Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

MANGORAJA

  • Thordsson 10 februari 2008

    Var iväg på restaurang igårkväll och skulle äta gott. Bad speciellt servitrisen om att maten skulle vara laktosfri eftersom jag inte tål det. Hon rekomenderade grillspett med bearnaise. Eftersom jag inte gillar detta så avstod jag från såsen. När jag fått min mat kom hon med förslaget om att jag skulle ta lite Mangoraja till istället. Mums tänkte jag som är svag för mango. Åt och tänkte "Vad konstigt att detta inte innehåller laktos, men det är väl hemlagat"
    AJAJAJ !:@Vad jag misstog mig, två timmar senare körde det igång. Har nu varit vaken och haft ont i magen hela natten (samt mått BLÄH). Det visade sig att den visst innehöll laktos. Aromer (av grädde) fanns i Rydbergs Mangorja.
    Borde inte en servitris veta att det finns laktos i grädde????

    Min fråga är: Har någon recept på Mango Raja, tänkte eventuellt göra egen eftersom det i alla fall var gott.

  • farmoringer 10 februari 2008

    Jag hittade det här. Måste ju gå att ta laktosfri gräddfil eller liknande..

    Du behöver:

    Mango chutney
    Gräddfil
    Gräslök
    Curry
    Salt

  • anluk 10 februari 2008

    Har aldrig hört talas om Manjo Raja men det lät ju väldans gott. Stackare som mått dåligt under hela natten.

  • Svesse60 10 februari 2008

    Mangoraja är supergott! (Y) Passar utmärkt till kyckling och är lika gott till fiskpinnar. Ja det passar nästan till vad som helst. I vår familj är vi väldigt förtjusta i det. Kan verkligen rekommendera denna dressing eller om man vill kalla det sås. Märket heter Rydbergs.

  • lennali 10 februari 2008

    Ja, Mangoraja är nog den godaste köpta dressingen just till kyckling. Jag brukar fylla en painrich med sallad, mangoraga, kyckling i bitar, gurka och tomat och får en mättande god lunch macka.

  • Okänd 10 februari 2008

    Sånt ska personalen ha vetskap om.Har de inte det får de lov läsa på alla ingredienser och se vad det kan innehålla.Fy vad dåligt.(N)
    Hoppas att du mår bättre nu.Jag tycker att du ska ta upp detta med resaurangen.En ny middag som kompensation vore inte fel.Lycka till.

  • MammaIrene 10 februari 2008

    Håller helt o hållet med Liliane, du skall inte låta detta gå obemärkt förbi utan ring upp resturangen o tala med det, de vill säkert kompensera dig för att inte få sitt rykte förstört!
    Min son är laktosintolerant så jag vet hur lättersatt alla laktosprodukter är o hur extra känsligt det är med just grädde eftersom den är så fet.
    Hoppas du konfronterar resturangen, har man inte kännedom om laktos o andra matallergier, kanske man inte skall jobba på resturang
    Lycka till
    Mvh Irene

  • irrevirre 10 februari 2008

    Jag gillar mango chutney men detta var helt nytt för mig. Det måste jag prova.
    Säljs det i flaska då? Eller i burk?

    Jag tål heller inte lactos helt, men klarar en viss mängd i mat.
    Men hårdost har jag tyvärr fått sluta med suck:-(

  • lennali 10 februari 2008

    Skrivet av IrreVirre den 10 feb 2008

    Jag gillar mango chutney men detta var helt nytt för mig. Det måste jag prova.
    Säljs det i flaska då? Eller i burk?

    Jag tål heller inte lactos helt, men klarar en viss mängd i mat.
    Men hårdost har jag tyvärr fått sluta med suck:-(


    Genomskinlig plastflaska med gult innehåll, röd kork och lila etikett och märket är Rydbergs. Rydbergs har även fler såser ex. Orientdressing, Kebabsås röd, Kebabsås vit och mycket, mycket mer, goda såser tycker jag.

  • irrevirre 10 februari 2008

    Skrivet av lennali den 10 feb 2008

    Skrivet av IrreVirre den 10 feb 2008

    Jag gillar mango chutney men detta var helt nytt för mig. Det måste jag prova.
    Säljs det i flaska då? Eller i burk?

    Jag tål heller inte lactos helt, men klarar en viss mängd i mat.
    Men hårdost har jag tyvärr fått sluta med suck:-(


    Genomskinlig plastflaska med gult innehåll, röd kork och lila etikett och märket är Rydbergs. Rydbergs har även fler såser ex. Orientdressing, Kebabsås röd, Kebabsås vit och mycket, mycket mer, goda såser tycker jag.


    Tack Lennali. Jag skall kolla när jag handlar i veckan!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.