega bjöd på pepparkakor med kaviar - för att bevisa hur gott det var - och tja det gick hem hos de flesta - det är det där med sött och salt.

    Barnen brukar vilja ha oboy på pannkisarna....men det bkir ju bara sött.

    För att göra pannkakor lite godare, lite vackrare och lite nyttigare brukar jag byta ut ca 40% av mjölken mot morotsjuice - det har hittills blivit succé hos alla barnen och deras kompisar.:)

  • lovisingen 19 november 2010

    Macka (helst rostad eller knäckemacka) Med messmör, banan och kaviar!

    Alla mina vänner tycker det låter super äckligt, eller jag tycker också att det låter äckligt men åhhh så gott det är! Brukar ha det som "helgmacka" hihi.

    Besök gärna visansgoda.blogg.se! {bashful}

  • [email protected] 19 november 2010

    Rostad macka med keso och hallonsylt. Friskt och sött samtidigt. Mums.
    I når lunchrestaurang serverar de sallad på skivade bananer i klar sås med hackad dill. Uäää!

  • smeand 19 november 2010

    Macka med smör, jordnötsmör och skivad gurka. Ibland har jag även gräddost på det. Eller så hyvlar jag en skiva gräddost och brer smör, jordnötsmör och en bit gurka på, som jag sedan rullar ihop och äter som ett snacks. Keso med kalles kaviar kan man äta som det är eller på macka. Man kan ha ost på den kombinationen också, eller macka med smör, kaviar och ost. Vitt bröd med smör och skivad gurka, eller bara gurka med smör på.

  • Erajscha 19 november 2010

    Knäckebröd med rå nötfärs och salta jordnötter på...

  • giffan 19 november 2010

    Skrivet av Tillberga den 15 nov 2010

    doppa råa morotsstavar i ketchup
    sill till pannkakan
    vita bönor i tomatsås och pannkaka
    skogaholmslimpa med hallonsylt
    lingonsylt till kladdkaka
    äppelmos på hård macka
    honung på hård macka


    jo jag vet, vi är lite knäppa men de underlättar oftast


    Honung på hård macka trodde jag att jag var ensam om!! Jätte gott ju! Testa med banan på med, det är gott.

  • [email protected] 19 november 2010

    GRISFÖTTER med rödbetor ett måste på julbordet!!: pgb

  • smeand 19 november 2010

    Min farfar gjorde en jätte god hårdmacka med smör, skivad kall (kokt) potatis, salt och vitpeppar. Vaktmästarsmörgås kallade han den:)

  • cpax69 19 november 2010

    Blodpudding med vaniljsås

  • Ingevara 19 november 2010

    En oväntad höjdare är marsipankonfekt och starköl. Helst en riktigt torr och sträv lager.:DD

  • Brunis58 19 november 2010

    Stekt strömming med ketchup!

    Många som höjer på ögonbrynen när jag frågar efter ketchup till strömmingen. Men när jag var barn och mamma stekte strömmingsflundror så hade hon bl. a. dill och ketchup emellan. Tror att det är därför jag alltid vill ha ketcup till.

  • elka9110 19 november 2010

    Skrivet av [email protected] den 19 nov 2010

    Rostad macka med keso och hallonsylt. Friskt och sött samtidigt. Mums.
    I når lunchrestaurang serverar de sallad på skivade bananer i klar sås med hackad dill. Uäää!


    Åh. trodde jag var ensam om att kombinera keso och hallonsylt! Har ända sen jag var liten ätit det till blodpudding, ingen vet varför. Kör samma kombination på potatisplättar.

  • safir74 19 november 2010

    Limpsmörgås med smör, majonnäs och ost..smarr

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.