Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Påskmat

  • gittan47 8 mars 2008

    :D Hej är det någon som har recept på påskmat

  • farmoringer 8 mars 2008

    Jag har inga speciella recept på påskmat. Blir ju sill, lamm och kanske lax. Är det väder så kanske nåt grillat. Men det är inget som är specifikt för att det är påsk utan detta ätes hela året för min del..

  • Okänd 8 mars 2008

    Här blir det vanliga såsom Janssons frestelse,sill( till sambon) skinka ,ägghalvor,köttbullar mm.
    Och naturligtvis:Påskmust i massor.:):p(Y)

  • imse 8 mars 2008

    Här på matklubben kan du hitta bland mina recept, räkmoussetårta, potatis och ansjovistårta och maderiasill. Goda rätter som man kan ha på buffén, förrätter eller servera som egna rätter. (Y)

  • anluk 8 mars 2008

    Sök recept här på matklubben. Klicka i för påsk så får du en hel del tips. Själv skall jag till Svärmor över helgen och behöver inte tänka ett dugg på maten.

  • Lovis 8 mars 2008

    Vi ska äta Jansson på lax. Till varje högtid är det Janssons frestelse.
    Jättegod men kul att göra något annat. Det som också är skönt är att den sköter sig ganska så bra själv och puttrar i ugnen. Lite mer tid att äta påskgodis :D

  • tulipan 8 mars 2008

    Är så trött på jansson.. Jag kommer från finland å där finns inte jansson med på julbord eller påskbord. Inte i min familj iafl. Men här ska det fan vara till alla jädrans högtider.. Sambo älskar det. Jag har själv har tröttnat*urk*

  • enAnnan 8 mars 2008

    Åh...Jansson som är så gott.
    Det kan jag o grabbarna göra en vanlig fredag och njuta av.
    Det tröttnar man inte på
    :D

  • gittan47 8 mars 2008

    Tack för alla tipps skall kolla på matklubben:D(Y)

  • hansdotter 8 mars 2008

    Hej!
    Är riktigt trött på påskmaten, julmaten å midsommarmaten (N)
    I år blir det nog en trerättersmiddag i stället.
    Eftersom jag inte äter fick ellers kaldjur så blir det lite trist med köttbullar, korv å potatis:p

    Tänkte eventuellt duka upp ett stort mezebord istället...

    Får se lite längre fram:D

  • gittan47 9 mars 2008

    Vad har du för mat på mezebordet då lite tipps vore bra låtter spännande:D

  • monac 9 mars 2008

    Skrivet av hansdotter den 8 mar 2008

    Hej!
    Är riktigt trött på påskmaten, julmaten å midsommarmaten (N)
    I år blir det nog en trerättersmiddag i stället.
    Eftersom jag inte äter fick ellers kaldjur så blir det lite trist med köttbullar, korv å potatis:p

    Tänkte eventuellt duka upp ett stort mezebord istället...

    Får se lite längre fram:D


    låt oss få höra vad det blir för rätter!:D kul!

  • Beson 9 mars 2008

    Jag gör mina laxrullar som jag lagt in på matklubben idag.
    Även barnbarnen tycker om dem.(Y)

  • hansdotter 9 mars 2008

    Åh, det blir nog köttfärspiroger, spenatpiroger, stekt halloumiost, libanesisk yogurt, pitabröd, fetaostcigarrer, persiljesallad, haricots verts i tomatsås med kanel, aubergineröra, grillat kött, potatisklyftor. Får se om jag hittar på något mera sedan (Y)
    Gott vin så klart!!!
    Å en massa smarriga efterrätter!
    Igår så hade vi gäster, jag hade bråttom med middagen- löste det genom att vispa ihop pulverfromage (citron och choklad) med mjölk å lägga upp i massor av små likörglas. Serverade dessa på ett stort fat med klyftade blodapelsiner och vindruvor. Barnen fick klyftad frukt på sitt fat, med olika sorters godis i likörglas. Mycket uppskattat! Jag använde ljuskoppar till att servera pärltomater och rädisor till varje tallrik. Ibland får fantasin fart! Ett bra tips om man ska ha lite enklare middag som ändå på så vis blir lite festlig(Y)
    Må så gott!

  • monac 9 mars 2008

    den påsk-festen skulle jag vilja vara med bjuden på....låter så himla trevligt allting!(Y)

  • camillaf14 9 mars 2008

    Ett måste på vårt påskbord är ägg i ugn! Den bara smälter i munnen, mums :p

    Ägg i ugn

  • gittan47 9 mars 2008

    Det låter underbart gått har du alla recepten på din sida,
    Har plockat endel(Y)(Y)


    ote]Skrivet av hansdotter den 9 mar 2008

    Åh, det blir nog köttfärspiroger, spenatpiroger, stekt halloumiost, libanesisk yogurt, pitabröd, fetaostcigarrer, persiljesallad, haricots verts i tomatsås med kanel, aubergineröra, grillat kött, potatisklyftor. Får se om jag hittar på något mera sedan (Y)
    Gott vin så klart!!!
    Å en massa smarriga efterrätter!
    Igår så hade vi gäster, jag hade bråttom med middagen- löste det genom att vispa ihop pulverfromage (citron och choklad) med mjölk å lägga upp i massor av små likörglas. Serverade dessa på ett stort fat med klyftade blodapelsiner och vindruvor. Barnen fick klyftad frukt på sitt fat, med olika sorters godis i likörglas. Mycket uppskattat! Jag använde ljuskoppar till att servera pärltomater och rädisor till varje tallrik. Ibland får fantasin fart! Ett bra tips om man ska ha lite enklare middag som ändå på så vis blir lite festlig(Y)
    Må så gott!

  • pedalen1965 3 april 2009

    Skrivet av hansdotter den 9 mar 2008

    Åh, det blir nog köttfärspiroger, spenatpiroger, stekt halloumiost, libanesisk yogurt, pitabröd, fetaostcigarrer, persiljesallad, haricots verts i tomatsås med kanel, aubergineröra, grillat kött, potatisklyftor. Får se om jag hittar på något mera sedan (Y)
    Gott vin så klart!!!
    Å en massa smarriga efterrätter!
    Igår så hade vi gäster, jag hade bråttom med middagen- löste det genom att vispa ihop pulverfromage (citron och choklad) med mjölk å lägga upp i massor av små likörglas. Serverade dessa på ett stort fat med klyftade blodapelsiner och vindruvor. Barnen fick klyftad frukt på sitt fat, med olika sorters godis i likörglas. Mycket uppskattat! Jag använde ljuskoppar till att servera pärltomater och rädisor till varje tallrik. Ibland får fantasin fart! Ett bra tips om man ska ha lite enklare middag som ändå på så vis blir lite festlig(Y)
    Må så gott!


    Jaaaaa! Den här påskfesten vill jag också vara med på!!!!!(Y)

  • MammaModesty 3 april 2009

    det här lite av vad vi ska äta i påsk...

    Knuts frestelse

    Lammstek provencale med rostad färskpotatis och gräddig sås

    Senapssill

  • binladin 3 april 2009

    Skrivet av gittan47 den 8 mar 2008

    :D lammfärs forma den och sätt på spett grilla eller stek(Y)

    Hej är det någon som har recept på påskmat

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.