Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Recept på engelska

  • Ketronya 28 mars 2008

    Vad tycker ni? Ska man få lägga upp recept på engelska med engelska mått osv?

    Själv tycker jag att det är ganska svårt med de engelska måtten som ounces och cups, borde man inte översätta receptet först?

  • monel 28 mars 2008

    Översättning tycker jag (Y)

  • frucaos 28 mars 2008

    det finns bra sidor på internet som översätter direkt, så det borde inte vara nåt problem hur man än väljer att göra det. (själv har jag en måttsats med cups, så det ordnar sig. )
    det största problemet tycker jag är att engelska cups och amerikanska inte är lika stora...:'( det vill alltså till att hålla tungan rätt i mun!

  • Lotten_J 28 mars 2008

    Neee pliiiiis ....inte recept på annat språk än svenska för mig tack...är usel på att begripa...sorry....

  • evaldo 28 mars 2008

    Nej det tycker jag inte. Det ska helst vara på svenska.

  • zonale 28 mars 2008

    Jag tror inte att jag personligen skulle spara ett recept som innebär att jag måste ut på internet för att kunna räkna om det. :)

  • tulle 28 mars 2008

    Helst recept på svenska tycker jag

  • delikat 28 mars 2008

    Min åsikt är också bara svenska recept!

  • The_mama97mia 28 mars 2008

    Jag kan nog tycka att det kan vara lite kul att få se ett recept på engelska, men håller med hubert06 om att jag skulle nog inte spara det.
    Om det följde med en svensk version i samma så tycker jag det vore skoj. Man kan ju lära sig nåt... Annars... så får man väl söka engelska recept om man vill ha det...???

  • Ketronya 28 mars 2008

    Intressant att se att de flesta tycker så. Jag håller med er, det är en trots allt en svensk sida och när man söker recept så förväntar man sig att de ska vara på svenska.

    Men en följdfråga då:
    Borde recept på engelska inte bli godkända?

  • Lotten_J 28 mars 2008

    Skrivet av Ketronya den 28 mar 2008

    Intressant att se att de flesta tycker så. Jag håller med er, det är en trots allt en svensk sida och när man söker recept så förväntar man sig att de ska vara på svenska.

    Men en följdfråga då:
    Borde recept på engelska inte bli godkända?


    Svår fråga...men jag är inte här på matklubben för att måsta börja leta i lexikon för att få till ett recept.....då får man göra en speciell flik för utländska recept som då är godkända så får dom som vill använda dessa gå till den fliken.....

  • Okänd 28 mars 2008

    Svenska språket tack.
    Tror inte jag sparar nåt recept på engelska,det blir alltför invecklat när inte språkkunskapen är den bästa.

  • SprAlice 28 mars 2008

    Tycker nog som de flesta att recepten som sparas här bör vara på svenska, men själv har jag ganska många kontakter i utlandet och har en del fina recept på engelska med engelska mått etc. Det vore ju dumt att förbjuda inlägg med recept enligt engelsk standard (eller amerikansk, för den delen) för de kan ju också vara smaskiga eller intressanta. Skulle gärna vilja att "frucaos" delade med sig av adresser till hemsidor som omvandlar mått, please! Dessa skulle ju kunna ligga som standard på alla sidor med "engelska" recept och mått.

  • Ketronya 28 mars 2008

    Jag tycker absolut att engelska och amerikanska rätter ska få vara med, men om det är på engelska från början så kan man ju översätta det innan man lägger in det?

  • Okänd 28 mars 2008

    Gärna Engelska och Amerikanska mm,bara de är översatta till svenska.:p

  • guacamole 28 mars 2008

    Om receptet nu är på engelska och HAR LAGATS av någon så ska det väl inte vara så svårt för den personen att "svenska" till det. Då vet man ju vad man gjort och hur resultatet blev med svenska mått.

    Problemet med att översätta ett engelskt recept UTAN att ha provat det hemma är att det lätt kan bli fel i översättning av mått.

    Så om det är ett ursprungligt engelsk recept som endast översatts men aldrig provats så skulle jag nog personligen vilja veta det...
    Men jag är kanske lite petig....(H)

  • Aron 28 mars 2008

    Varför är vi så inponerade av engelska. Duger inte vårt eget språk SVENSKA ? (Y)

  • farmoringer 28 mars 2008

    Jag vill bara ha svenska recept.....Får bli en utländsk recept sida också i så fall...

  • tina62 28 mars 2008

    Skrivet av Ketronya den 28 mar 2008

    Intressant att se att de flesta tycker så. Jag håller med er, det är en trots allt en svensk sida och när man söker recept så förväntar man sig att de ska vara på svenska.

    Men en följdfråga då:
    Borde recept på engelska inte bli godkända?


    Vet inte om det skulle funka med "inköpslistan"
    Det är inte samma måttenheter som vi har.

  • Queenie 28 mars 2008

    Det här är en svensk receptsida, då tycker jag recepten ska vara på svenska. Vill man lägga in ett engelskt recept så får man översätta det till svenska korrekt först. Jag skickade tillbaka ett recept häromdan som dessutom var skrivet på engelska. Alla är faktiskt inte så bra på engelska, dessutom finkar det heller inte riktigt med "inköpslistan", så såna recept godkänner jag inte.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.