Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Melodifestivalen deltävling 2

  • irrevirre 16 februari 2008

    NU har jag lyssnat lite på bidragen.
    Ola verkar vara riktigt bra. Sjunger ju väldigt bra alltså! Och låten verkar vara hans stil.

    Sedan var där ett par riktiga djupdyk, hihi.
    En ryska (tror jag) som inte kan sjunga och ett gäng polare från Polen (tror jag) och Alexander Schölds pipiga stämma.

    Lasse Lindh ... nää tror inte det.

    Sanna låt behövs lite mer lyssning på, men hon sjunger ju underbart.
    Tvillingarna Rongedal är ju duktiga men måste lyssna lite mera. Lät som Sizzer Sisters i början.

    Carola och Andreas ... hmmm .... låter konstiga tillsammans ..... det där yladet från Carola bakom Andreas goa röst ...

    MEN detta är mina tankar och du kanske tycker helt tvärtom!!
    Spännande blir det hur som helst:-)

    Någon mer som lyssnat på http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=27816

    Vad tycker ni?

  • svensbyn 16 februari 2008

    instämmer med dig......

  • Lilljeppe 16 februari 2008

    Nu har jag lyssnat på bidragen.
    Ola sjöng riktigt bra.

    De där med pizzan sög! säger som Irre: ett par riktiga djupdyk, hihi.

    Lasse Lindh Nej tack!

    Sanna låt var bäst! Hon sjunger helt underbart.

    Tvillingarna Rongedal måste jag lyssna mera på för att gilla

    Carola och Andreas var väl ok, men jag har hört bättre par sång.

    Det var mina åsikter för kvällen:D

  • farmoringer 16 februari 2008

    Jag skrev mina åsikter i den andra melodifestaivaltråden. Men tar om dom här då...

    Mina favoriter:

    Ola och Sanna

  • anluk 16 februari 2008

    Gillade Ola, Sanna och Pizzan. Vi behöver lite udda sånger härifrån Sverige!!!!!

  • irrevirre 16 februari 2008

    Ja, nu är det avgjort. Ola gick till andra chansen till min stora förvåning (jag som ringde två gånger) MEN det kan ju faktiskt vara bra att man får se och höra den en gång till!
    Ola tycker jag är bäst hittills, sedan Amy. Sanna också vädligt bra. Det var kul att det gick bra för Rongedalarna. Carola-Andreas låt gillar jag inte alls. Andreas tidigare låtar är ju enormt mycket bättre.

    Spännande nästa vecka. BWO brukar jag verkligen gilla. Eskobar skall vara med. Patrik Isaksson
    kan också vara riktig bra. CAN`T WAIT:-)

  • Bowmore 16 februari 2008

    Hade velat se Nicole & Christer Sjögren i final....NOT

  • Queenie 16 februari 2008

    Jag gillar ju faktiskt Carola och Andreas, blev riktigt förvånad när de inte gick direkt vidare, men jag hoppas innerligt att de går vidare från andra chansen. Sen var ju Sanna Nielsen bra, brukar inte gilla henne, men den låten var kanon. Annars var resten skit, Ola är jag inte alls förtjust i

  • Tillberga 16 februari 2008

    Tvillingarna vart mina favoriter på en gång(Y):p(L) men så är jag ju en "gammal" tant oxå

  • pingu 16 februari 2008

    Härhemma var vi jättenöjda med resultatet:D Jag och maken höll på Sanna och äldste sonen på tvillingbröderna.

    Carola och Andreas var förvånansvärt dåliga (jhar aldrig gillat Carola men att låten va så kass va jag lite överraskad över).

    Pizzalåten var ju...hemsk.

    Men bäst var Björn Gustavsson. Vilken grabb(L)

  • lennali 16 februari 2008

    Tippade tidigare i em när jag var och tjuvlyssnade på svt, Carola/Andreas och Sanna med stor varning på Rongedalarna. Fick delvist rätt.

    Sanna Nielsen hade en kanon ballad, ståpäls under hela tiden hon sjöng, mycket bra att hon gick vidare, min klara favorit i finalen hitills.
    Att Carola och Andreas inte gick till direktfinal var en stor överraskning för mig, men dom har ju en chans till.
    Rongedalarna hade en tåvickar bra låt, lätt att lyssna på (fastnar i huvudet).
    Och så var det Ola tillslut som gick till andra chansen, den låten tyckte jag inte om.
    Jag är jädrans nöjd att inte Pizzan gick vidare, fick vara orolig där ett tag.

  • Queenie 16 februari 2008

    Gillar inte när de sjunger typ falsett som Rongedalarna gjorde, men det kanske var för att dölja sina usla sångröster. ;-)

  • jas65 16 februari 2008

    Kebad låten var helt klart bäst och skulle gå vidare )(Y)(Y)
    Skoja bara

  • tilda 17 februari 2008

    Rongedahl och Sanna var bäst, och jag blev glatt överraskad över att carola och andreas inte gick direkt till final. Jag tål bara inte Carola. Hon får vara hur duktig som helst, men jag klarar inte av att se henne. En liten diva i religiöst fodral.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.