Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Någon som har handlat på Onlinegrossisten?

  • snuppas 27 november 2012

    Hej!

    För några veckor sen när jag loggade in här så fick man ett erbjudande om att man kunde köpa diverse saker hos ett företag som heter Onlinegrossisten.
    Sagt och gjort, jag hittade några färgglada knivar i olika storlekar till ett bra pris och man fick även ett knivställ till. Jag beställde den 6 november och fick en orderbekräftelse men har fortfarande inte fått någon leverans därifrån. Jag har skickat 2 förfrågningar men inte fått något svar...

    Min fråga är om någon annan här har köpt något hos Onlinegrossisten och om ni i så fall möjligen har fått varorna levererade också???

  • Onlinegrossisten 27 november 2012

    Hej!

    Vi svarar alltid så fort som möjligt på alla inkommande mail och ibland hinner vi tyvärr inte svara så fort som vi önskar. Beklagar verkligen väntetiden. Vi skall lägga extra tid på kundservice och du kan räkna med att ha fått svar på dina mail inom 24h.

    Angående leveranstiden sker alltid leverans så fort som möjligt, om vara däremot ej finns i lager så framgår det i kassan på vår kampanjshop och även i våra leveransvillkor att leveranstid kan vara upp till ca 3-4 veckor på kampanjprodukter. Du kan alltså räkna med att få din leverans senast nästa vecka!

    Hör gärna av dig på [email protected] om du har fler frågor! Märk mailet med "Matklubben" i ämnesraden.

    Med vänliga hälsningar,
    Elin - Kundservice

  • snuppas 8 december 2012

    Nu har jag fått knivarna! Jättefina och jag är väldigt nöjd! Tack så mycket!

  • BlindDogJR 16 januari 2013

    Ok.

    Nån har bevisligen fått svar (på mindre än en timme) efter att ha skrivit i detta forum så då försöker väl jag också.

    Jag köpte knivar på Onlinegrossisten den 30 november i den kampanj som fanns på Matklubben.

    Och leveranstid för kampanjer enligt Onlinegrossisten ska vara max 4 veckor. Nu har det gått 6 veckor. Jag har skickat mail till deras info-mail 2 ggr utan att få svar.

    Det känns inte så seriöst?! Är det nån annan som har erfarenheter av köp därifrån. Jag börjar känna mig lurad?

    mvh
    Mats

  • LenaBE1 16 januari 2013

    Jag föreslår att du mailar onlinegrossisten och skriver "matklubben" i ämnesraden, då borde dom uppmärksamma mailet. Så skulle jag göra om jag var i ditt ställe. ;)

  • BlindDogJR 16 januari 2013

    Har skrivit till dom 2 ggr som sagt med "vändande post" via det mail dom skickat infon om köpet från, och den de också säger på hemsidan att man ska använda.. Har inte skrivit Matklubben i ämnesraden då jag antog att dom borde svara ändå när dom ser sin egen ämnesrad kring köpet. Får prova ditt förslag om nån dag om det inte händer nåt. Tack för tipset.

  • rosatalo 17 januari 2013

    http://www.newsmill.se/artikel/2012/02/21/s-luras-vi-konsumenter-p-groupon


    Verkar oseriösa, läs om groupon och onlinegrossisten, och deras affärsmetoder. Jag tänkte också köpa dessa knivar men avstod efter att ha googlat på firmanamnet.

  • boz1965 17 januari 2013

    Det knivset Onlinegrossisten lade ut till försäljning på letsdeal.se ifjol med 70% "rabatt" på "ordinariepriset" 2699.- kostar i verkligheten 160.- i inköp.

    Verkar det seriöst? Tja... Avgör själv!

    Själv avstår jag nog från att handla av dem. (N)

  • BlindDogJR 18 januari 2013

    När jag googlade hittade jag inte så jättemycket kring dom (och inte det du Rosatalo hittade bevisligen) så därför "slog jag till". Jag fastnade för början på denna tråd, där Elin från Onlinegrossistens kundservice svarade på 53 minuter. Ska kan kanske börja ana att det var Onlinegrossisten som skapade denna första dialog?

    Nu behöver jag inga Top-Of-The-Line-knivar utan jag behöver knivar som funkar en tid (och som man förhoppningsvis kan slipa upp en tid till) helt enkelt. Och just då dom jag sedan länge betalt för.. :-D

    Eftersom Matklubben.se känns som en legitim sida så antog jag att deras annonsörer skulle inneha nån slags trovärdighet. Om inte i kvalitén så åtminstone i kundbemötandet och logistiken. Att deras kunder åtminstone fick de produkter som beställts. Eller fick svar på mail kring varför produkterna inte anländer i nån slags rimlig tid. 9 dar nu utan nån som helst respons...

    Och om Onlinegrossisten skiter i enskilda kunder, så borde dom väl ändå ana att det inte är så bra för deras rykte när trådar som denna florerar på en hemsida för matintresserade??

    Följetongen fortsätter...

  • Onlinegrossisten 18 januari 2013

    Hej allihopa,

    jag skall försöka ge ett lite klarhet i frågorna ovan.

    Beklagar först och främst den långa svarstiden på våra inkommande mail. Vi svarar på alla mail som kommer in och det gör vi så fort vi kan och i tur och ordning. Ibland kan man få svar på mindre än någon timma och ibland kan det dröja någon dag beroende på hur mycket mail vi får. Tyvärr är det så att när man skickar flera mail efter varandra så flyttas hela ert ärende upp till datum för senaste aktivitet per automatik och vi ser det inte fösen vi benat av de som ligger före i tiden.

    Vi kommer att jobba extra över helgen för att se till att komma ikapp och att alla skall få svar så snabbt som möjligt. För att få ett snabbt och korrekt svar oavsett vad det gäller så kontakta oss på [email protected]. Märk gärna mailet med Matklubben så skall vi se till att prioritera det.

    Med vänliga hälsningar,
    Elin - Kundservice

  • rosatalo 18 januari 2013

    Skrivet av Onlinegrossisten den 18 jan 2013

    Hej allihopa,

    jag skall försöka ge ett lite klarhet i frågorna ovan.

    Beklagar först och främst den långa svarstiden på våra inkommande mail. Vi svarar på alla mail som kommer in och det gör vi så fort vi kan och i tur och ordning. Ibland kan man få svar på mindre än någon timma och ibland kan det dröja någon dag beroende på hur mycket mail vi får. Tyvärr är det så att när man skickar flera mail efter varandra så flyttas hela ert ärende upp till datum för senaste aktivitet per automatik och vi ser det inte fösen vi benat av de som ligger före i tiden.

    Vi kommer att jobba extra över helgen för att se till att komma ikapp och att alla skall få svar så snabbt som möjligt. För att få ett snabbt och korrekt svar oavsett vad det gäller så kontakta oss på [email protected]. Märk gärna mailet med Matklubben så skall vi se till att prioritera det.

    Med vänliga hälsningar,
    Elin - Kundservice



    Hej Elin på kundservice

    Har du något svar på påståendet som jag fann i inlägget som jag bifogat en länk till, att ni kraftigt överdriver värdet på dessa knivar. Jag har sökt och hittat flera andra som säljer likadana knivar till ordinariepriset ca 200kr.

  • boz1965 18 januari 2013

    Skrivet av rosatalo den 18 jan 2013

    Hej Elin på kundservice

    Har du något svar på påståendet som jag fann i inlägget som jag bifogat en länk till, att ni kraftigt överdriver värdet på dessa knivar. Jag har sökt och hittat flera andra som säljer likadana knivar till ordinariepriset ca 200kr.


    Ja, det är vi fler som vill veta. {question}

  • rosatalo 25 januari 2013

    Skrivet av Mithrandir den 18 jan 2013

    Skrivet av rosatalo den 18 jan 2013

    Hej Elin på kundservice

    Har du något svar på påståendet som jag fann i inlägget som jag bifogat en länk till, att ni kraftigt överdriver värdet på dessa knivar. Jag har sökt och hittat flera andra som säljer likadana knivar till ordinariepriset ca 200kr.


    Ja, det är vi fler som vill veta. {question}


    Det får vi tydligen inte veta.(N)

  • Onlinegrossisten 29 januari 2013

    Hej!

    Vi hoppas att de kunder som gjort ett köpbeslut på våra produkter upplever att de har gjort en fin affär. Skulle en kund inte vara nöjd kan de alltid nyttja sin ångerrätt.

    Vi vet att våra produkter håller hög kvalité och är prisvärda. Det är säkert möjligt att via Internet hitta en liknande produkt till ett lägre pris, utbudet på Internet är ju så enormt. Har ni ytterligare frågor kring produkterna är ni välkomna att kontakta oss via mail till [email protected]

    Med vänlig hälsning,
    Elin - Kundservice
    [email protected]

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.