Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nyheter i butikerna

  • WiolaH 12 februari 2010

    Arlas "turkisk meze" matyoghurt 10%, är ganska ny för mej, jättegod! För oss som räknar bort kolhydraterna men äter fett. God utan att strö socker på, med lite frysta bär bara......
    MEN, ack så svår att hitta i butikerna här i stan´, klart man hellre äter Skånemejeriers yoghurt men har inte hittat motsvarande ännu...... -någon annan som gjort det?

  • flumhum 12 februari 2010

    Skrivet av susanneedgren den 11 feb 2010

    När får vi i Stockholm nya Ahlgrens bilar?
    Vill ha!


    Algrens saltade bilar finns redan här i sthlm :D de är jätte goda.(Y)

  • JennyV 12 februari 2010

    Ahlgrens bilar, visst var de goda men jag skulle vilja ha dom ännu saltare :p
    Fazer har en chokladkaka med salmiakfyllning, den är då ny för mig! Och ligger i skåpet och väntar på mig..... (L)

  • Dintan 12 februari 2010

    Hittade Ahlgrens lakritsbilar idag!
    Jättegoda!

    Tipset på getost går bort. Getost är bland det äckligaste jag vet. Alla pratar om hur gott det är men det har gått mig totalt förbi!

  • anneli1989 12 februari 2010

    vaniljhonung?! var finns de? låter ju som en dröm!

  • anitasuzanne 12 februari 2010

    Skrivet av susanneedgren den 12 feb 2010

    Hittade Ahlgrens lakritsbilar idag!
    Jättegoda!

    Tipset på getost går bort. Getost är bland det äckligaste jag vet. Alla pratar om hur gott det är men det har gått mig totalt förbi!


    Ja, det smakar som det låter -get. Usch.

  • siggemums 12 februari 2010

    Fazer Dinkelbröd Frökusar(Y). Proviva hallon /granatäpple inte så ny längre men god.
    Lakritsbilar låter gott.

  • Penne 12 februari 2010

    Ballerina kladdkaka var god tycker jag. Likaså Marabous selection med mandel och havssalt, ojojoj vad god den var. Min nya favorit. Nån som har prövat Marabou Crisp it? Oxå god tycker jag.

  • Gnurf 13 februari 2010

    ICA kör med egen kvarg nu...både vanlig fetthalt (10%) och light (0,1%). Jag blandade med frysta örtkryddor och vitlök...egen proteinrik och krämig mjukost...(Y)

  • The_mama97mia 15 februari 2010

    Förlåt, men PUCKO - färdigblandad chokladdryck - lite nytt för mig och totalt onödigt!!!!
    I klass med färdig pannkakssmet???

  • sikaal 15 februari 2010

    Skrivet av mama97mia den 15 feb 2010

    Förlåt, men PUCKO - färdigblandad chokladdryck - lite nytt för mig och totalt onödigt!!!!
    I klass med färdig pannkakssmet???


    Halv special med en Pucko, var vanligt på "den gamla goda tiden" efter bio etc. :D
    Väldigt onödigt i butik.

  • The_mama97mia 15 februari 2010

    Jo jag känner så klart igen Pucko från korvmojarna, men som sagt varför köpa färdig?
    Därför startade jag en annan tråd om vad man vill göra själv från grunden o inte köpa färdigt...

    Och en sak till - färdig omelettsmet??? Hur svårt är det att göra själv?

  • The_mama97mia 15 februari 2010

    Förresten, jag fick en ny dyrare jättefin vitlökspress i present för ngn vecka sen. Den ser jättesmart ut - sån som man kan böja tillbaka o har "rensare" inbyggd liksom. Jättebra - men bara för skalade klyftor!!!!
    Min gamla hederliga Ikea ful som stryk i typ gjuten metall är mkt bättre, där slänger jag i klyftorna med skalet på o rensar bara bort det sen, minimal rengöring behövs sen.

    Allt nytt o dyrt är inte bättre.

  • Gurgelfranz 15 februari 2010

    Skrivet av JessicaFrej den 12 feb 2010

    vaniljhonung?! var finns de? låter ju som en dröm!


    Jag köpte den på City Gross...den ÄR som en dröm (Y)

  • Mistys 15 februari 2010

    Det kommer snart ut en youghurt i portionsförpackning, ni vet sådana man brukar köpa till barn i 4-pack eller 8-pack. Det nya med denna är att den tillverkas helt utan E-ämnen. Kommer inte ihåg namnet men det kommer säkert inte att gå att missa i hyllorna .

  • Okänd 17 februari 2010

    Ballerina går hårt ut med nya produkter

    Köpte nya ballerina med mintsmak, den var ingen höjdare kändes som jag satt i mig en hel påse aco-mint.
    Men däremot den med apelsinsmak var god(L)

    För god :@

  • emaxen 17 februari 2010

    Skrivet av susanneedgren den 11 feb 2010

    När får vi i Stockholm nya Ahlgrens bilar?
    Vill ha!



    Köp en påse salt och blandat, smakar likadant

  • jimboz 17 februari 2010

    Idag köpte jag Ekologisk äkta vaniljpulver som ligger i en liten burk och den innehåller små korn av mald vaniljstång..Det ska bli kul att testa den.

    Denna
    http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.8153088

    http://www.grongava.se/shop/product/158

  • cawn 17 februari 2010

    Ahlgrens salta bilar är som knark-har man börjat kan man inte sluta! Hoppas de blir permanenta(L)En av de mest onödiga saker jag sett i affären är färdigkokta nudlar.Är man så stressad när man lagar mat att man inte har tid att koka nudlar ska man nog tänka över sitt liv.

  • Mistys 17 februari 2010

    Jamen eller hur! Visst är Ahlgrens salta bilar en hit (Y) Riktigt beroendeframkallande. Handen söker påsen non stop :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.