Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Milda Culinesse´s tramsiga reklam...

  • Gnurf 30 oktober 2009

    Har Ni sett Milda Culinesse´s reklamfilmer där ett paket/flaska Milda löser alla problem med att få i sig nyttiga fetter?

    Först tyckte jag reklamen var ganska humoristisk...men nu blir jag bara förbannad på hur de illustrerar "problemen" med att behöva bära hem jumboförpackningar med nötter och 7-kilos laxar...vilket så smidigt kan ersättas med en flaska flytande margarin istället....(N)

    Människor ska inte intressera sig för sin dagliga kosthållning, de vill visa på att det är komplicerat med hälsosam kost (när det eg är hur lätt som helst) och med Milda kan man slippa ifrån det komplicerade...(N)

    Aldrig Milda i mitt Kylskåp :@

  • The_mama97mia 30 oktober 2009

    Jag har tyckt den reklamen varit direkt äcklig från första stund...
    Man tycker ibland att man är kritiskt granskande som konsument, men jag är lika lättlurad som småbarn. Eller mer.
    :)

  • Gnurf 30 oktober 2009

    Direkt äcklig...på vilket sätt!?? Njae, tolkar jag dig rätt så var du iaf mer kritiskt granskande än jag i detta fall...:o

  • The_mama97mia 30 oktober 2009

    Äcklig - tänker på sonen (presumably) som äter ett bröd med en hel fisk emellan. Det tyckte jag var äckligt. Att sitta o knäcka nötter är väl inte äckligt men inte heller så kul...

    jaja, dom har ju fått uppmärksamhet för filmen här i a f - *skratt*
    men inte är det ngt som gör att jag köper MILDA inte
    :)

  • Okänd 30 oktober 2009

    Jag köper flytande Milda som jag använder vid stekning då och då.....Annars är det Bregott och smör som gäller.
    Jag har sett reklamen många gånger.....men inget biter på mig....jag bara tittar, eller byter kanal.
    Kan tycka att vissa reklamer är larviga, annars bryr jag mig inte.

  • Gnurf 30 oktober 2009

    A-Ha..du menar så. Det tänkte jag inte ens på...kanske för att det är så långsökt att man skulle äta en macka med en hel firre emellan :) Jag ser just den grejen som att de försöker skapa en känsla av "gud vad besvärligt det är att få i sig fisk som är så nyttigt...mycket enklare (och lika nyttigt) att bara bre lite Milda på en brödbit". Helt enkelt ett steg i motsatt riktning från det som tex Matakuten försöker skapa....

  • The_mama97mia 30 oktober 2009

    hehe, gnurf, jag är nog otroligt fyrkantig ibland bara... haha.... tyckte inte det var ett dugg skoj att se en liten grabb sitta o försöka sätta tänderna i en stor rå firre, fan barna har ju svårt att käka fisk som det är utan att se skräckpropaganda på det här viset... hmmmm...

    Liliane, jag håller med dig ändå, jag köper flytande margarin ibland till stekning, men gillar bäst den med smör & rapsolja blandat. Sen har jag alltid vanligt smör o vanlig olja hemma ändå... Hmmm...

  • gladavmat 30 oktober 2009

    Tänk..jag har sett reklamen men skulle inte kunna säga vad den gjorde reklam för:'( så intresserad är jag. Köper ändå flytande margarin..så man kanske är påverkad utan att veta om det:o

  • Gnurf 30 oktober 2009

    Nä..jag är oxå så där totalt antikomersiell...vägrar ihärdigt landsplågan "Idol" tex. Gnurf är en av de allra sista Marxisterna i Norrland...å det vill inte säga lite det...(H)

  • jimboz 30 oktober 2009

    jag köpte flytande margarin en gång och det räckte..Det går ju åt dubbelt så mycket och är bara dyrt. Näää riktigt smör ska det vara i förpackning 500gr....Dom kan ta sin reklam och stoppa upp i rektum på min gamla rektor !

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.