Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mc Donalds (Donken)

  • jimboz 18 maj 2010

    Min son har jobbat på Donken (McD) och bekräftar fusket med råge. Det sorgliga är att han la fram en viss förståelse för att man gör på det viset som dom gör. Han tycker det är fett smart att ta lite här och där utan att det syns. Så nu förstår jag varför i helvete vi måste göra något åt detta skitföretag.
    Dom förstör ju moralen hos ungdomarna som dom sedan skall bära med sig resten av livet.

    Jag önskar att jag visste bättre innan jag lät honom börja jobba extra där.
    Försök hitta ett annat jobb till era ungar med en bättre människosyn om ni kan.

    Vill jag ha en burgare så går jag till en Sibylla eller en annan helt vanlig korvkiosk..Vi måste börja gynna dom som vill göra rätt för sig..

  • boz1965 18 maj 2010

    Jag äter aldrig på McD i vanliga fall heller. :D
    Ska jag tvunget äta på nån skräpmatskedja blir det BK eller Max, men då ska jag vara rejält hungrig och det inte finns nån halvhyfsad sylta inom rimligt gångavstånd.

    Men jag håller med, är det sant det som skrivs så borde McD bojkottas av alla normalt funtade människor.

  • Lilleby 18 maj 2010

    jag äter inte på McD. Jag äter hamburgare på sibylla

  • frucaos 18 maj 2010

    Vad är det de ska hålla på med? För oss som är oinsatta i ämnet ... (jag hör ju tyvärr till skaran som tycker det är jättegott med en QP cheese nån gång ibland ...)

  • cawn 18 maj 2010

    Äter inte frivilligt på McDonalds längre.Får alltid dålig smak i munnen efer jag ätit en burgare där,varför får jag inte det av tex.Maxburgare.Tack gode gud för att Wok on Fire finns på vårt lokala köpcenter,där landar jag ofta när jag behöver färdig snabbmat.

  • The_mama97mia 18 maj 2010

    Jag har slutat äta på MacD för länge sen, men ungarna vill ibland ha det... Försöker omvända dom till att äta Thai Fast Food istället, det brukar gå bra. Annars är MAX godare o bättre.

    Men MacD är ju inte de enda bovarna... Minns ni ICA o köttfärsen? haha...

  • bakamonkeyprincess 18 maj 2010

    http://svtplay.se/v/2001470/dokument_inifran/mcfusk_och_co En väldigt bra film om det som uppdagats!

  • Bumbis 18 maj 2010

    Jag äter inte gärna på McD, inte för deras fusk utan för att jag inte tycker att något är gott där. Däremot äter jag gärna på Burger King, grillat är godast.

  • jenkar 18 maj 2010

    äter aldrig på mcd, tycker inte det smakar gott!, är inget stort fan av vare sig halvfabrikat eller snabbmat men jag kan tycka att hamburgarna på burger king eller MAX är goda!!.

  • Mistys 18 maj 2010

    Äter aldrig på Mc donalds. Det blir Max, subway eller burger king dom ca 2 ggr/ år vi äter snabbmat ute.

    När barnen var små blev det McD ibland men tyckte redan då att hamburgarna smakade unket och var
    liksom svampiga. Dom såg trötta ut på något vis.

    Sen att personalen blir behandlad på det sättet är ju uruselt. Nej jag håller med vad tidigare skrivit....låt inte era barn börja där!

  • Penne 18 maj 2010

    Det finns nog lika mkt snusk överallt, det råkar bara vara så att man vet om just det snusket som är på Mcd.

  • massebasse 18 maj 2010

    Har också bojkottat mcdonalds de senaste åren. Med de här förhållandena för personalen, äcklig mat, och dessutom med tanke på djurskyddet. Har ni sett hur deras industrier behandlar t. ex. kycklingarna innan de blir mat?
    http://www.mccruelty.com/ (varning för obehagliga bilder)

  • jimboz 18 maj 2010

    Jag skulle nog uppmana dom som jobbar på McD att gå ur facket och bara betala för A-kassan..Facket är ju dom som svikit ungdomarna i högsta grad.
    Jag såg det slappa fackpampe arslet sitta och bortförklara sig med " att det brukar ordna sig "
    Vi ringer ett samtal och dom rättar till felet...hahahahahha...Är det vad facket gör nu för tiden. Vad försvann kamp viljan hos fackförbunden ?

  • EmelieMA 18 maj 2010

    Skrivet av mama97mia den 18 maj 2010

    Jag har slutat äta på MacD för länge sen, men ungarna vill ibland ha det... Försöker omvända dom till att äta Thai Fast Food istället, det brukar gå bra. Annars är MAX godare o bättre.

    Men MacD är ju inte de enda bovarna... Minns ni ICA o köttfärsen? haha...


    de där med köttfärsen har jag nog inte hört. vad var de? :)

  • jimboz 18 maj 2010

    På det stora hela så är Mc Donalds ett bra ställe att jobba på...Man behöver bara bortse från att man då får jobba med svart arbetskraft där städarna får slavlöner under vidriga förhållanden sedan behöver man inte vara orolig för övertidsersättning den tar ägaren hand om och köper någon najs bil för, resten skeppar han till Usa till storägarna. Sedan så behöver man aldrig oroa sig för att man får för lite raster den tvingar man fram, allt för den anställdes bästa..OCH det bästa av allt är att man inte slänger dålig mat.... DET är bra för miljön...

    Synd att jag är för gammal ..Annars så skulle det ju passa som handen i handsken :)

  • boz1965 19 maj 2010

    Skrivet av EmelieMA den 18 maj 2010

    ...de där med köttfärsen har jag nog inte hört. vad var de? :)


    Ett antal ICA-butiker hade satt i system att märka om gammal färs med nytt datum och sälja den som nymalen.

    Misstänker att ICA inte var/är särskilt ensamma om den saken...

  • boz1965 19 maj 2010

    Jimboz: Varför kallar du McD för "Donken"? Är det nåt slanguttryck eller är det dialekt? {question}

  • jimboz 19 maj 2010

    Skrivet av boz1965 den 19 maj 2010

    Jimboz: Varför kallar du McD för "Donken"? Är det nåt slanguttryck eller är det dialekt? {question}


    Hehe ! Jag sa detsamma när min son snackade om Donken..Men det är ett slangutryck.

    Mackedonken även kallad...Glömde fråga honom varför.

  • syskrin 21 maj 2010

    Det är bara att beklaga det som uppdagats på Mc Donalds. Dessvärre tror jag att det fungerar likadant på många andra ställen där framförallt ungdomar jobbbar. Se bara på vad ungdomarna får betalt för att arbeta inom kommunen i t ex Jönköping, 30 kr/tim är inte det kriminellt? Men förutom vissa brister får ungdomarna en livserfarenhet som är guld värd på många arbetsplatser. Själv har jag tre barn som alla har arbetat på McDonalds. Vad de tyckt om detta har berott på vilken chef de har haft men överlag har där varit en sammanhållning av guds like som de inte upplevt någon annanstans. Ibland gäller det att bita sig i tungan för att i frantiden få de goda vitsorden man så väl behöver.

  • jimboz 21 maj 2010

    Om ett företag ger 10 eller 30 spänn i timmen är ointressant så länge man kör med öppna kort..Här fråntar man ungdomar pengar som dom TROR att dom tjänar och blivit lovade...Det måhända finnas överallt detta utnyttjande av människor men det är få företag eller inga som har så mycket ungdomar anställda som Mc Donalds.
    Det är samma företag som utnyttjar invandrare på samma sätt...Där handlar det inte om att vara vuxen nog för att förstå, utan att man är rädd om jobbet eller bli utvisad ur landet om man studerar och att kraven är just jobb för att få stanna...

    Det som irriterar mig mest är att Mc donalds är ett amerikanskt företag ett land med minst sagt dunkelt förflutet när det gäller mänskliga rättigheter.
    När apartheiden försvann så flyttade man fokus på barn istället ELLER ?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.