Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Piroger

  • evaldo 2 november 2007

    Varför äter vi inte mera piroger i Sverige? det som är så gott.
    Fick tipset av en bekant som är från Chile där det förekommer muycket vanligt.

  • Smulpajen 2 november 2007

    Skrivet av evaldo den 2 nov 2007

    Varför äter vi inte mera piroger i Sverige? det som är så gott.
    Fick tipset av en bekant som är från Chile där det förekommer muycket vanligt.


    Ja, varför inte? Piroger som snabbmat skulle smaka bättre än äckliga hamburgare. :D(Y)

  • Lena 2 november 2007

    Vi äter ganska ofta hem gjorda piroger. Det är ju kanon gott(Y):D

  • evaldo 2 november 2007

    Skrivet av Lena den 2 nov 2007

    Vi äter ganska ofta hem gjorda piroger. Det är ju kanon gott(Y):D

    En sak kanske det beror på att vi inte äter mera piroger är att det tar lite tid att göra dem, folk har helt enkelt inte tid med det.

  • morgana 3 november 2007

    Ha ha, det finns ju hur många som helst som dagligen käkar Gorbys piroger efter jobb o skola! Från familjen Dafgård alltså.

  • evaldo 3 november 2007

    Skrivet av morgana den 3 nov 2007

    Ha ha, det finns ju hur många som helst som dagligen käkar Gorbys piroger efter jobb o skola! Från familjen Dafgård alltså.

    Nej inga färfigköpta piroger, det ska vara hemgjorda om de ska smaka

  • evaldo 3 november 2007

    Skrivet av evaldo den 3 nov 2007

    Skrivet av morgana den 3 nov 2007

    Ha ha, det finns ju hur många som helst som dagligen käkar Gorbys piroger efter jobb o skola! Från familjen Dafgård alltså.

    Nej inga färdigköpta piroger, det ska vara hemgjorda om de ska smaka

  • Smulpajen 3 november 2007

    Nej nej nej... inga Gorby´s(N)f

  • Jessika 5 november 2007

    Piroger behöver inte ta lång stund. Jag gjorde det i lördags. 15 piroger tog inte mer än 1 dryg timme inkl. gräddning. Jättegott blev det dessutom.

  • Gitsan 5 november 2007

    Om jag fått "tacofärs" över (händer iofs inte så ofta) så har jag haft det som fyllning i piroger

  • Smulpajen 5 november 2007

    Bra tips med tacofärs (Y)

  • Cardigor 9 november 2007

    Att inte mer piroger äts är antagligen just som "evaldo" sa.

    Det tar lite tid och folk vill inte/orkar inte lägga tiden på det.
    Ungdomar som jag kan nöja sig gott med Gorby´s även om vi vet att de inte är lika goda, vi får mer tid att lägga på annat.

    Sen jag flyttade hemifrån 01 så har jag nog gjort hemmagjorda piroger en gång.

    Å andra sidan har jag nog inte ätit Gorby´s mer än cirkus 5 gånger sen dess heller. :D

  • Jinan 9 november 2007

    Piroger brukar jag göra då och då hemma det är enklare om vad man tror, tycker jag!
    När jag har tid och lust att baka då göra jag två eller tre olika sorter 20 till 30 st av varje och frysa dem. Då slipper jag att baka så ofta.
    det kan vara med köttfärs, spenat , ost kyckling.
    Det är så gott :)

  • Cardigor 9 november 2007

    Ja särskilt avancerat minns jag det inte som. Fast delvis att jag inte gjort det själv på länge är att inget slår morsans liksom. Finns det någon någonsin som lyckas få käket lika bra eller bättre än på det sätt man är uppväxt med tro?

    Och ska jag våga mig på det numera får jag nog samla på mig lite mod först. Då sambon är gluten intolerant så är ju mjölet minst sagt speciellt *minns när jag gjorde pizza på det med skräckblandad förtjusning. Degen höll på att äta upp MIG* :p

  • MatAnders 9 november 2007

    Ett tips!
    Gör piroger av smördeg, det finns färdiga färska i affärerna som man kavlar ut fyller med färs t.e.x och penslar med uppvispat ägg. Dom blir riktigt goda.

  • umen 13 november 2007

    :) Hej Smulpajen.
    Var har du hittat den härliga bilden. Det känns som om det var jag som låg på soffan:D.
    Skämt åsido........... Jag skulle vilja ha något nytt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.