Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

misslyckade recept från matklubben?

  • kastrullemma 28 september 2008

    tänkte att man kunde varna andra för dåliga recept här på matklubben. vilka har gett er dåliga resultat?
    själv har jag nog bara hittat bra recept!

  • farmoringer 28 september 2008

    Skulle tro att om det är misslyckade recept så är det säkert en själv som har strulat till det, inte receptlämnaren. För det är ju inte misslyckat om det inte smakade som man trodde för det är ju nåt annat..

  • zudette 28 september 2008

    Om man är schyst i sin betygsättning och kommenterar recepten konstruktivt ger det sig självt! Finns ingen anledning att "hänga ut" sk misslyckade recept !! - Håller med farmoringer - det kan lika gärna vara matlagaren som receptmakaren som misslyckats!!

    - Däremot skulle det kanske vara lite kul att höra om små fadäser som hänt en själv i köket!!???

  • tina62 28 september 2008

    Misslyckade recept brukar inte bero på recepten!:'(

  • kastrullemma 28 september 2008

    och jag som alltid skyller på recepten! :D

  • segerwitch 28 september 2008

    Skrivet av kastrullemma den 28 sep 2008

    och jag som alltid skyller på recepten! :D


    :DSmaken är som baken! alltså finns det inga dåliga recept,
    det som är gott för en, kanske en annan inte tycker om! Så iden med att hänga ut recept är inte så bra! Däremot håller jag med zudette, det skulle vara roligare att berätta om egna fadäser man har gjort i köket:D(Y)

  • Smulpajen 28 september 2008

    Håller med om att det inte är roligt att hänga ut någons recept. Bättre då att ge färre stjärnor när man betygsätter.

  • SDMaya 28 september 2008

    Håller med, vi tycker ju om olika saker så något som passar mig kanske inte passar någon annan.
    Men jag blir så glad när någon berättar att dom bytt ut eller tillsatt något så då brukar det bli att jag lagar det på deras sett :D Jätte roligt när man får kommentarer (och Stjärnor) på sina recept.
    Många skriver dock i gästboken eller i meddelande med sitt betyg, önskar att alla skrev i kommentar på receptet i stället. Är jätte kul att läsa vad andra tyckt!:D(Y)
    Ha en toppen kväll. *Vinkar*

  • systeryster 29 september 2008

    Zudettes idé om fadäser i köket tycker jag låter tilltalande. Det är visst exempel på kvinnlig humor, när man tycker om att skratta åt sina egna brister och tillkortakommanden.
    Kanske finns någon man som tycker det är roligt också?

    Har bara hittat ett recept där man refererade i texten till bakpulver, men det inte fanns angivet bland ingredienserna. Kommer inte ihåg vilket recept det var längre och som tur var hade jag inte börjat blanda ihop ingredienserna innan jag upptäckte det.:o

  • tina62 29 september 2008

    Skrivet av segerwitch den 28 sep 2008

    Skrivet av kastrullemma den 28 sep 2008

    och jag som alltid skyller på recepten! :D


    :DSmaken är som baken! alltså finns det inga dåliga recept,
    det som är gott för en, kanske en annan inte tycker om! Så iden med att hänga ut recept är inte så bra! Däremot håller jag med zudette, det skulle vara roligare att berätta om egna fadäser man har gjort i köket:D(Y)


    Misslyckade recept brukar inte bero på recepten!

    Håller med föregående talare. Det är inte alltid vi tycker samma här hemma heller!

  • emaxen 29 september 2008

    :'( Håller med er :'(
    den som skrivit receptet tycker om det eller så är det den som prövar receptet kanske misslyckas eller så faller inte smaken in på just resultatet.

  • tantdrake 29 september 2008

    Vi har ju stjärnorna. Och plats att kommentera. Och en enorm variation vad gäller tycke och smak.
    Så det finns ingen anledning till varningar enligt mitt tycke.
    Visst kan det ju vara så att ett recept inte är alldeles hundraprocentigt rätt och att t ex en smet blir lite lösare än man hade förväntat....men då får man ju ta fram Problemlösaren i sej! Då finns det ett skrivfel i receptet t ex.
    Varför i Fru Gudruns namn ska vi hänga ut sånt? Nä. Vi får använda förnuftet. Och helt enkelt skriva till receptmakaren och fråga. Samt använda stjärnor och den platsen som finns tillgänglig för kommentering.
    Hur svårt kan det va´?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.