Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Salsa sås

  • jas65 15 juni 2010

    Undrar hur man gör salsa sås? (sås sås) blandar man då olika såser med varandra?
    Mvh
    Höfta på med kommentarer
    Anders

  • jimboz 15 juni 2010

    Jag brukar ta krossade tomater inlagda Jalapeno,lök lite vinäger och vitlök i min Salsa...Lägg allt i en mixer. Sedan tillsätter jag ytterligare en burk krossade tomater som inte ska mixas. (klart) Jag har testat att ha koriander i men det smakar inget vidare då för det tar överhanden.

  • The_mama97mia 15 juni 2010

    tror jas65 menade att det är en tautologi - salsa sås . Salsa är en sås. :)

  • jimboz 15 juni 2010

    Okey ! Dubbla mitt recept då ..Då får du sås sås :)

    Det går att dansa med den också om ni lägger den i en burk med lock.

  • The_mama97mia 15 juni 2010

    *skratt*

  • jas65 15 juni 2010

    Den var bra. Såg att även att det fans kurser i salsa.

  • jimboz 15 juni 2010

    Jag tror att man säger Salsa sauce i Amerikat också..Man är liksom övertydlig med vad man menar...Kanske bara så folk inte ska springa runt i köket och dansa loppan istället för att göra den viktiga Salsan (såsen) Det lätt att ta miste annars :)

    Men det är väl helt okay att dansa hula hula medans man gör såsen också menar jag :)

  • kekke46 15 juni 2010

    Sök på salsasås det finns massor här på mk

  • martina63 17 juni 2010

    jättegod salsa till grillat!

    Ananassalsa åt fyra personer Ingredienser: 1 liten burk krossad ananas, ca 225 g 1/2 röd spansk peppar eller 1 tsk sambal oelek 2 salladslökar eller 1/2 purjolök 2 vitlöksklyftor 2 msk smör 1 msk färsk riven ingefära 1/2 tsk salt Gör så här: Dela, kärna ur och finhacka pepparn. Skiva salladslöken. Skala och finhacka vitlöken. Fräs allt i smör. Rör ner ananasen med sitt spad, ingefära och salt. Låt koka någon minut. Servera salsan ljummen ...

  • jimboz 17 juni 2010

    Vad säger man till Mexicanare som irrar omkring i köket ?

    Nu får ni allt Salsa er lite :)

  • The_mama97mia 17 juni 2010

    ... dansa salsa med mig... *trallalala*

  • boz1965 17 juni 2010

    Skrivet av jas65 den 15 jun 2010

    Den var bra. Såg att även att det fans kurser i salsa.


    http://www.salsasummercamp.se/

  • Eery 17 juni 2010

    Här är en...Pico de Gallo
    jag tycker den är supergod och har den gärna till både tacos (av alla slag) och som tillbehör till grillmaten

  • jimboz 17 juni 2010

    För några år sedan så tog jag på mig uppdraget att göra Tacosås till ena grabbens klass då dom skulle på utflykt. Jag skulle göra en på gräddfil och sedan den vanliga Tacosåsen..Tillsammans så blev det 5-6 liter. Men jag gjorde ett gigantiskt misstag och det var mängden Jalapeno som jag hade i..Starkt starkt starkt.....

    det var ingen av ungarna som villa dansa Salsa med mig när dom kom hem ...Snyft...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.