Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sallad

  • robin991103 5 februari 2008

    :pJag försöker att variera med olika grönsaker, såsom;
    olika sortes sallad, gurka, paprika, färska champinjoner, rivna morötter, rödlök,
    fetaost, majs, ärtor, äpple, purjolök.
    Jag äter sallad varje dag, ibland två gånger om dagen, så det är viktigt
    för mig att det blir variation!

  • Guber 5 februari 2008

    :)Jag river i morötter,strör i nötter eller solrosfrön.
    Bladpersilja ibland.Apelsinbitar.Festligt är det med garanatäppelkärnor::D

  • MammaModesty 5 februari 2008

    jag gör nog oftast som du.. sallad tomat gurka... men det är gott att variera med ex ruccola.. en sallad som jag tycker mycket om... jag brukar ta ruccola rödlök tomat avokado och majs.... ibland smular jag i lite feta ost... det är gott att kunna variera sig men inte så lätt... man gör lätt det "gamla vanliga"

  • Jessika 5 februari 2008

    För tillfället har jag pippi på babyspenat, skivade små "romantica" tomater, pinjenötter och fetaost.

    Annars brukar jag köra min vitkålssallad. Den håller en vecka i kylen så då behöver man inte göra så ofta.
    Vitkålssallad

  • MatAnders 5 februari 2008

    En god och fräsch sallad som man får i Turkiet är gott.
    Gurka
    Tomat
    rödlök
    säker mer typ paprika
    olivolja
    vinäger
    mycket finhackad persilja
    1/2 pressad citron
    sumec (god turkisk sallads krydda)

    Turkisk god tzatziki

    Gör som vanlig men ha i majonäs och lite finhackad dill.

    Blanda ihop allt och njut

  • Ysi 5 februari 2008

    gör en "vanlig" sallad, men sätt i päron och fetaost. dem två ihop
    är en oslagbar kombination. även rostade solrosfrön är jättegott i,
    och nyttigt (Y)

  • anluk 5 februari 2008

    Är också lite tråkig, sallad, tomat och gurka. Ibland majs, ibland några bönor i, ibland feta ibland pinjenötter. Men oftast sallad, tomat och gurka.
    Åt sallad hos min svägerska för ett tag sedan hon hade sallad, tomat, gurka, majs, bönor, feta och strimlad parmaskinka. Över detta olja och vinägerdressing. Det var supergott!

  • evaldo 5 februari 2008

    Jag håller med om att det vill gärna bli lite enehanda med salladerna. Samma hela tiden, nästan.
    Det går ju att variera, men varför gör man inte det, kanske lite lathet, vad vet jag.

  • farmoringer 5 februari 2008

    Lathet plus att man måsta ha så mycket olika saker hemma även när det gäller sallad som med maten...Och grönsaker håller sig inte lika länge..Mat kan man lägga i frysen..

  • 5 februari 2008

    Gjorde precis en sallad igår, som blev så god, som jag ska lägga in nu, med spenat... Lite som Jessikas ovan, fast med vinegrette-sås och gurka istället för pinjenötter. Det kanske kan falla dig i smaken, i min receptpärm åker det iallafall in. Inspirationen var ett recept i en veckotidning.

  • Penne 5 februari 2008

    Jag brukar använde de här salladsdressingarna som finns på kryddpåsar. De e meningen att man ska blanda de med creme fraiche eller olja, men jag strör bara på som krydda på salladen o pressar lite citron. Då blir det iaf lite varierad smak.

  • lennali 5 februari 2008

    Jag tar kinakål, gurka, röd paprika och röd lök skuren i tunna ringar och gör en dressing på en skvätt rapsolja, lite vitvinsvinäger, svartpeppar, italiensk salladskrydda och socker (smaka mig fram med sockret, dressingen ska vara lite sötsyrlig), salladen får stå och dra sig ett tag innan servering.

  • LillaJa 6 februari 2008

    Jag har 6 st helt nya recept inlaggda idag...hoppas att något passar dig i smaken.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.