Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Märkligt antal!

  • amoz 2 februari 2011

    Vi hade lite tur ändå förra året då vi skulle besöka Astrid Lindgrens värld. Vår dotter som är ensamstående med två barn skulle tillsammans med oss, mormor och morfar åka dit på två dagar. Då fanns det ett familje-paketpris för två vuxna och två barn. Hur löste det sig tro?
    Jo, jag och dottern fick stå för de två vuxna och så de två barnen till så hade vi förutsättningen för paketpriset. Men morfar då? Jo, han gick för pensionärspris!(Y). Stugan vi skulle bo i hade fyra bäddar plus en extrabädd, så det löste sig faktiskt.

  • chrisq 2 februari 2011

    :DDvilken tur men visst är det knäppt ibland

  • soccermum 2 februari 2011

    För mig som ensamstående med två barn funkar köp tre betala för två riktigt bra medan däremot ryggbiffar och annat dyrt kött ligger i två-förpackningar så där måste jag köpa fyra biffar tre gånger och sedan den fjärde gången vi ska ha kött så har jag lyckats samla ihop tre ryggbiffar i frysen.. Om det är långt mellan gångerna känns det inte alls kul.. Då hade de gärna fått ligga i trepack från första början istället (A)

    Ang familjepris så kan jag hålla med om att det är oerhört tröttande med kärnfamiljespriser men jag har däremot aldrig under 18 år stött på problemet att inte få betala en familjebiljett plus en ordinarie.. Ofta när barnen var yngre och ville ta med kamrat så löste vi det på så sätt.. Tråkigt för dej att råka ut för sådana ovilliga försäljare! {angry-annoyed}
    Nu har jag reagerat på att ingen minifamiljbiljett finns att tillgå, dvs 1 vuxen + 1 eller 2 barn.. Brukar bli jättedyrt att lösa två ordinarie biljetter och ensamstående är ju oftast de med minst pengar att spendera på nöjen :( (ett jättebra exempel är när en enkelbiljett kostar 200 kr/st och familjebiljetten kostar 500kr, dvs 125 kr/st!!! Är det rättvisa?

  • boz1965 2 februari 2011

    Alltså, jag kan ha full förståelse för att de har satt en begränsning på 2 barn per familjebiljett eftersom svenska familjer har ungefär just 2 barn i genomsnitt. Tanken bakom är förmodligen att man inte ska kunna släpa med sig halva grannskapets barn och kunna komma in på en familjebiljett. Däremot tycker jag att man skulle kunna erbjuda rabatterat biljettpris för "överskjutande barn", det hade varit mer rakryggat än att bara hänvisa till lösa biljetter som alternativ om man skulle råka ha fler barn än så.

  • Amika 3 februari 2011

    Med tanke på diskussionen som pågår här så kan ni ju bara tänka er hur drygt det är så fort min syster ska göra något med alla sina barn... Hon är ensamstående med 9 barn... :DD Ganska ovanligt javisst, men inte så lite drygt när det handlar om familjerabatter... :)

  • siggemums 3 februari 2011

    Erbjudande oavsett om det gäller familjepris eller köp tre betala för två, handlar väl enbart om att locka kunder eller att få oss att köpa mer än vi egentligen tänkt.\o.

  • boz1965 3 februari 2011

    Skrivet av Amika den 3 feb 2011

    Med tanke på diskussionen som pågår här så kan ni ju bara tänka er hur drygt det är så fort min syster ska göra något med alla sina barn... Hon är ensamstående med 9 barn... :DD Ganska ovanligt javisst, men inte så lite drygt när det handlar om familjerabatter... :)


    En gång på 90-talet när jag var knalle så kände jag en familj med nio barn och med det tionde på väg. Så det är kanske inte SÅ ovanligt. Till saken hör att de var raelianer (googla gärna på Raël) och skulle ha så många barn som möjligt att ta med när utomjordingarna skall komma och hämta de troende.

    Kan bara tänka mig deras matkonto - cheezez!

  • The_mama97mia 3 februari 2011

    En tanke slog mig, detta med tag tre betala för två kan ha att göra med att det kanske är knepigare att räkna ut hur mkt man tjänar då liksom, istället för att bara behöva dubbla respektiva halvera priserna... {messed}

  • Bumbis 3 februari 2011

    Ja, man bör vara uppmärksam på butikernas multipriser. Jag tycker det ibland är gott med smaksatt mörk choklad när jag kör bil. I måndags när jag handlade hade dom många stora ställ med lite finare choklad. " 2 för 42". När jag tittade närmare kostade en 21,50. Visserligen skulle jag spara 1 kr men jag var ju bara nyfiken på en smak. Lätt hänt att köpa 2 och glömma bort och sedan få slänga.

  • ky6 3 februari 2011

    Har ni inte blivit lurade någon gång i kassakön? Köp 3 chokladbitar för 10 kr!
    Tänk vad handlarna tjänar pengar på detta då man känner ett litet sug efter choklad och tänker att 10 kr inte är så mycket{doh}
    Det är ju mycket billigare att ta en större föpackning längre in i affären

  • DoctorWho 3 februari 2011

    I de affärer jag handlar finns det aldrig kilopris på kiwi, mango eller sharon. Det finns bara styckpris. När jag frågat efter det blir personalen bara irriterat och säger till mig att det inte behövs något kilopris på den frukten.

  • Bumbis 3 februari 2011

    Skrivet av ky6 den 3 feb 2011

    Har ni inte blivit lurade någon gång i kassakön? Köp 3 chokladbitar för 10 kr!
    Tänk vad handlarna tjänar pengar på detta då man känner ett litet sug efter choklad och tänker att 10 kr inte är så mycket{doh}
    Det är ju mycket billigare att ta en större föpackning längre in i affären


    Du kan inte säga att du blivit lurad, som konsumet måste man hålla koll själv. Självklart vill dom tjäna så mycket pengar som möjligt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.