Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kul lek på fest

  • Nallepuh13 3 augusti 2008

    Vår yngsta son gifte sig igår. Ett jättefint bröllop!! på festen så sa toasstmastern att ett paket (det var väldigt stort) skulle överlämnas till den som var äldst på festen. Han som var äldst på vår fest blev väldigt överraskad och jätteglad och höll ett långt tal om hur glad han blev över paketet.
    En av de inbjudna på festen talade om för honom att han var tvungen att öppna paketet innan festen var slut.
    Han öppnade paketet och i det var det ett nytt paket och på det stod det att han skulle lämna det till den killen på festen som hade en röd slips.
    Den äldre mannen blev väldigt snopen och lite besviken!! men lämnade över paketet till den mannen som hade en röd slips. Mannen med röd slips öppnade paketet och då stod det att han skulle överlämna nästa paket till en tjej på festen som har röd klänning. Han gjorde det och hon öppnade paketet och där stod det att hon skulle lämna paketet till brudgummens mamma vilket var jag så jag öppnade slutligen paketet och på det sista paketet stod det : du ska lämna paketet till den vackraste flickan ikväll hon som ska gifta sig med din son.
    Jag lämnade sista paketet till brudparet det var lite av varje "lite ploj" duschshampo tvål mm.
    Men gissa om den gamla mannen som fick paketet ifrån början blev snopen!! men han sa efter festen: det roligaste av allt var paketet.
    Ett kul tips på rolig grej.
    En annan rolig grej som vi också hade på bröllppet var att alla hade en liten lapp under sin tallrik, där det stod vad man skulle göra.
    En tjej skulle ropa ut rätt vad det var under middagen "tyst i klassen" en kille skulle resa sig upp och säga "tack för oxfilén som inte fanns" en skulle ställa sig upp och säga "jag är ingen talare" och någon skulle fråga den som satt bredvid vid bordet vad han/hon hette minst tre gånger. Den som satt bredvid trodde att personen var senil eftersom den frågade om flera gånger. Det var många roliga grejer under tallrikarna kan inte skriva alla men det var så jättekul. Jag tänkte att det var lite roliga tips till olika fester. Hi Hi :)

  • Nallepuh13 3 augusti 2008

    Är det någon som har något mer kul som man kan överaska gästerna med på festen?(Y)

  • Nallepuh13 3 augusti 2008

    Vi ska snart på en stor 50-års fest skulle bli glad om någon kom med något mer kul man kan hitta på under festens gång:p

  • VeraH 3 augusti 2008

    En kul grej jag har hört om som jag ska införa på nästa tjejmiddag är att alla tar med sig ett paket (eller flera små) till ett värde av kanske 50 kronor. Så ska man kasta tärning om dessa paket. De läggs först i mitten på bordet, så ska alla i tur och ordning kasta tärningen och den som får en sexa får välja ett paket. Detta ska göras på tid så man måste ha en klocka som ringer efter kanske 15 minuter och som ingen får se på. När alla paket är slut börjar man ta av de andras paket när man får en sexa. Detta pågår fram till klockan ringer och den eller de som sitter på paketen får ta de med sig. Detta är kanske roligast att göra på sådana tillställningar som sker regelbundet så att alla får en ny chans nästa gång man träffas, t ex tjejmiddagen en gång i månaden...

  • Nallepuh13 3 augusti 2008

    Ja det är kul det brukar vi göra på julafton!! tack för tipset(Y)

  • majamia 3 augusti 2008

    Här finns lite kul tips!
    http://www.matklubben.se/matprat/fest_och_broellop_12/sommarfest_4406.html

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.