Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Påskmat

  • Monika46 3 april 2009

    Här kommer mina absoluta på påskbordet! (Y)
    Janssons frestelse, prinskorv, köttbullar, kokta ägg, Monikas goda stekta löksill stekta revbensspjäll m.m. (Y) :p

    Ägg- och potatiskaka med prinskorv, tomat och ruccola
    Monikas vitlöks- och senapsgravade strömming
    Monikas äggbakelser

  • Mellanbellan 3 april 2009

    Förutom ägg, skinka och inlagd strömming kommer här att finnas bl a
    Jan-Boris Möllers senapssill
    Jan-Boris Möllers vitlökssill
    En god början med äggansjoviskräm
    Laxfilé under täcke av fetaost

  • monfo 3 april 2009

    Vårat påskbord brukar bli en mini variant av julbordet, fast med mer grönsaker och förstås massor av ÄGG!!!!!!!!!!
    I år ska vi även ha en italiensk avdelning eftersom vi älskar deras mat och det finns många varianter på plockrätter ,eller antipasti som de kallar det, som kommer att passa på vårt påskbord.

  • soolen 3 april 2009

    Skrivet av gittan47 den 8 mar 2008

    :D Hej är det någon som har recept på påskmat

  • Gunn57 6 april 2009

    Här kommer några recept till påskbordet
    Laxbakelse med lyxig hummersås
    Laxsnittar
    Strömmingslåda
    Varm sillgratäng
    Ägg med färg

  • MammaIrene 6 april 2009

    Här är något jag gör varje år, man kan både använda jordgubbssyllt eller sill till den, använder man sill behöver man ju inte sockra den lika mycket,,,,¨
    Den är verkligen fantastiskt god o jag önskar att ALLA skall våga pröva göra äggost, för det är faktiskt inte speciellt svårt, jag trodde det o var jätteskraj första gången, men nu går det som en dans...
    Det gäller bara att man ändå skall befinna i sig i köket o göra något annat på samma gång, annars är det rätt tröttsamt att springa där o röra hela tiden, men är man ändå i köket så.....

    PRÖVA, jag lovar det är JÄTTEGOTT, o har man ingen form kan man ju ta en sil i stället...huvudsaken är att vätskan får en chans att rinna av, man kan säkert hitta många saker i sitt hem som går att använda om man bara funderar lite........

    Mvh Irene

    Lite smalare, men fantastiskt god Äggost

  • MammaIrene 6 april 2009

    Här kommer ett till recept som ju också är en given påskkandidat....
    I övrig blir det väl sill , kokta ägg o kallrökt lax med färskpotatis o någon kall sås o sparris till....

    Påsktårta

  • bernit 6 april 2009

    Vi svenskar äter varianter av smörgåsbord 3 ggr om året, jul, påsk & midsommar
    Det är sillinläggningar , jansson's, ägghalvor, prinskorvar etc. etc.
    Till jul lägger vi till Julskinka och till Påsk en lammstek och till Midsommar mera brännvin.
    Jag ääälskar det !!!
    Många svenskar äter bara sill vid dessa högtider andra (som jag) äter det för jämnan.
    Själv skall jag åka till Frankrike i veckan så min Påskmat blir väl grodlår eller något annat gott, jag saknar redan sillen och Jansson's och ...........
    Glad Påsk

  • MrsC 6 april 2009

    Jag älskar lamm:

    Lammstek fylld med fetaost och tomater

  • MrsC 6 april 2009

    ...så gott :-)

    Påskens lammstek

  • MrsC 6 april 2009

    ...det här oxå (Y)

    Rosmarindoftande lammkarré

  • Okänd 7 april 2009

    Den här röran på en bit kavring, ja då är det påsk!

    http://www.hemmetsjournal.se/Mat/recept/?RecipeID=4135

  • evaldo 7 april 2009

    Till påsk är ungefär detsamma som till julen. Jansson, omeletter, köttbullar, småkorv, sill och kanske kållåda och morotslåda. Lite flera ägg än till julen blir det nog.(Y):D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.